Zaman Yönetimi planlama ve organize etme süreci olarak tanımlanmaktadır. Hemşirelerin zaman yönetimini kullanması, hasta bakım ve tedavi sürecinin aksamadan devamlılığını sağladığı gibi bakıma ayrılan sürenin her anının verimli bir şekilde planlamasına olanak vermektedir. Hemşirelerin klinik alanlanda zaman yönetimi ile ilgili bilgi birikiminin ve farkındalıklarının arttırılmasıyla hasta bakım kalitesinin en üst düzeyde olması hedeflenmektedir.
Amaç: Bu araştırma hemşirelerin zaman yönetimi konusundaki başarı düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla planlandı.
Gereç ve Yöntem: Araştırma hastanede çalışan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 151 hemşire ile yürütüldü. Veriler kurum izni ve etik kurul onayı alınarak anket formu ile toplandı. Anketler SPSS 22.0 programı kullanılarak değerlendirildi.
Bulgular: Zaman Yönetimi Ölçeği puanlarının hemşirelerin cinsiyetlerine, eğitim durumuna, meslekte toplam çalışma süresine, zaman yönetimi ile ilgili daha önce bilgi alma durumuna, iş tanımlarının mevcut olma durumuna, hemşirelerin kendisi için tanımladığı en uygun davranış tipine, görevini yerine getirirken kullandığı zamanın yeterli olma durumuna göre karşılaştırılmaları yapıldığında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu (p<0,05).
Sonuç: Hasta bakım kalitesinin artması için hemşirelerin zaman yönetimini aktif olarak kullanmalarına ihtiyaç vardır. Bunun için hemşirelerin konu ile ilgili teorik eğitimlerinin yanı sıra, görsel öğrenme teknikleri ve simülasyon uygulama yöntemleri kullanılarak bilgileri pekiştirilmelidir.
Araştırmaya katkıda bulunan tüm hemşire meslektaşlarımıza teşekkür ederiz.
Time Management is defined as the process of planning and organizing. The use of time management by nurses ensures the continuity of patient care and the treatment process without interruption. It allows efficient planning of every moment of the time allocated to care. It is aimed that the quality of patient care is at the highest level by increasing the knowledge and awareness of nurses about time management in the clinical field.
Aim: This research was planned to evaluate the success levels of nurses in time management.
Materials and Methods: The study was conducted with 151 nurses working in the hospital who agreed to participate in the study. The data were collected with a questionnaire form with the institution's permission and approval of the ethics committee. The questionnaires were evaluated using the SPSS 22.0 program.
Results: Time Management Scale scores were determined by nurses' gender, educational status, total working time in the profession, previous knowledge about time management, availability of job descriptions, the most appropriate behavior type defined by nurses for themselves, and the sufficient time they use while fulfilling their duties. A statistically significant difference was found when the comparisons were made according to the criteria (p<0.05).
Conclusion: Nurses need to use time management activities to increase the quality of patient care. For this, besides the theoretical training of nurses on the subject, their knowledge should be reinforced by using visual learning techniques and simulation application methods.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2023 |
Acceptance Date | November 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 1 |
Creative Commons License
Journal of Health Academics is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.