Preventing and reducing traffic accidents is a major public safety issue. In general, while the road safety situation in many developed and developing countries, including China, is generally improving, some countries are facing a deteriorating situation. In the case of India: replacing intersections with traffic lights wherever possible and strictly enforcing helmet wearing by female two-wheelers (both drivers and passengers); establishing separate lanes for cyclists along major roads and ensuring that cyclists use them compulsorily; educating the public; addressing the issue at a war-like level; especially the media playing a more active role in this area; road encroachment by grocers and street vendors should definitely be addressed; severe penalties for unauthorized parking; removal of stray animals from the roads; etc. Preventing accidents can be achieved not through punitive measures but through effective preventive measures. There are countries that have been successful in combating this huge problem: in France, a dramatic increase in law enforcement forces between 2001 and 2004 reduced traffic deaths by about 32%. In Finland, the intensification of speed enforcement reduced the number of fatal accidents by 13%. In fact, many developed countries have adopted safety policies with success, such as Sweden, Japan, and the United Kingdom. Sweden adopted 'vision zero' in 1997, the Netherlands adopted 'sustainable road safety' in 1991, and the United Kingdom adopted 'tomorrow's road safety for all' in 2000.
Vulnerable Road Users Accident Statistics Traffic Rules Community Issue Public Health Sleep Apnea Drowsiness
Trafik kazalarını önlemek ve azaltmak önemli bir kamu güvenliği sorunudur. Genel olarak, Çin dahil olmak üzere birçok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkede yol güvenliği durumu genel olarak iyileşirken, bazı ülkeler kötüleşen bir durumla karşı karşıyadır. Hindistan örneğinde; mümkün olan her yerde kavşakların trafik ışıklarıyla değiştirilmesi ve iki tekerlekli araçların kadın kullanıcılarının (hem sürücüler hem de yolcular) kask takmasının kesinlikle uygulanması, ana yollar boyunca bisikletliler için ayrı yollar yapılması ve bisikletlilerin bunları zorunlu olarak kullanması sağlanması, kamuoyunun eğitilmesi, konunun savaş düzeyinde önemle ele alınması, özellikle medyanın bu alanda daha aktif bir rol oynaması, bakkalların ve seyyar satıcıların yollara tecavüzü kesinlikle ele alınmalı, yetkisiz yerlere park etme ağır şekilde cezalandırılması, sahipsiz hayvanların yollardan uzaklaştırılması vb. ile kazaların önlenmesi sonuçlara dair ceza tedbirleri ile değil, etkili önleme tedbirleri ile sağlanabilir. Bu çok büyük sorun ile mücadelede başarılı ülkeler bulunmaktadır: Fransa'da, 2001-2004 döneminde kolluk kuvvetlerinde yaşanan çarpıcı artış, trafik ölümlerini yaklaşık %32 oranında azalttı. Finlandiya'da hız denetiminin yoğunlaştırılması, ölümcül kazaların sayısını %13 oranında azalttı. Aslında, birçok gelişmiş ülke İsveç, Japonya, Birleşik Krallık gibi güvenlik politikaları benimsemiş ve başarılı sonuçlar elde etmiştir. İsveç, 1997'de 'vizyon sıfır' benimsemiş, Hollanda 1991'de 'sürdürülebilir yol güvenliği' ilkesini benimsemiştir. İngiltere de 2000'de 'herkes için yarının yol güvenliği' benimsenmiştir.
İncinebilir Yol Kullanıcıları Kaza İstatistikleri Trafik Kuralları Toplum Sorunu Halk Sağlığı Uyku Apnesi Uyuşukluk
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Urban Policy |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | August 1, 2024 |
Acceptance Date | September 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |
Recep Tayyip Erdoğan University Journal of Social Sciences © 2015 is licensed with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NonDerivative 4.0 (CC-BY-NC-ND 4.0).