Bu çalışmada, dijital öykülerle desteklenmiş Sosyal Bilgiler dersinin öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma, yarı-deneysel model öntest-sontest kontrol gruplu eşleştirilmiş desende tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Rize il merkezinde bulunan bir ilkokulun 4. sınıfında öğrenim gören 42 öğrenci oluşturmuştur. Ulaşılan nicel veriler, SPSS 20.0 istatistik programında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda dijital öykülerle desteklenmiş etkinliklere dâhil olan öğrencilerin eleştirel düşünme puanları (tümdengelim, tümevarım, gözlem, varsayımsal düşünme) diğer öğrencilere göre daha yüksek düzeyde ve anlamlı bulunmuştur. Kontrol grubu öğrencilerinde de başarı, eleştirel düşünme becerilerinde gelişim söz konusudur, ancak fark anlamlı değildir. Bu sonuca göre yürürlükte olan programın öğrencilerin eleştirel düşünmelerini geliştirmede yetersiz olduğu öne sürülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2020 |
Submission Date | April 4, 2020 |
Acceptance Date | June 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 11 |
Recep Tayyip Erdoğan University Journal of Social Sciences © 2015 is licensed with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NonDerivative 4.0 (CC-BY-NC-ND 4.0).