Enerji, toplumsal kalkınma için hayati önem taşımaktadır. Enerji talebinin gelecekte büyük artış göstereceği bilinmektedir. Üniversite öğrencilerinin enerji tasarruflarına ilişkin bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirlen bu çalışmada Sivas Cumhuriyet Üniversitesin’de öğrenim gören 381 öğrenciye anket uygulanmıştır. Çalışmada veriler yüzyüze görüşme yoluyla öğrencilerden toplanmış ve verilerinin değerlendirilmesinde frekans, yüzde, ortalamalar, bağımsız örneklem t testi ve ANOVA testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularında öğrencilerin enerji tasarrufu düzeylerinin düşük olduğu, öğrencilerin çoğunluğunun enerji ve çevre konusunda ders almadığı, günlük hayatta rutin olarak yapılan işlerde enerji tasarrufuna yeterince dikkat etmedikleri belirlenmiştir. Ayrıca erkek öğrencilerin ve fakültede öğrenim gören öğrencilerinin enerji tasarrufu düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak öğrencilerin enerji tasarrufu farkındalıklarının ve bilgi düzeylerinin akademik ve sosyal etkinliklerle artırılması gerektiği saptanmıştır. Öğrencilerin enerji tasarrufu farkındalıklarının artırılması ve hayata geçirilebilmesi için eğitim sürecinin parçası haline getirilmesi gerekmektedir.
Energy is vital for social development. It is known that the energy demand will increase greatly in the future. In this study, which was carried out to determine the knowledge level of university students about energy savings, a questionnaire was applied to 381 students studying at Sivas Cumhuriyet University. In the study, data were collected from students through face-to-face interviews and frequency, percentage, averages, independent sample t-test and ANOVA tests were used to evaluate the data. In the research findings, it was determined that the energy saving levels of the students were low, the majority of the students did not take lessons on energy and the environment, and they did not pay enough attention to energy saving in routine work in daily life. In addition, energy saving levels of male students and students studying at the faculty were found to be higher. As a result, it was determined that the energy saving awareness and knowledge level of the students should be increased with academic and social activities. It is necessary to increase students' awareness of energy saving and make it a part of the education process in order to realize it.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2022 |
Submission Date | May 17, 2022 |
Acceptance Date | August 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |
Recep Tayyip Erdoğan University Journal of Social Sciences © 2015 is licensed with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NonDerivative 4.0 (CC-BY-NC-ND 4.0).