Research Article
BibTex RIS Cite

MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİYE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2005, Issue: 10, 61 - 69, 30.01.2014

Abstract

References

  • AŞKAR, P. ve AKKOYUNLU, B. (1993). “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”. Eğitim ve Bilim. (87), 37—47.
  • BALOĞLU, M. (2001). “Matematik Korkusunu Yenmek”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi. 1( l), (59-76).
  • BULUT, S. ve EKİCİ, C. ve İŞERİ, A.İ. ve HELVACI, E. (2002). “Geometriye Yönelik Bir Tutum Ölçeği”. Eğitim ve Bilim, eiltz27, sayı: 125, 3—7.
  • HARTOG, M. ve BROSNAN, P. A. (1994). Doing Mathematics with Your Child. ERIC Clearinghouse for Science Mathematics and Environmental Education Columbus OH. ED372967.
  • KOLB, D.A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • KOLB, D.A. (1985). Learning Style Inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet. Boston: McBer and Company.
  • MCCARTHY, B. (1982). “Improving Staff Development Through CBAM and 4MAT”. Educational Leadership. 40(1), 20-25.
  • MCCARTHY, B. (1985). “What 4MAT Training Teaches us About Staff Development”. Educational Leadership. 42 (7), 61—68.
  • MCCARTHY, B. (1987). The KIM/1T System: Teaching to Learning Styles with Right/Left Mode Techniques. Barrington: Excel, Inc.
  • MCCARTHY, B. (1990). “Using the 4MAT System to Bring Learning Styles to Schools”. Educational Leadership. 48(2), 31-37.
  • MCCARTHY, B. (1997). “A Tale of Four Learners: 4MAT’s Learning Styles”. Educational Leadreship. 54(6), 46-51.
  • MCCARTHY, B. (2000). About Teaching 411447" in the Classroom. Wauconda. IL: About Learning, Inc.
  • MORRİS, S. ve MCCARTHY, B. (1990). 4.MAT in Action II: Sample
  • Lesson Plans for Use with the 421147 ' System. Barrington: Excel, Inc. __
  • PEKER, M. (2003). Öğrenme Stilleri ve 4 MIJT Yönteminin Öğrencilerin A/[atematik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • PEKER, M. ve AYDIN, B. (2003). “Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri”. Pamukkale Universitesi Eğitim F akültesi Dergisi, cilt:(2), 14, 167—172. ..
  • PEKER, M. ve diğ. (2004). “Matematik Öğretmenlerinin Dikkate Alabilecekleri Öğrenme Stilleri: McCarthy Modeli”. Milli Eğitim Dergisi, sayı:] 63, 72-80.
  • STRUTCHENS, M. (1995). Multicultural Mathematics: A More Inclusive
  • Mathematics. ERIC Clearinghouse for Science Mathematics and Environmental
  • Education Columbus OH. ED380295.

MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİYE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2005, Issue: 10, 61 - 69, 30.01.2014

Abstract

-

References

  • AŞKAR, P. ve AKKOYUNLU, B. (1993). “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”. Eğitim ve Bilim. (87), 37—47.
  • BALOĞLU, M. (2001). “Matematik Korkusunu Yenmek”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi. 1( l), (59-76).
  • BULUT, S. ve EKİCİ, C. ve İŞERİ, A.İ. ve HELVACI, E. (2002). “Geometriye Yönelik Bir Tutum Ölçeği”. Eğitim ve Bilim, eiltz27, sayı: 125, 3—7.
  • HARTOG, M. ve BROSNAN, P. A. (1994). Doing Mathematics with Your Child. ERIC Clearinghouse for Science Mathematics and Environmental Education Columbus OH. ED372967.
  • KOLB, D.A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • KOLB, D.A. (1985). Learning Style Inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet. Boston: McBer and Company.
  • MCCARTHY, B. (1982). “Improving Staff Development Through CBAM and 4MAT”. Educational Leadership. 40(1), 20-25.
  • MCCARTHY, B. (1985). “What 4MAT Training Teaches us About Staff Development”. Educational Leadership. 42 (7), 61—68.
  • MCCARTHY, B. (1987). The KIM/1T System: Teaching to Learning Styles with Right/Left Mode Techniques. Barrington: Excel, Inc.
  • MCCARTHY, B. (1990). “Using the 4MAT System to Bring Learning Styles to Schools”. Educational Leadership. 48(2), 31-37.
  • MCCARTHY, B. (1997). “A Tale of Four Learners: 4MAT’s Learning Styles”. Educational Leadreship. 54(6), 46-51.
  • MCCARTHY, B. (2000). About Teaching 411447" in the Classroom. Wauconda. IL: About Learning, Inc.
  • MORRİS, S. ve MCCARTHY, B. (1990). 4.MAT in Action II: Sample
  • Lesson Plans for Use with the 421147 ' System. Barrington: Excel, Inc. __
  • PEKER, M. (2003). Öğrenme Stilleri ve 4 MIJT Yönteminin Öğrencilerin A/[atematik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • PEKER, M. ve AYDIN, B. (2003). “Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri”. Pamukkale Universitesi Eğitim F akültesi Dergisi, cilt:(2), 14, 167—172. ..
  • PEKER, M. ve diğ. (2004). “Matematik Öğretmenlerinin Dikkate Alabilecekleri Öğrenme Stilleri: McCarthy Modeli”. Milli Eğitim Dergisi, sayı:] 63, 72-80.
  • STRUTCHENS, M. (1995). Multicultural Mathematics: A More Inclusive
  • Mathematics. ERIC Clearinghouse for Science Mathematics and Environmental
  • Education Columbus OH. ED380295.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Murat Peker This is me

Yüksel Dede This is me

Publication Date January 30, 2014
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2005 Issue: 10

Cite

APA Peker, M., & Dede, Y. (2014). MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİYE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(10), 61-69.