İkinci dil konuşma becerisinde uzman olmak, hedef dilde dilbilimsel repertuara hâkim olmanın yanı sıra iletişim inceliği bilgisine de sahip olmayı gerektirir. Dilin inceliklerine hâkim olmak günlük dilde kullanılan sohbet oyunları gibi stratejilerin kullanımını gerekli kılar. Sohbet oyunları; bir sohbeti açmak ya da bir sohbetin düzgünce akmasını sağlamak gibi belli başlı mesajları iletmeye yarayan çoklu dilbilimsel birimlerdir. Bu tarz yarı yapılandırılmış ifadeler sözlü söylemin çeşitli yönlerini vurgulamak ve etkili iletişim için zaman kazanmak amacıyla da kullanılabilir. İkinci dilde iletişim kuranlar, sohbete yeni bir fikir sunmak için açılış sohbet oyunlarına başvurabilirler. Bağlayıcı sohbet oyunları konuyu değiştirmek veya fikirleri birbirine bağlamak için kullanılabilir. Tepkisel sohbet oyunları ise belirli bir konuya dair cevapları belirtir. Sohbet oyunlarının kullanımını konu alan araştırmalar, ikinci dil öğretilen ortamlardaki müzakere ve tartışmalardaki sohbet oyunlarının kullanımının analizi ile sınırlıdır. Söylem pekiştirici olarak kabul edilseler de sohbet oyunlarının akademik sunumlarda kullanımları yeterince çalışılmamış bir alandır. Bu çalışma; Keller ve Warner’ın (2002) “sohbet oyunları” sınıflandırması çerçevesinde, hizmet öncesi ve hizmet içi yabancı dil öğretmenlerinin ses kaydı alınmış akademik sunumlarında kullandıkları sohbet oyunlarının türlerini ve sıklıklarını tanımlamayı ve karşılaştırmayı hedeflemektedir. Bulgular; hizmet içi yabancı dil öğretmenlerinin açılış, bağlayıcı ve tepkisel sohbet oyunları kullanımının eşit bir şekilde dağıldığını, ancak hizmet öncesi yabancı dil öğretmenlerinin açılış sohbet oyunlarını diğer sohbet oyunu çeşitlerinden daha sık kullandıklarını göstermektedir. Bu yabancı dil öğretmeni adayları özellikle akademik tartışmaları sürdürmede ve konuyla ilgili tamamlayıcı soru yönlendirmede önemli olan tepkisel sohbet oyunu kullanımından kaçınmaktadırlar. Bu çalışma; öğretmen yetiştiricilerine ve müfredat geliştiricilerine, yabancı dil öğretmeni adaylarının konuşma becerilerini geliştirmeleri hakkında bazı öneriler sunmaktadır.
Sohbet oyunları hizmet öncesi ve hizmet içi yabancı dil öğretmenleri Yabancı Dil olarak İngilizce konuşma becerileri stratejik iletişim yeterliliği
Mastery of speaking skills in a second language (L2) necessitates not only having the full command of the linguistic repertoire but also the knowledge of tactfulness in the target language. Being a tactful communicator requires the use of strategies such as conversational gambits in everyday speech. Gambits are usually multiple linguistic units which convey certain messages such as opening a conversation or keeping it flow smoothly. Such semi-fixed expressions can also be used to highlight several aspects of spoken discourse and to gain time for effective communication. L2 speakers may resort to opening gambits to present or add a new idea to the topic of conversation. Linking gambits can be used to change the subject or connect ideas. Responding gambits signal a response regarding a specific issue. Research investigating the use of conversational gambits is limited to analyses of gambit use in discussions and debates in instructed L2 settings. Although these gambits can be viewed as discourse glues, their use in academic presentations is an understudied area. This study aims at describing and comparing the type and the frequency of conversational gambits used in the audio-recorded academic presentations of pre-and in-service foreign language teachers, within Keller and Warner’s framework (2002). The findings suggest that in-service language teachers’ use of these three categories of conversational gambits are evenly distributed; however, the pre-service foreign language teachers rely on opening gambits more often than the other gambit types. These foreign language teacher candidates refrain from using responding gambits, which are important in pursuing an academic discussion and directing further follow up questions on the topic. The study offers implications for teacher trainers and curriculum developers in developing the speaking skills of pre-service foreign language teachers.
Conversational gambits pre-service and in-service foreign language teachers EFL speaking skills strategic competence
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | July 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: Ö11 |