Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN SÖZLEŞMELİ İSTİHDAMI VE DURUMLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ

Year 2008, Issue: 16, 40 - 60, 09.05.2013

Abstract

Araştırma, sözleşmeli öğretmenlerin istihdam biçiminin hukuki statüsünün
tartışılarak betimlenmesi ve istihdam durumlarına ilişkin sözleşmeli
öğretmenlerin görüşlerinin saptanmasını amaçlamıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, Sakarya ilinde 2007 – 2008 öğretim yılında çalışan sözleşmeli
öğretmenlerin tamamı oluşturmuştur. Sözleşmeli öğretmenliğin yasal olarak
“diğer kamu görevlileri” statüsünde değerlendirildiği; atanmaya esas sözleşmenin
açık olmadığı; öğretmenlerin kadrolu olarak atanmış olmayı tercih ettikleri; iş
güvenceleri olmadığı, kadrolu öğretmenlerin sahip olduğu bazı hakların
kendilerine de verilmesi gerektiğini düşündükleri araştırmada elde edilen
sonuçlardan bazılarıdır.

ÖĞRETMENLERİN SÖZLEŞMELİ İSTİHDAMI VE DURUMLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ

Year 2008, Issue: 16, 40 - 60, 09.05.2013

Abstract

The study is intended to discuss and review the legal status of employingtemporary contractual teachers and gather information about their employmentconditions. The sample of the study included all temporarily hired teachers in Sakarya Province during 2007-2008 academic year. Some of the results gathered from the study include: the status of temporary employment in teaching profession is reviewed as legal status of other civic employees; the teacher’s assignment contract isn’t clear as it should be; the teachers prefer to be assigned in a permanent statue and the considerations of the lack of job insurance and teachers’ requests of having the legal rights as permanent employees in teaching profession have.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

H. Basri Gündüz This is me

Publication Date May 9, 2013
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2008 Issue: 16

Cite

APA Gündüz, H. B. (2013). ÖĞRETMENLERİN SÖZLEŞMELİ İSTİHDAMI VE DURUMLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(16), 40-60.