The aim of our study is to standardize and measure the effectiveness of the “mandatory” and “upon requirement” quality educations that are planned and applied in the hospital. For this purpose, in 2013 within the training Committee "educational standards have been created, training times, training and trainer activity reviews and late term assessment rules were identified. Although the annual quality educations are related to the planned educations and the number of employees of the hospitals, the planned non-unit training courses averages 1800 hours/year. In preparing next year’s education plan, the evaluation of trainers and training materials play a key role as much as the planning and realization of these activities. In our study the enhancement effect of the methods of standardization that we use, are examined and have been found that, providing stimulating information ahead (pre-test, due diligence, etc.) constitutes a positive effect on education
Çalışmamızın amacı Hastanemizde “Zorunlu” ve “ihtiyaca binaen” planlanıp uygulanan kalite eğitimlerinin etkinliklerinin ölçülmesi
ve standardize edilmesidir.Bu amaçla ile 2013 yılında eğitim komitesinde “eğitim standartları oluşturulmuş,eğitim süreleri ,eğitim
ve eğitici etkinlik değerlendirmeleri ve geç dönem değerlendirmelerinin kuralları belirlendi.
Yıllık kalite eğitimleri hastanelerin çalışan sayısı ve planlanan eğitimlerle ilgili olmakla birlikte hastanemizde tüm çalışan
gruplarına uygulanan birim dışı eğitimler ortalama 1800 saat/yıldır.Bunların planlanması ve gerçekleştirilmesi kadar
etkinliklerinin,eğiticilerin ve eğitim materyallerinin değerlendirilmesi bir sonraki yılın planlanmasında anahtar olmaktadır.
Çalışmamızda İstatistiksel analizler için NCSS (NumberCruncher Statistical System) 2007&PASS (Power Analysis andSample
Size) 2008 Statistical Software (NCSS LLC, Kaysville, Utah, USA) programı kullanıldı. Çalışma verileri tablolarda;ortalama ve
standart sapma şeklinde belirtildi, ön teste göre son test değerlendirmelerinde PairedSample t test kullanıldı. Anlamlılık p<0.05
düzeyinde değerlendirildi
Çalışmamızda kullandığımız standardizasyon yöntemlerinin eğitim etkinliğini arttırıcı etkisi incelenmiş ve eğitimden önce uyarıcı
bilgi vermenin (ön test,durum tespiti vb)eğitimin etkinliğini olumlu yönden etkilediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1 |