Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretme becerilerini edinmelerinde
ipucu ve dönütün birlikte ve sadece dönütün yer aldığı uygulamaların
etkililiklerinin farklılaşıp faklılaşmadığını, hangisinin daha verimli olduğunu,
genellemeye ve kalıcılığa olan etkilerini belirlemektir. Araştırmada uyarlamalı
dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Araştırmanın deneklerini, iki
öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veriler grafiksel olarak analiz
edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, deneklere ipucu ve dönüt verilerek ve sadece
dönüt verilerek yapılan uygulamanın, öğretme becerilerinin edindirilmesinde etkili
oldukları ve az da olsa ipucu ve dönüt verilerek yapılan öğretimin farklılığının
olduğu görülmüştür. Araştırmada deneklerin edindikleri öğretme becerilerini 38,
86 ve 160 gün sonra sürdürmeleri ve genellemeleri bakımından ise farklılık
göstermediği izlenimi edinilmektedir.
The purpose of study is to compare effectiveness and efficiency of delivering prompts and feedback and only feedback of applications in teaching skills by prospective teachers for students with mental retardation in practicum site. The alternating treatment design was used. Data were analyzed graphically. As a result of applying to deliver prompts and feedback together and to deliver only feedback to the subjects to acquire teaching skills has been found effective. However, small amount of difference was founded between two applications in favor of delivering
prompts and feedback. Both applications in maintenance and generalization were found to have similar effectiveness.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 10, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 21 Issue: 21 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.