Bu araştırmanın amacı, pandemi sürecinde Yabancı Diller Yüksekokullarında (YDYO) görev yapan müdürlerin ve öğretim görevlilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile değişime uyum algıları arasındaki ilişkiyi inceleyip YDYO müdürlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını ve değişime yönelik algılarını derinlemesine analiz etmektir. Araştırmanın nicel kısmında geniş örneklemden veriler alınarak durum tespitinin ortaya konulup nitel kısmında ise sorunun temellerine ulaşılması için derinlemesine yanıtlar alınması hedeflenmiştir. Araştırmada ilk önce nicel verilerin toplanıp analiz edildiği ve sonrasında nitel verilerin toplanıp analiz edildiği karma yöntem uygulanmıştır. Karma yöntemin nicel kısmında veri toplama aracı olarak Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği ve Değişime Uyum Ölçeği nitel kısmında ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verileri, İstanbul’da bulunan beş vakıf üniversitesinin YDYO’ da görev yapan 5 müdür ve 104 öğretim görevlisi olmak üzere 109 öğretim elemanından toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; araştırmaya katılan öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik tutumların orta düzeyin altında, değişime uyum algıları ise orta düzeydedir. Katılımcıların uzaktan eğitime yönelik tutumları ile değişime uyum algıları arasında pozitif bir ilişki tespit edilmiştir; katılımcıların uzaktan eğitime yönelik tutumları arttıkça, değişime olan uyumları da artmaktadır. Araştırmanın nitel verilerinin sonuçlarına göre; birimler arası koordinasyonun olması, online platform ve dijital materyal eğitimi verilmesi, uzaktan eğitim koordinatörlüğünün işlevselliğinin arttırılması, teknolojik alanda düzeltmeler sağlanması, sınıf mevcutları sınırlı sayıda tutulması ve ölçme-değerlendirme sürecinin güvenirliliğinin sağlanmasının gerekliliğine vurgu yapılmıştır.
Bu çalışma için İstanbul Medeniyet Üniversitesinden etik onay alınmıştır.
Bu araştırma için herhangi bir maddi destek alınmamıştır.
This research aims to analyze the relationship between the attitudes of directors and instructors working in School of Foreign Languages (SFL) towards distance education and their perceptions of adaptation to change and analyze the attitudes of directors in SFL towards distance education and their perceptions towards change in depth. The mixed method, which requires quantitative and qualitative data analysis, was used in the research. The Attitude Scale towards Distance Education and Faculty Change Orientation Scale were used in the quantitative part, and a semi-structured interview form was used in the qualitative part as data collection tool. Research data were collected from 109 instructors, including five directors and 104 instructors working in SFL of five foundation universities in Istanbul. According to the results of the research, the attitudes of the instructors participating in the study towards distance education are below the medium level, and their perceptions of adaptation to change are at a moderate level. A positive relationship was found between the participants' attitudes towards distance education and their perceptions of adaptability to change; as participants' attitudes towards distance education increase, their adaptability to change also increases. According to the results of the qualitative data, it was emphasized that there should be coordination between academic units, providing online platform and digital material training, increasing the functionality of the distance education coordinator, providing corrections in the technological field, keeping class sizes limited and ensuring the reliability of the measurement-evaluation process.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2024 |
Submission Date | May 7, 2024 |
Acceptance Date | July 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 1 |