BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Diğer Pazarlama Dalları İçindeki Yeri ve Önemi

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 147 - 154, 01.08.2017

Öz

OzetAktörler arasındaki ilişkilerin yasa koyucu tarafından belirleniyor olması, ölçümü son derece zor olan bu hizmeti verenlerin uzman kişilerden oluşması ve tüketicinin sözünün geçmediği nadir sektörlerden biri olması, sağlık hizmetleri pazarlamasını diğer hizmet dallarından ayıran en belirgin özelliklerdir. Bu koşullar altında gelişimini sürdüren sağlık hizmetleri pazarlaması her geçen gün daha iyiye gitmekte ve ülkenin lokomotif sektörlerinden biri haline dönüşmektedir. Gerek sosyal, gerekse de ekonomik açıdan böylesine önem arz eden bir pazarlama dalı olan sağlık hizmetleri pazarlamasında tarafların beklentilerine yanıt alabilme oranları da gün geçtikçe artmaktadır. Çalışmada, pazarlama türlerinden hizmet pazarlaması ve hizmet pazarlamasının da en hassas ve kritik dalı olan sağlık hizmetleri pazarlamasının özelliklerinden bahsedilmiştir.

Kaynakça

  • Akarsu, H., Güzel, M. (2016). Sağlık Sektöründe Tehlike ve Riskler. ÇASGEM Yayını.
  • Aksoy, R. (2005). Zonguldak’ta Ayakta Tedavi Tüketicilerinin Sağlık Hizmeti Kalite Değerlemesi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 1, Sayı 1, 91-104.
  • Al, U. (2012). Hizmet Pazarlaması, BBY 401.
  • Bozpolat, C., Polat, Y. (2016). Sağlık Sektöründe Sosyal Pazarlama Uygulamaları: Obezite ile Mücadele Kampanyası Üzerine Bir Araştırma. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 43-64
  • Carrigan, M., Attalla, A. (2001). The Myth of the Ethical Consumers-Do Ethics Matter in Purchase Behavior?. Journal of Consumer Marketing, 18(7), 560-577.
  • Cretu, A.E., Brodie, R.J. (2007). The Influence of Brand Image and Company Reputation Where Manufacturers Market to Small Firms: A Customer Value Perspective. Industrial Marketing Management, 36, 230-240.
  • Egan, J. (2011). Relationship Marketing, Pearson, England.
  • Gilmore, A. (2003). Services Marketing and Management, Sage Publications.
  • Görmüş, A. (2013). Sağlık Sisteminde Dönüşüm ve Sağlık İnsan Gücü Üzerinde Etkileri, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Günay, N. (2008). Küresel Pazarlama Yönetimi-Ürün Stratejileri, Beta Yayınları.
  • Gürsoy, Ş.T., Aksu, F. (2007). Sağlık Hizmetlerinde Piyasa Dinamikleri, Amme İdaresi Dergisi, 40(3), 67-77.
  • Güvercin, A., Mil, H.İ. & Tarım, B. (2016). Sağlık Hizmetlerinin Finansmanı ve Sosyal Güvenlik Kurumu. Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(13), 80-94.
  • Hashim, N., Hamzah, M. I. (2014). 7P’s: A Literature Review of Islamic Marketing and Contemporary Marketing Mix. INCOMaR 2013. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 130, 155-159.
  • Kurşun, A., Rakıcı, C. (2014). Türkiye ve Sosyal Refah Devletlerindeki Sağlık Harcamalarının Analizi. İnsan Hakları Yıllığı, 32, 77-105.
  • Lancet. (2016). Measuring the Health-Related Sustainable Development Goals in 188 Countries: A Baseline Analysis from the Global Burden of Disease Study, 388, 1813-1850.
  • Magrath, A. J. (1986). When Marketing Services, 4 Ps are not Enough. Business Horizons, May-June, Vol. 29, Issue. 3, 44-50.
  • Mirze, S.K. (2010). İşletme, Literatür Yayınları: 599
  • Morgan, B. (2015). Why Transparency in Marketing is Key for the Customer Experience, Forbes, 1-2.
  • Mucuk, İ. (2012). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
  • Rızaoğlu, B. (1994). Hizmet Pazarlamasında Karşılaşılan Sorunlar, Anatolia, 28-32.
  • Papatya, G., Papatya, N. & Hamşıoğlu, A. B. (2012). Sağlık işletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hasta Memnuniyeti: İki Özel Hastanede Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 1, 87-108.
  • Sayım, F., Aydın, V. (2011). Hizmet Sektörü Özellikleri ve Sistematik Olmayan Risklerin Sektör Menkul Kıymetleri ile Etkileşimine Dair Teorik Bir Çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 29, 245-262.
  • Sülkü, S.N. (2011). Türkiye’ de Sağlıkta Dönüşüm Programları Öncesi ve Sonrasında Sağlık Hizmetlerinin Sunumu, Finansmanı ve Sağlık Harcamaları. T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara. Yayın No: 2011/414.
  • Tengilimoğlu, D. (2000). Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Karması Elemanları ve Özellikleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 55(1), 188-202.
  • Türkiye İstatistik Kurumu Sağlık Bakanlığı Verileri, http:// www.tuik.gov.tr/ Erişim Tarihi: 8.06.2017.
  • Ulutaş, Ç.Ü. (2011). Proleterleşme ve Profesyonelleşme Tartışmaları Işığında Türkiye’ de Sağlık Emek Sürecinin Dönüşümü, Nota Bene Yayınları, Ankara. 1. Baskı
  • Ülgen, H., Mirze, S. K. (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayınları.
  • www.ama.org, Erişim Tarihi: 12.06.2017.
  • Zaim, S., Tarım, M. & Zaim, H. (2011). Sağlık Sektöründe Kalite ve Maliyet Analizi-Kamu Özel Karşılaştırması, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, Yayın No: 2010-106.

