Introduction: In the integrated education model, the complementary medical approach is
taken as the basis, and the basic sciences and clinical sciences are taught together. Within
the scope of vertical integration in medical education, Medical Microbiology training is given
in some clinical internships (Internal medicine, Infectious diseases). Aim: To determine the
usefulness of Medical microbiology training and to investigate the necessity of other clinical
internships as well, 4th, 5th and 6 th grade trainee doctor. Material and Methods: A total of 200
medical students were enrolled in the survey, 100 of which (50%) were in grade 4, 60 (30%)
were in 5th grade, and 40 (20%) were in 6th grade. In this study, medical microbiology training
Giriş: Entegre eğitim modelinde, bütünleyici tıp yaklaşımı esas alınır ve temel bilimler ile klinik
bilimler birlikte öğretilir. Tıp eğitimindeki dikey entegrasyon kapsamında bazı klinik stajlarda
(Dahiliye, Enfeksion hastalıkları) Tıbbi Mikrobiyoloji eğitimi verilmektedir. Amaç: Yapılan
anket çalışmayla, dikey entegrasyon kapsamında verilen Tıbbi Mikrobiyoloji eğitiminin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tıbbi Mikrobiyoloji eğitimin yararlığını
tespit etmek ve diğer klinik stajlarda da gerekliliğini araştırmak için 4. 5. ve 6. sınıfta eğitim
gören stajyer doktorlara anket çalışması yapılmıştır. Yapılan anket çalışmasına 100'ü (%50) 4.
sınıf, 60'ı (%30) 5. sınıf, 40'ı (%20) 6. Sınıf olmak üzere toplam 200 tıp öğrencisi dahil edilmiştir.
Bulgular: "Tıbbi Mikrobiyoloji eğitimi, yeterince bilgilendirici" ifadesine öğrencilerin %43’ü
katılıyorum veya kesinlikle katılıyorum şeklinde cevap vermişken sadece %26.5’i katılmıyorum
veya kesinlikle katılmıyorum demiştir. “Tıbbi Mikrobiyoloji eğitimi, hastaya klinik yaklaşımıma
olumlu katkı sağladı” ifadesine öğrencilerin %44.5’i katılıyorum veya kesinlikle katılıyorum
şeklinde cevap vermişken %27.5’i katılmıyorum veya kesinlikle katılmıyorum demiştir.
Öğrencilerin %47’si Tıbbi Mikrobiyoloji eğitiminin başka stajlara da eklenmesi gerektiğini ifade
etmiştir. Sonuç ve Öneriler: Öğrencilerin %74’ü Tıbbi Mikrobiyoloji ile ilgili konuların, Tıbbi
Mikrobiyoloji öğretim üyeleri tarafından verilmesi gerektiğini bildirmişlerdir. Geri bildirimler
sonucunda, mikrobiyoloji ile ilgili konuların Tıbbi Mikrobiyoloji öğretim üyeleri tarafından staj
öncesi verilmesinin faydalı olacağı ve diğer ilgili stajlara da mikrobiyoloji eğitiminin eklenmesi
gerektiği yönünde bir kanıya varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Medical Microbiology |
Journal Section | Original research articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2020 |
Submission Date | August 21, 2019 |
Acceptance Date | November 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |
Health Academy Kastamonu is included in the class of 1-b journals (journals scanned in international indexes other than SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI) according to UAK associate professorship criteria. HEALTH ACADEMY KASTAMONU Journal cover is registered by the Turkish Patent Institute.