Advancements in early childhood development, parallels of music and language, and the elementary music curriculum are invaluable in the music education of young children. By using an active, experimental approach to music making, we help develop literate, expressive musicians. In A Commonsense View of All Music, Blacking states, "there is so much music in the world that it is reasonable to suppose that music, like language and possibly religion, is a species-specific trait of man. Music may even be genetically inherited and therefore present in almost every human being" (Blacking, 1987: 122). Birkenshaw and Fleming (1997), draws from Blacking's statement that the desire to make music is inherent in all children. As music educators, we have an extremely demanding and incredibly rewarding job. We are given the opportunity to fulfill each child's desire to make music. We give children the gift of music. This gift, if given effectively, is something children will use and cherish for the rest of their lives.
Erken çocukluk dönemi gelişiminde ilerlemeler, müzik ve dilin paralellikleri ve
temel eğitim müzik programı küçük çocukların müzik eğitimlerinde çok
önemlidir. Müzik icrasında aktif, deneysel bir yaklaşımın kullanımı ile bilgili,
ifade gücü yüksek müzisyenler yetiştirmeye yardımcı oluruz. Blacking’e göre
dünyada o kadar çok müzik vardır ki müzik, dil ve din gibi, insanın kendine
özgü bir özelliğidir. Müzik, genetik olarak bile aktarılabilir ve bu nedenle
hemen hemen her insanda mevcuttur (Blacking, 1987: 122). Birkenshaw ve
Fleming (1997) Blacking’in görüşünden, müzik yapma tutkusunun her çocukta
bulunduğu fikrini ileri sürmüşlerdir. Müzik eğitimcileri olarak, son derece
özveri gerektiren ve son derece tatmin edici bir mesleğimiz var. Her çocuğun
müzik yapma tutkusunu gerçekleştirme fırsatı bize verilmiş. Çocuklara müziği
hediye ediyoruz. Bu hediye, etkili bir şekilde verildiğinde, çocukların hayatları
boyunca kullanıp besleyeceği bir şey olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.