Place and Importance of Health Services Marketing in Other Marketing Branches

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 147 - 154, 01.08.2017

Öz

AbstractThe relationship between the actors is determined by the legislator, Very difficult to measure these service providers made up of experts and it is the only sector where the consumer's wishes are not accepted are the most distinctive features that distinguish health care marketing from other service branches. Under these conditions, the marketing of health services continues to improve day by day and it becomes one of the locomotive sectors of the country. The rate of responding to the anticipation of the parties in the marketing of health services, which is a marketing field that is so important both in terms of social and economic aspects, is increasing day by day. In the study, the characteristics of marketing of health services, which is the most sensitive and critical area of service marketing and service marketing, are mentioned.

Kaynakça

  • Akarsu, H., Güzel, M. (2016). Sağlık Sektöründe Tehlike ve Riskler. ÇASGEM Yayını.
  • Aksoy, R. (2005). Zonguldak’ta Ayakta Tedavi Tüketicilerinin Sağlık Hizmeti Kalite Değerlemesi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 1, Sayı 1, 91-104.
  • Al, U. (2012). Hizmet Pazarlaması, BBY 401.
  • Bozpolat, C., Polat, Y. (2016). Sağlık Sektöründe Sosyal Pazarlama Uygulamaları: Obezite ile Mücadele Kampanyası Üzerine Bir Araştırma. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 43-64
  • Carrigan, M., Attalla, A. (2001). The Myth of the Ethical Consumers-Do Ethics Matter in Purchase Behavior?. Journal of Consumer Marketing, 18(7), 560-577.
  • Cretu, A.E., Brodie, R.J. (2007). The Influence of Brand Image and Company Reputation Where Manufacturers Market to Small Firms: A Customer Value Perspective. Industrial Marketing Management, 36, 230-240.
  • Egan, J. (2011). Relationship Marketing, Pearson, England.
  • Gilmore, A. (2003). Services Marketing and Management, Sage Publications.
  • Görmüş, A. (2013). Sağlık Sisteminde Dönüşüm ve Sağlık İnsan Gücü Üzerinde Etkileri, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Günay, N. (2008). Küresel Pazarlama Yönetimi-Ürün Stratejileri, Beta Yayınları.
  • Gürsoy, Ş.T., Aksu, F. (2007). Sağlık Hizmetlerinde Piyasa Dinamikleri, Amme İdaresi Dergisi, 40(3), 67-77.
  • Güvercin, A., Mil, H.İ. & Tarım, B. (2016). Sağlık Hizmetlerinin Finansmanı ve Sosyal Güvenlik Kurumu. Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(13), 80-94.
  • Hashim, N., Hamzah, M. I. (2014). 7P’s: A Literature Review of Islamic Marketing and Contemporary Marketing Mix. INCOMaR 2013. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 130, 155-159.
  • Kurşun, A., Rakıcı, C. (2014). Türkiye ve Sosyal Refah Devletlerindeki Sağlık Harcamalarının Analizi. İnsan Hakları Yıllığı, 32, 77-105.
