Bu çalışmada William Faulkner’in Ses ve Öfke adlı eserinin “7 Nisan 1928” başlıklı birinci bölümü, bir modernist anlatı olarak “zaman” ve “bilinç” kavramları bakımından incelenmektedir. Bu bölümde anlatı, zeka özürlü bir karakter olan Benjy Compson’un zihninden, Compson ailesinin tarihini yansıtmaktadır. Faulkner’ın romanındaki deneyselciliğin temelinde ise 20. Yüzyılda dünyada meydana gelen değişimler bulunmaktadır. Bu dönemde “gerçeklik” ve “doğru” kavramları üzerindeki tartışmalar ve bu kavramların tanımlarının değişmesi diğer bütün sanatlarda olduğu gibi edebiyatta da farklı anlatı yöntemlerinin ihtiyacını beraberinde getirmiştir, çünkü bu yeni gerçekliği geleneksel yöntemlerle anlatmak mümkün değildir. Bu çağda, özellikle William James, Henri Bergson, Sigmund Freud gibi bilim insanları ve düşünürler “zaman” ve “bilinç” kavramlarını sorgulamış ve bunlar için yeni tanımlar bulmuşlardır. Birçok modernist yazar da aynı şekilde eserlerinde bu kavramları sorgulamaya, hatta eserlerini, zaman ve bilinci merkeze yerleştirerek kurgulamaya başlamışlardır. William Faulkner’in Ses ve Öfke adlı eseri de zaman ve bilinç konusunda farklı anlatı yöntemleri üreten deneysel bir yapıt olarak modernist romanın önemli bir noktasıdır. Bu çalışmada öncelikle modernist romanın özellikleri ve anlatı geleneğine getirdiği yenilikler incelenecektir. Daha sonra da Faulkner’in yapıtının özellikle Benjy Compson’un tecrübesini yansıtan birinci bölümüne odaklanarak, romanın biçim ve içeriğinin modernist anlatı yöntemleriyle ve “zaman ve bilinç” kavramlarıyla ilişkisi ele alınacaktır.
In this study, the first chapter of William Faulkner’s novel Sound and the Fury, entitled “April 7th 1928”, is studied as a modern narrative regarding the concepts of “time” and “consciousness”. In this chapter, the narrative reflects the Compson family history through the mind of mentally retarded character Benjy Compson. Changes in the world during the 20th century lie at the root of the experimentalism in Faulkner’s fiction. In this period, discussions about the concepts of ‘reality’ and ‘truth’ and the changes in the definitions of these concepts brought the need of new narrative techniques just as all the other arts because it was not possible to represent this new reality with conventional techniques. In this age, especially philosophers and scientists such as William James, Henri Bergson, and Sigmund Freud questioned the concepts of “time” and “consciousness” and found new definitions for them. Likewise, many modern writers began to question these concepts and began to fictionalise their works locating “time” and “consciousness” in the center of their works. William Faulkner’s Sound and The Fury is an important point of modern novel which creates different narrative techniques on time and consciousness. In this study, first the features of modern fiction and the innovations it brought to narrative tradition will be rendered. Then the relationship of the form and content of the novel with modern narrative techniques and the concepts of “time and consciousness” will be evaluated mostly focusing on the first chapter of Faulkner’s work which reflects the experience of Benjy Compson.
Modern Novel American Novel Sound and the Fury William Faulkner Benjy Compson time and consciousness
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 19 |