OzetAktörler arasındaki ilişkilerin yasa koyucu tarafından belirleniyor olması, ölçümü son derece zor olan bu hizmeti verenlerin uzman kişilerden oluşması ve tüketicinin sözünün geçmediği nadir sektörlerden biri olması, sağlık hizmetleri pazarlamasını diğer hizmet dallarından ayıran en belirgin özelliklerdir. Bu koşullar altında gelişimini sürdüren sağlık hizmetleri pazarlaması her geçen gün daha iyiye gitmekte ve ülkenin lokomotif sektörlerinden biri haline dönüşmektedir. Gerek sosyal, gerekse de ekonomik açıdan böylesine önem arz eden bir pazarlama dalı olan sağlık hizmetleri pazarlamasında tarafların beklentilerine yanıt alabilme oranları da gün geçtikçe artmaktadır. Çalışmada, pazarlama türlerinden hizmet pazarlaması ve hizmet pazarlamasının da en hassas ve kritik dalı olan sağlık hizmetleri pazarlamasının özelliklerinden bahsedilmiştir.
AbstractThe relationship between the actors is determined by the legislator, Very difficult to measure these service providers made up of experts and it is the only sector where the consumer's wishes are not accepted are the most distinctive features that distinguish health care marketing from other service branches. Under these conditions, the marketing of health services continues to improve day by day and it becomes one of the locomotive sectors of the country. The rate of responding to the anticipation of the parties in the marketing of health services, which is a marketing field that is so important both in terms of social and economic aspects, is increasing day by day. In the study, the characteristics of marketing of health services, which is the most sensitive and critical area of service marketing and service marketing, are mentioned.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3 |