Research Article
BibTex RIS Cite

YÜKSEK VE DÜŞÜK BAŞARILI ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİRİSEL DÜŞÜNCE BECERİSİ PAUNLARI AÇISINDAN FARKLILIKLARI

Year 2004, Issue: 7, 79 - 85, 26.04.2013

Abstract

The present study reported the effectiveness of the WGCTA in measuring critical thinking for undergraduates and determined whether students in Education who earned A grades (High Achievers) differed from students who earned C or D grades (Low Achievers) on critical thinking skills. Results showed that high achieving students differed from low achieving students on Inference, Deduction, Interpretation, and the total WGCTA scores. Results are discussed and suggestions are made. 

YÜKSEK VE DÜŞÜK BAŞARILI ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİRİSEL DÜŞÜNCE BECERİSİ PAUNLARI AÇISINDAN FARKLILIKLARI

Year 2004, Issue: 7, 79 - 85, 26.04.2013

Abstract

Bu araútÕrmada Watson-Glaser Eleútirisel Düúünme Ölçe÷i’nin eleútirisel düúünme becerisini ölçmedeki yeterlili÷i ile bir e÷itim psikolojisi dersindeki yüksek baúarÕlÕ (Ders notu A olan) ve düúük baúarÕlÕ (Ders notu C veya D olan) 59 ö÷rencinin farklÕ derecelerde eleútirisel düúünme becerisine sahip olup olmadÕklarÕ incelenmiútir. Bulgular, Sonuç ÇÕkarma, Tümdengelim,
Yorumlama alt ölçekleri ile toplam WGCTA puanÕnda yüksek ve düúük baúarÕlÕ ö÷renciler arasÕnda farklÕlÕklar oldu÷unu göstermiútir. Yüksek baúarÕlÕ ö÷renciler düúük baúarÕlÕlara oranla Sonuç ÇÕkarma, Tümdengelim, Yorumlama ve toplam WGCTA puanÕnda istatistiksel anlamda manidar olarak daha yüksek puan almÕúlardÕr. Bulgular tartÕúÕlmÕú ve öneriler sunulmuútur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Baloğlu This is me

Publication Date April 26, 2013
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2004 Issue: 7

Cite

APA Baloğlu, M. (2013). YÜKSEK VE DÜŞÜK BAŞARILI ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİRİSEL DÜŞÜNCE BECERİSİ PAUNLARI AÇISINDAN FARKLILIKLARI. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(7), 79-85.