Öğrencilerin öğrendiklerini ifade edebilmeleri, sorgulamaları, üst düzey zihinsel yetilerini etkin şekilde kullanmaları onlara sağlanan eğitim ortamı ile paraleldir. Bireysel farklılıkların dikkate alındığı, bireyin birey olarak görüldüğü, duygu ve düşüncelerin öğretilenler doğrultusunda ortaya konulduğu eğitim ortamlarında üst düzey düşünme becerilerinin gelişmesi kaçınılmaz olmaktadır. Bu hususlar dikkate alınarak öğrencinin etkin olduğu, sorularla süreci yapılandırdığı bir eğitim ortamının öğrenciye olan katkılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokul 4. sınıfa giden öğrencilere yönelik iç içe karma araştırma deseni temel alınarak Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitim yaklaşımı ile Türkçe ders etkinlikleri geliştirilmiştir. Deney ve kontrol grubu olarak iki grup belirlenmiştir. Deney grubuna haftada 4 ders saati olmak üzere 10 hafta boyunca P4C temelli Türkçe eğitimi verilmiştir. Araştırma kapsamında ön test ve son test olarak soru sorma becerileri testi, soru sormaya yönelik tutum testi ve Türkçe akademik başarı testi uygulanmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrencilere yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 22. Paket programıyla yapılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin soru sorma becerilerinde, soru sormaya yönelik tutumlarında ve akademik başarılarında artış gözlenmiştir.
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
The ability of students to express what they have learned, to question, and to use their high-level mental abilities effectively is in parallel with the educational environment provided to them. It is inevitable to develop high-level thinking skills in educational environments where individual differences are taken into account, the individual is seen as an individual, and emotions and thoughts are revealed in line with what is taught. Considering these issues, it is aimed to determine the contributions of an educational environment in which the student is active and structures the process with questions. For this purpose, Turkish lesson activities were developed with Philosophy for Children (P4C) education approach, based on a mixed research design for primary school 4th grade students. Two groups were determined as experimental and control groups. P4C-based Turkish education was given to the experimental group for 10 weeks, 4 hours per week. Within the scope of the research, questioning skills test, attitude test towards asking questions and Turkish academic achievement test were applied as pre-test and post-test. In addition, a semi-structured interview form was applied to the students in the experimental group. The analysis of the quantitative data was done with SPSS 22. Package program. Qualitative data were analyzed by content analysis. According to the results obtained, an increase was observed in the students' questioning skills, their attitudes towards asking questions and their academic success.
Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Çocuklar için felsefe Türkçe eğitimi soru sorma soru sormaya yönelik tutum Philosophy for children Turkish education asking questions attitude towards asking questions
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | February 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 32 |