OzetSağlık sektöründe son yıllarda yaşanılan değişimlerin başında hasta merkezli bir yaklaşım dikkat çekmektedir. Önemi her geçen gün artan bu yaklaşım sağlık hizmetlerindeki beklentileri de yükseltmektedir. Beklentilerin yükselmesi, hizmet kalitesinde yüksek bir standardın yakalanması ve bu doğrultuda sağlık bakımının güvenli olmasını hedeflemektedir. Ülkemizde bu amaçlara yönelik olarak hastanelerde kalite çalışmalarından yürütülmektedir. Bu kalite sistemlerinde biri olan ISO-9000 grubu kalite yönetim standartlarının hasta memnuniyetini artırması beklenmektedir. Bu araştırma Ankara ilinde Sağlık Bakanlığına bağlı ISO 9001:2000 kalite yönetim belgesi olan eğitim ve araştırma hastanesi ve bu belgeye sahip olmayan eğitim ve araştırma hastanesinde hemşirelerin hasta bakım kalitesine yönelik algılarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla kalite belgeli hastanede 147, kalite belgesiz hastanede 128 hemşireye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15,0 programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu araştırma sonuçlarına göre; ISO 9001:2000 kalite yönetim belgesinin hasta-merkezli bakım anlayışını yeterince karşılamadığı, kalite belgeli ve belgesiz hastaneler arasında araştırmaya katılan hemşire algılarında hasta bakımına yansıyan önemli farklılıklar olmadığı ortaya çıkmıştır.
AbstractInthehealthsector in recentyears at thebeginning of changes in patient-centeredapproach is todrawattention. A growingimportance in healthcare, thisapproachalsoboostsexpectations. Expectationshigh tide, a highstandard of service qualityandcapturethetarget in thisdirection is tosecurehealthcare. Forthispurpose in ourcountry in hospitals, qualitystudiesareconducted. This is one of thequalitysystem ISO-9000 group of standardsforqualitymanagement is expectedtoincreasepatientsatisfaction. Thisstudydocumentsto ISO 9001:2000 qualitymanagement of theMinistry of Health Training andResearchHospital, and do not havethisdocument in Training andResearchHospital of thenursetopatientperception of quality of caretodeterminetheidentifier is in. Togatherqualitydata on certifiedhospitals at 147 nurses, at 128 nurseswithoutqualitycertificate in theHospitalstothequestionnaireswereapplied. Thedatawereevaluatedusingthe SPSS 15.0 program. Accordingtotheresults of thisresearch, the ISO 9001:2000 qualitymanagementcertificate of patient-centeredcarethatdoes not meetenoughqualitywithoutcertifieddocumentsandresearchhospitalsparticipating in theperception of thenursetopatientcarereflected in thesignificantdifferencesthatemerged.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |