Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
İnsanlar ilk olarak aileleri ile sonrasında yakın çevreleri ile etkileşime geçerek dil gelişimini tamamlarlar. Farklı medeniyetlerde yaşayan toplumlar ile iletişim kurmak isteyen bireyler ikinci bir yabancı dil öğrenmek zorundadır. Bu çalışmada, ülkemize eğitim görmek için dünyanın dört bir yanından gelen yabancı uyruklu öğrencilere verilen Türkçe eğitiminde, şarkı ile öğretme yönteminin etkileri araştırılmıştır. Araştırma yöntemi olarak nicel araştırma yöntemlerinden gerçek deneme modeli son test kontrol gruplu model belirlenmiştir. Türkiye Maarif Vakfı tarafından yayınlanan, yabancılara Türkçe öğretim programında yer alan A1 düzeyinde beş kazanım belirlenmiştir. Belirlenen bu kazanımlara ilişkin hayvanlar ne ister, ellerim parmaklarım, sağ sol, 23 Nisan ve bakkal tekerlemesi isimli çocuk şarkıları belirlenmiştir. Çalışma kapsamında 80 kişilik yabancı öğrenci iki eşit parçaya bölünerek kontrol ve deney grupları oluşturulmuştur. Kontrol grubu normal öğretim modelinde eğitimlerine devam ederken, deney grubu öğrencileri çocuk şarkıları eşliğinde eğitimini sürdürmüştür. Belirlenen yöntem ve teknik ile öğretilen program sonucunda, katılımcıların tamamına son test uygulanmıştır. Elde edinilen sonuçlar neticesinde, deney grubu sonuçları ile kontrol grubu sonuçları arasında anlamlı farklılık oluşmuştur. Çocuk şarkıları ile öğretimini sürdüren grubun puanlarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamdan hareket ile, çocuk şarkılarının yabancılara Türkçe öğretiminde eğitim öğretim süreçlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
People complete their language development first in the family environment and then by interacting with their environment. Individuals who want to communicate with societies living in different civilizations have to learn a second foreign language. In this study, the effect of teaching with songs on the education of international students receiving Turkish education was investigated. The post-test control group model, a real experimental model from quantitative research methods, was used as the research method. Five acquisitions were determined at the A1 level in the Turkish language teaching program for foreigners published by the Turkish Maarif Foundation. The following songs were determined for the objectives: what do animals want, my hands my fingers, right-left, April 23rd, and grocery rhyme. Within the scope of the study, a group of 80 international students was divided into two equal parts, and control and experimental groups were formed. While the control group continued their education in the regular teaching model, the experimental group students continued their education accompanied by children's songs. At the end of the process, a post-test was applied to all participants. As a result of the results obtained, there was a significant difference between the experimental and control groups' results. It was concluded that the scores of the group that continued teaching children's songs were higher. Based on this context, children's songs will contribute to the education and training processes in teaching Turkish to foreigners.
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Müzik eğitimi çocuk şarkıları yabancılara Türkçe öğretimi şarkı öğretimi Music education children songs teaching Turkish to foreigners song teaching
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | February 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 32 |