Bu araştırmanın amacı, yenilenen ilköğretim programlarını sınıf ve aday sınıf öğretmenlerinin
görüşleri ışığında incelemektir. Araştırma, anket yoluyla sınıf ve aday sınıf öğretmenlerinin
görüşlerini belirlenmeye yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmada yenilenen
ilköğretim programları sınıf ve aday sınıf öğretmenlerinin görüşleri ışığında karşılaştırılmıştır.
Araştırmanın evrenini 2005-2006 eğitim öğretim yılında Rize ilinin Çayeli ilçesinde
bulunan 5 ilköğretim okulundaki sınıf öğretmenleriyle Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesinde
okuyan son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu evrende yer alan 93 sınıf öğretmeni
ve 101 aday sınıf öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.
Araştırmacılar tarafından hazırlanan veri toplama aracı ile elde edilen veriler üzerinde, geçerlik
ve güvenirlik çalışmalarından sonra istatistiksel çözümlemeler yapılmıştır. Sınıf ve
aday sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin betimlenmesinde aritmetik ortalama ( X ) ve
standart sapma (ss)’dan yararlanılmış; sınıf öğretmenleri ile aday sınıf öğretmenlerinin yenilenen
programlara ilişkin görüşleri ise t testi ile karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda,
sınıf ve aday sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programlarına yönelik genellikle
olumlu görüş belirttikleri; aday sınıf öğretmenlerinin yeni program hakkında, özellikle
motivasyon boyutunda, sınıf öğretmenlerinden daha olumlu görüşe sahip oldukları görülmüştür.
This study aims to investigate the views of in-service and pre-service primary school teachers about the new primary school program. A questionnaire was prepared by the researchers for data gathering. After the validity and reliability tests, the questionnaire was applied to in-service and pre-service primary school teachers to get their opinions on the new primary school program. Study sample consisted of 93 in-service primary school teachers working in five different primary schools in Çayeli district belonging to Rize province and 101 last grade pre-service primary school teachers going to the primary teachers training program at the Faculty of Education in Çayeli. Statistical analysis were conducted on the gathered data and some statistical techniques like mean ( X ), standart deviation (ss) were used to describe the views of in-service and pre-service primary school teachers about the new primary school program. The views of in-service and pre-service primary school teachers were compared by using Student’s t-test. The results of the study showed that in-service and pre-service primary school teachers had moderately positive views about the new primary school program, and preservice primary school teachers had more positive views than in-service primary school teachers about the new primary school program, especially in terms of the motivation dimension.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.