Teknolojinin gelişmesine koşut olarak eğitim
ortamlarında çeşitli teknolojik araçların kullanılması yaygınlaşmıştır. Son
zamanlarda öğrenci motivasyonuna olası katkıları ve alternatif değerlendirme
yaklaşımı olarak kullanılma potansiyeliyle dijital rozetlerle ilgili yapılan
çalışmaların sayısı giderek artmaya başlamıştır. Söz konusu bu çalışmaların
büyük çoğunluğu deneysel çalışmalardan ziyade kuramsal çerçeveyi ortaya koyan
betimleyici ve önerici mahiyetteki çalışmalardır. Mevcut araştırma bu alandaki
eksikliği gidermeye katkı sağlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma
kapsamında İstanbul’daki bir devlet üniversitesinin Türkçe öğretmenliği lisans
programında öğrenim gören 48 öğrenciye bir öğretim yönetim sistemi olan Edmodo
üzerinden sınıf içi performanslarına yönelik olarak dijital rozetler
gönderilmiştir. On dört haftalık uygulama neticesinde katılımcıların
dijital rozetler hakkındaki algılarını belirlemeye yönelik 13 maddeden ve 4
açık uçlu sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Nicel veriler baz
alındığında, katılımcıların dijital rozetlere karşı olumlu algılara sahip
olduğu bulunmuştur. Nitel verilere yönelik içerik analizi ile dijital rozetlerin
avantaj ve dezavantajlarına yönelik temalar ortaya çıkarılmıştır. Araştırma,
dijital rozetlerin işe koşulması, kullanımına yönelik öğretmen algılarını
belirlemesi ve uygulamaya dair öneriler sunması bakımından önem arz etmektedir.
In parallel with the developments in technology,
the use of various technological tools in educational environments has become
widespread. Recently, the number of studies on digital badges is on the
increase due to their possible contributions to student motivation and their
potential of use as an alternative assessment. The majority of these studies
are descriptive and suggestive studies that layout the theoretical framework
rather than experimental studies. The current research has been carried out to
contribute to the lack in this area. Within the scope of the study, 48 students
who were studying at the Turkish Language Teaching program in a state
university were sent digital badges for their in-class performances viaEdmodo,
a learning management system. After fourteen weeks of application, a 13-item
questionnaire and accompanying 4 open-ended questions was applied to determine the
perceptions of the participants about digital badges. Based on the analysis of
the quantitative that it was found that participants have positive perceptions
towards the use of digital badges. Based on the content analysis to the
qualitative data, themes were emerged on the advantages and disadvantages of
digital badges. The current research is important since it experiments on the
use of digital badges, determines the perceptions of the teachers about the use
of digital badges and provides suggestions about the application.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 14 |