Okul yöneticiliği mesleğinin mevzuatta bir uzmanlık alanı olarak tanımlanması girişimin kısa vadede bir sonuca ulaşabilmesi sosyal algıda ve yönetim kültürümüzde bir değişim ve dönüşüm
gerektirmektedir. Bu çerçevede Türkiye’de okul yöneticiliğinin durumunu, sorunları, sıkıntıları, güç mesafesi, aşırı merkeziyetçilik, politik etkileşim, mesleki yetersizlik, özlük haklarından yoksunluk olmak üzere altı boyutta tartışılmıştır.
Defining the profession of school administration as an area of expertise in the legislation
requires a change and transformation in social perception and management culture for the initiative
to reach a conclusion in the short term. In this context, the situation of school administration in
Turkey is discussed in six dimensions: its problems, difficulties, power distance, extreme centralism,
political interaction, professional inadequacy, and deprivation of personal rights.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | April 5, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |