The present study reported the effectiveness of the WGCTA in measuring critical thinking for undergraduates and determined whether students in Education who earned A grades (High Achievers) differed from students who earned C or D grades (Low Achievers) on critical thinking skills. Results showed that high achieving students differed from low achieving students on Inference, Deduction, Interpretation, and the total WGCTA scores. Results are discussed and suggestions are made.
Bu araútÕrmada Watson-Glaser Eleútirisel Düúünme Ölçe÷i’nin eleútirisel düúünme becerisini ölçmedeki yeterlili÷i ile bir e÷itim psikolojisi dersindeki yüksek baúarÕlÕ (Ders notu A olan) ve düúük baúarÕlÕ (Ders notu C veya D olan) 59 ö÷rencinin farklÕ derecelerde eleútirisel düúünme becerisine sahip olup olmadÕklarÕ incelenmiútir. Bulgular, Sonuç ÇÕkarma, Tümdengelim,
Yorumlama alt ölçekleri ile toplam WGCTA puanÕnda yüksek ve düúük baúarÕlÕ ö÷renciler arasÕnda farklÕlÕklar oldu÷unu göstermiútir. Yüksek baúarÕlÕ ö÷renciler düúük baúarÕlÕlara oranla Sonuç ÇÕkarma, Tümdengelim, Yorumlama ve toplam WGCTA puanÕnda istatistiksel anlamda manidar olarak daha yüksek puan almÕúlardÕr. Bulgular tartÕúÕlmÕú ve öneriler sunulmuútur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 7 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.