  • Lancet. (2016). Measuring the Health-Related Sustainable Development Goals in 188 Countries: A Baseline Analysis from the Global Burden of Disease Study, 388, 1813-1850.
  • Magrath, A. J. (1986). When Marketing Services, 4 Ps are not Enough. Business Horizons, May-June, Vol. 29, Issue. 3, 44-50.
  • Mirze, S.K. (2010). İşletme, Literatür Yayınları: 599
  • Morgan, B. (2015). Why Transparency in Marketing is Key for the Customer Experience, Forbes, 1-2.
  • Mucuk, İ. (2012). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
  • Rızaoğlu, B. (1994). Hizmet Pazarlamasında Karşılaşılan Sorunlar, Anatolia, 28-32.
  • Papatya, G., Papatya, N. & Hamşıoğlu, A. B. (2012). Sağlık işletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hasta Memnuniyeti: İki Özel Hastanede Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 1, 87-108.
  • Sayım, F., Aydın, V. (2011). Hizmet Sektörü Özellikleri ve Sistematik Olmayan Risklerin Sektör Menkul Kıymetleri ile Etkileşimine Dair Teorik Bir Çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 29, 245-262.
  • Sülkü, S.N. (2011). Türkiye’ de Sağlıkta Dönüşüm Programları Öncesi ve Sonrasında Sağlık Hizmetlerinin Sunumu, Finansmanı ve Sağlık Harcamaları. T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara. Yayın No: 2011/414.
  • Tengilimoğlu, D. (2000). Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Karması Elemanları ve Özellikleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 55(1), 188-202.
  • Türkiye İstatistik Kurumu Sağlık Bakanlığı Verileri, http:// www.tuik.gov.tr/ Erişim Tarihi: 8.06.2017.
  • Ulutaş, Ç.Ü. (2011). Proleterleşme ve Profesyonelleşme Tartışmaları Işığında Türkiye’ de Sağlık Emek Sürecinin Dönüşümü, Nota Bene Yayınları, Ankara. 1. Baskı
  • Ülgen, H., Mirze, S. K. (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayınları.
  • www.ama.org, Erişim Tarihi: 12.06.2017.
  • Zaim, S., Tarım, M. & Zaim, H. (2011). Sağlık Sektöründe Kalite ve Maliyet Analizi-Kamu Özel Karşılaştırması, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, Yayın No: 2010-106.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Gül Banu Dayanç Kıyat Bu kişi benim

Halil Şimşek Bu kişi benim

Bünyamin Özgüleş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kıyat, G. B. D., Şimşek, H., & Özgüleş, B. (2017). Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Diğer Pazarlama Dalları İçindeki Yeri ve Önemi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 4(3), 147-154. https://doi.org/10.5455/sad.13-1499888421
INDEX: “Index Copernicus, EBSCO Central & Eastern European Academic Source, EBSCO CINAHL,EuroPub, Sobiad, Asos Index, Turk Medline, Google Sholar, Dergipark,Türkiye Atıf Dizini ve Araştırmax...




Creative Commons License


Sağlık Akademisyenleri Dergisi  Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır.