Bu çalışmada, göçmen öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde Türkçe derslerinde yaşadıkları sorunların ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışmasından yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Van ili merkez ilçelerindeki devlet okullarında görev yapan 31 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Çalışmada veri toplamak amacıyla yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre göçmen öğrencilerin; Türkçeyi yeterince bilmemek, öğretmen ve öğrencilerle anlaşmakta zorlanmak, sadece derslerde Türkçe konuşma imkânı bulmak, cihaz (tablet, bilgisayar vb.) eksikliği, internetin olmayışı, öğrencinin çalışmak zorunda kalması, kalabalık ev ortamı, evlerin fiziki açıdan yetersiz olması, öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin düşük oluşu, diğer öğrencilerle uyum sorunu yaşamaları, teknolojiyi kullanamamaları, ailelerin ilgisizliği ve eğitime önem vermemeleri, çocuklarını çalıştırmaları, ailelerin eğitim düzeylerinin düşük olması gibi sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Bu sorunlar karşısında Türkçe öğretmenlerinin çeşitli çözüm önerileri sunduğu görülmüş, elde edilen tüm sonuçlar literatürde yer alan çalışmalar ışığında tartışılarak yorumlanmıştır.
In this study, it is aimed to determine the problems experienced by immigrant students in Turkish lessons during the distance education process and the solution proposals for these problems in line with the opinions of Turkish teachers. The case study, which is one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group of the research consists of 31 Turkish teachers working in public schools in the central districts of Van. The study group was selected by criterion sampling method, one of the purposive sampling methods. In the study, a structured interview form was used to collect data, and the obtained data were analyzed by content analysis method. According to the results of the research, immigrant students; Not knowing Turkish enough, having difficulty in communicating with teachers and students, only having the opportunity to speak Turkish in lessons, lack of devices (tablets, computers, etc.), lack of internet, having to work for students, crowded home environment, physical inadequacy of houses, low readiness level of students It has been determined that students experience problems such as adaptation problems with other students, inability to use technology, indifference of families and not giving importance to education, having their children work, and low educational level of families. It was seen that Turkish teachers offered various solutions in the face of these problems, and all the results were discussed and interpreted in the light of the studies in the literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 25 |