BibTex RIS Kaynak Göster

Applications in enhancing the effectiveness of the quality education

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 53 - 60, 01.01.2015

Öz

The aim of our study is to standardize and measure the effectiveness of the “mandatory” and “upon requirement” quality educations that are planned and applied in the hospital. For this purpose, in 2013 within the training Committee "educational standards have been created, training times, training and trainer activity reviews and late term assessment rules were identified. Although the annual quality educations are related to the planned educations and the number of employees of the hospitals, the planned non-unit training courses averages 1800 hours/year. In preparing next year’s education plan, the evaluation of trainers and training materials play a key role as much as the planning and realization of these activities. In our study the enhancement effect of the methods of standardization that we use, are examined and have been found that, providing stimulating information ahead (pre-test, due diligence, etc.) constitutes a positive effect on education

Kaynakça

  • 1 Uluslararası Sağlıkta Performans Ve Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı (2009).Cilt 2,ed Harun Kırılmaz
  • 2 Tütüncü, Ö., Yağcı, K., Küçükusta D (2006). Toplam Kalite Yönetimi Kapsamında Hasta Güvenliği Ve Akreditasyon: Tıbbi Laboratuvarlar Değerlendirmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (4) 286-302
  • 3 Tütüncü, Ö., Yağcı, K., Küçükusta D (2007). Toplam Kalite Yönetimi Kapsamında Hasta Güvenliği Kültürü Ve Bir Ölçme Aracı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (1) 519-533
  • 4 Ünver V Ve Ark.(2014). Son Sınıf Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Hemşirelikte Akılcı İlaç Uygulamaları Kursunun Etkinliğinin Hasta Güvenliği Kapsamında Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi 7(4) 285-290
  • 5 Gökdoğan, F., Yorgun S (2010). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği Ve Hemşireler. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi 13(2) 53-59
  • 6 Türkmen Ve Ark.(2011). Hasta Güvenliği Kültürü Ölçeği’nin Geliştirilmesi. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi 14(4) 38-46
  • 7 7.Korkmaz, O(2012). Hemşirelerin Hasta Güvenliği Konusunda Yöneticilerin Tutumunu Algılayışı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (4) 91-112
  • 8 Meydanlıoğlu, A (2013). Sağlık Çalışanlarının Sağlığı Ve Güvenliği. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2(3) 192-199
  • 9 T.C. Sağlık Bakanlığı. Çalışan Güvenliği Genelgesi. Http://Www.Saglik.Gov.Tr/TR/Belge/1-15642/Calisanguvenligi-genelgesi.
  • 10 T.C. Sağlık Bakanlığı. Hasta Ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair Yönetmelik. Http://Www.Resmigazete.Gov.Tr/Eskiler/2011/04/20110 406-3.Htm
  • 11 ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Sunumu
  • 12 Singer, S. J.,Gaba, D. M., Geppert, J. J., Sinaiko, A. D., Howard, S. K., Ve Park, K. C. (2003). The Culture Of Safety İn California Hospitals. QualityAnd Safety İn Healthcare, 12 (2), 112- 118.
  • 13 Kohn LT, Corrigan JM, Donaldson MS. To Err Is Human: Building A Safer Health System, Institute Of Medicine. National Academy Press, Washington. 2000.26-49
  • 14 Comitte on health professions education summit, board on health services: Health professions Education.A Bridge to quality Institute Of Medicine. National Academy Press, Washington. 2001
  • 15 Öztürk.M,Sancak.S,: Hizmet içi eğitim uygulamalarının çalışma hayatına etkileri.Journal of Yaşar Üniv( 2007) 2(7)763-794
  • 16 Selimoğlu.E,Yılmaz.H.B:Hizmet içi eğitimin kurum ve çalışanlar üzerine etkileri.Paradoks 2009 yıl 5-sayı1Ocak

Kalite eğitimlerinde eğitim etkinliğini arttırma uygulamaları

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 53 - 60, 01.01.2015

Öz

Çalışmamızın amacı Hastanemizde “Zorunlu” ve “ihtiyaca binaen” planlanıp uygulanan kalite eğitimlerinin etkinliklerinin ölçülmesi
ve standardize edilmesidir.Bu amaçla ile 2013 yılında eğitim komitesinde “eğitim standartları oluşturulmuş,eğitim süreleri ,eğitim
ve eğitici etkinlik değerlendirmeleri ve geç dönem değerlendirmelerinin kuralları belirlendi.
Yıllık kalite eğitimleri hastanelerin çalışan sayısı ve planlanan eğitimlerle ilgili olmakla birlikte hastanemizde tüm çalışan
gruplarına uygulanan birim dışı eğitimler ortalama 1800 saat/yıldır.Bunların planlanması ve gerçekleştirilmesi kadar
etkinliklerinin,eğiticilerin ve eğitim materyallerinin değerlendirilmesi bir sonraki yılın planlanmasında anahtar olmaktadır.
Çalışmamızda İstatistiksel analizler için NCSS (NumberCruncher Statistical System) 2007&PASS (Power Analysis andSample
Size) 2008 Statistical Software (NCSS LLC, Kaysville, Utah, USA) programı kullanıldı. Çalışma verileri tablolarda;ortalama ve
standart sapma şeklinde belirtildi, ön teste göre son test değerlendirmelerinde PairedSample t test kullanıldı. Anlamlılık p<0.05
düzeyinde değerlendirildi
Çalışmamızda kullandığımız standardizasyon yöntemlerinin eğitim etkinliğini arttırıcı etkisi incelenmiş ve eğitimden önce uyarıcı
bilgi vermenin (ön test,durum tespiti vb)eğitimin etkinliğini olumlu yönden etkilediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • 1 Uluslararası Sağlıkta Performans Ve Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı (2009).Cilt 2,ed Harun Kırılmaz
  • 2 Tütüncü, Ö., Yağcı, K., Küçükusta D (2006). Toplam Kalite Yönetimi Kapsamında Hasta Güvenliği Ve Akreditasyon: Tıbbi Laboratuvarlar Değerlendirmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (4) 286-302
  • 3 Tütüncü, Ö., Yağcı, K., Küçükusta D (2007). Toplam Kalite Yönetimi Kapsamında Hasta Güvenliği Kültürü Ve Bir Ölçme Aracı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (1) 519-533
  • 4 Ünver V Ve Ark.(2014). Son Sınıf Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Hemşirelikte Akılcı İlaç Uygulamaları Kursunun Etkinliğinin Hasta Güvenliği Kapsamında Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi 7(4) 285-290
  • 5 Gökdoğan, F., Yorgun S (2010). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Güvenliği Ve Hemşireler. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi 13(2) 53-59
  • 6 Türkmen Ve Ark.(2011). Hasta Güvenliği Kültürü Ölçeği’nin Geliştirilmesi. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi 14(4) 38-46
  • 7 7.Korkmaz, O(2012). Hemşirelerin Hasta Güvenliği Konusunda Yöneticilerin Tutumunu Algılayışı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (4) 91-112
  • 8 Meydanlıoğlu, A (2013). Sağlık Çalışanlarının Sağlığı Ve Güvenliği. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2(3) 192-199
  • 9 T.C. Sağlık Bakanlığı. Çalışan Güvenliği Genelgesi. Http://Www.Saglik.Gov.Tr/TR/Belge/1-15642/Calisanguvenligi-genelgesi.
  • 10 T.C. Sağlık Bakanlığı. Hasta Ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair Yönetmelik. Http://Www.Resmigazete.Gov.Tr/Eskiler/2011/04/20110 406-3.Htm
  • 11 ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Sunumu
  • 12 Singer, S. J.,Gaba, D. M., Geppert, J. J., Sinaiko, A. D., Howard, S. K., Ve Park, K. C. (2003). The Culture Of Safety İn California Hospitals. QualityAnd Safety İn Healthcare, 12 (2), 112- 118.
  • 13 Kohn LT, Corrigan JM, Donaldson MS. To Err Is Human: Building A Safer Health System, Institute Of Medicine. National Academy Press, Washington. 2000.26-49
  • 14 Comitte on health professions education summit, board on health services: Health professions Education.A Bridge to quality Institute Of Medicine. National Academy Press, Washington. 2001
  • 15 Öztürk.M,Sancak.S,: Hizmet içi eğitim uygulamalarının çalışma hayatına etkileri.Journal of Yaşar Üniv( 2007) 2(7)763-794
  • 16 Selimoğlu.E,Yılmaz.H.B:Hizmet içi eğitimin kurum ve çalışanlar üzerine etkileri.Paradoks 2009 yıl 5-sayı1Ocak
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Semrin İper Timlioğlu Bu kişi benim

Mesude Kabadayı Arslan Bu kişi benim

Sibel Tay Bu kişi benim

Serkan Boz Efe Bu kişi benim

Hatice Baran Bu kişi benim

Yeşim Yılmaz Bu kişi benim

Didem Akkaya Bu kişi benim

Kemal Tekeşin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İper Timlioğlu, S., Kabadayı Arslan, M., Tay, S., Boz Efe, S., vd. (2015). Kalite eğitimlerinde eğitim etkinliğini arttırma uygulamaları. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 2(1), 53-60.
INDEX: “Index Copernicus, EBSCO Central & Eastern European Academic Source, EBSCO CINAHL,EuroPub, Sobiad, Asos Index, Turk Medline, Google Sholar, Dergipark,Türkiye Atıf Dizini ve Araştırmax...




Creative Commons License


Sağlık Akademisyenleri Dergisi  Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır.