Research Article
BibTex RIS Cite

The Primary School Students’ Anxiety and Attitudes Towards Basic Courses: an investigation of Gender and Academic Achievement

Year 2012, Volume: 23 Issue: 23, 52 - 73, 30.01.2014

Abstract

In this study; the anxiety degrees and the attitudes about the courses Science and Technology, Mathematics, Turkish and Social Sciences of the students who attending to the second degree of the primary public school and it was examined to see whether there is a difference between their gender and academic success changeables of the students. The example of this study is about for the students of second degree who are attending to the classes 6,7 and 8 of the primary public school in Sakarya. Application is in the term of the educational year 2009-2010 on the second term. The total mentioned students as girl (107, 43 %) and boy (142, 57 %) are 249. As the data collection tools, attitude and state concern scales in science and technology,
mathematic, Turkish and social courses and also SBS of 2010 scores which is examined by National Education Ministry was used. In the tested of research questions, “ANOVA and Single Direction Variance t-Test” were used. It was observed in the findings of the study that: It was not observed a meaningful difference between instant anxiety points average with the students gender for the Science and Technology, Mathematics, Social Sciences and Turkish courses. There is a significant difference between attitude scores of Turkish course and gender variable. There are a significant difference between instant anxiety Turkish course, attitudes towards Science course, Turkish course and academic success.

References

  • Akgül, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinin matematik kaygıları ile algıladıkları öğretmen sosyal desteğinin cinsiyete göre matematik başarılarını yordama gücü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Akgün, A, Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, İ. (2000). Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Faktörler. Milli Eğitim Dergisi, 145, 15-19.
  • Arıkam, G. (2004). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri İle Matematik Başarıları Arasındaki İlişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M. F. (1997). Kimya öğretimi, YÖK/Dünya Bankası Mili Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Anxiety in foreign language learning: A review of literature. The Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Bloom, B. S. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çeviren: D. A. Özçelik) İstanbul: M.E.B. Yayınları.
  • Cüceloğlu, D. (1998). İnsan ve Davranışı, 8. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115–127.
  • Dede, Y. ve Dursun, Ş. (2008).İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI (2).
  • Demirbaş, M. ve Yağbasan, R. (2008). İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Tutumlarının Geliştirilmesinde Sosyal Öğrenme Teorisi Etkinliklerinin Kullanılması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 105-120.
  • Deniz, S. ve Tuna, S. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. Milli Eğitim Dergisi, 35 (170), 339-350.
  • Eagly, A. H. ve Chaiken, S. (2005). Attitude research in the 21st century: The current state of knowledge. in D. Albarracin, B. T. Johnson, & M. P. Zanna (Eds.). The hand book of attitudes, s. 743–767. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press.
  • Erkan, Z. (2002). Sosyal Kaygı Düzeyi Yüksek ve Düşük Ergenlerin Ana Baba Tutumlarına İlişkin Nitel Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (10).
  • Fishbein, M. ve Ajzen, I. (1980). Belief Attitude, İntention and Behavior: An introductiontheorv and research. Reading. M. A: Addison-Wesley.
  • Foster-Deffenbaugh, L. A. (November, 1996). Brain Research and its Implications for Educational Practice. A Dissertation. Brigham Young University, Hawaii.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz, G., Atlan, A. ve Şahpaz, Ö. (1994). Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrencilerin Fen Bilgisi Başarılarına ve Fen Bilgisi İlgilerine Etkisi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, (15-17 Eylül 1994). Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Genç, M., Karlıdağ, R., Eğri, M., Güneş, G., Kurçer, M. A., Pehlivan, E., Özcan, E. ve Ünal, S. (1999). Öğrenci Seçme Sınavına Girecek Öğrencilerin Sınav Kaygısı Düzeyleri. İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi, 6(1), 38-41.
  • Gençtan, E. (1981). Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar. Ankara: Maya Matbaacılık, Eğitim Dizisi.
  • Gömleksiz, M. ve Yüksel,Y. (2003). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine İlişkin Kaygıları. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 3, 71- 81.
  • Güven, B. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 35-54.
  • Jegede, S. A. (2007). Students’ anxiety towards the learning of Chemistry in Some Nigerian Secondary Schools. Educational Research and Review, 2 (7), 193-197.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karaer, H. (2007). İlköğretim İkinci Kademe 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1).
  • Keleş, E. ve Çepni, S. (2006). Beyin ve Öğrenme. Journal of Turkısh ScıenceEducation, 3 (2), 66-82.
  • Koballa, T. R., Jr., ve Crawley, F. E. (1985).The Influence of Attitude on Science Teaching and Learning. School Science and Mathematics, 85, 222-232.
  • Külçe, C. ve Çokadar, H. (2005). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • MEB, (2005). İlköğretim Sosyal Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4.-5. Sınıflar), Ankara.
  • Nazlıçiçek, N. ve Erktin, E. (2002), İlköğretim Matematik Öğretmenleri İçin Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi. ODTÜ, Ankara
  • Oklun, S. ve Aydoğdu, T. (2003). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması(TIMSS) Nedir? Neyi Sorgular? Örnek Geometri Soruları ve Etkinlikler. İlköğretim-online 2(1), 28-35. online.org.tr adresinden erişilmiştir.
  • http://www.ilkogretim
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Papanastasiou, C. (2002). School, Teaching and Family İnfluences on Student Attitudes Toword Science: Based on TIMMS Data for Cyprus. StudiesIn Evaluation, 28, 71-86.
  • PISA, (2003).Değerlendirmesi ve Türk Eğitim Sistemi, www.meb.gov.tr
  • Rachman, S. (1998). Anxiety. East Sussex, UK: Psychology Press Ltd.
  • Reber, A. S. (1985). The Penguin Dictionary of Psychology. Penguin Books, 1.Edition. Newyork.
  • Sapancı, A. (2005). İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Duyuşsal Özelliklerinin Matematik Dersindeki Öğrenme Düzeyi ile İlişkisi (Kayseri Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Sapir, S. ve Aronson, A.E. (1990). The relationship between psychopathology and speech and language disorder in neurological patients. Journal of Speech Hearing Disorders, 55, 503-509.
  • Sarıpınar, E, Güney, E., Ceylan, M., Yalçın, Ö., Soysal, Ş. ve Şener, Ş. (2011). Çocuklarda Değerlendirilmesi, Güncel Psikiyatri ve Psikonörofarmakoloji Dergisi, 1(1), 18-23. Kaygısının Çeşitli Değişkenler Açısından
  • Schibeci, R. A. (1983). Selecting Appropriate Attitudinal Objectives For School Science. Science Education, 67 (5), 595-603.
  • Simpson, R. D., Koballa, T. R. Jr., Oliver, J. S. ve Crawley, F.E. (1994). Research on The Affective Dimension of Science Learning. D. White (Ed). Handbook of Research on Science Teaching and Learning. New York: MacMillan Publishing Company.
  • Smith, M.B. (1968). Attitude change. International Encyclopedia of The Social Sciences. Crowell and Mac Millan.
  • Soylu, H. (2004). Keşif Yoluyla Öğrenme: Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (1. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,
  • Şahin, A. (2011). İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Türkçe Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1), 311-326.
  • Şentürk, B. (2010). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Genel Başarıları, Matematik Başarıları, Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Matematik Kaygıları Arasındaki İlişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Şirin, A., Kavak, O. ve Ertem, G. (2003). Doğumhane Stajına Çıkan Öğrencilerin Durumluk Sürekli Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. C. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 7 (1), 27-32.
  • Tay, B. ve Tay, Akyürek, B. (2006). Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumun Başarıya Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 73-84.
  • Turhan, F., Aydoğdu, M., Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H. (2008). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Gelişim Düzeyleri, Fen Bilgisi Başarıları, Fen Bilgisine Karşı Tutumları ve Cinsiyet Değişkenleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 439-450.
  • Varol, S. (1990). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerini Belirlenip Karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Wortock, J.M.M. (2002). Brain Based Learning Principles Applied to the Teaching of Basic Cardiac Code to Associate Degree Nursing Students Using Human Patient Simulator. Doktora Tezi. University of South Florida, Florida.
  • Yaşar, Ş. ve Anagün, Ş. S. (2008). İlköğretim Beşinci Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2), 223–236.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006). Özel Okul ve Devlet Okulu Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XIX (2), 431-448.
  • Yenilmez, K. (2007).İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 51- 59.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2).
  • Yeşilkayalı, E. (1996), İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Problem Çözme Yönteminin Öğrencilerin Okul Başarıları ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Yetim, H. (2006). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Ve Matematik Derslerine Yönelik Tutumları ile Bu Derslerdeki Başarıları Arasındaki İlişki( Yayınlanmamış Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yılmaz, M. (2006). İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi. 172, 240-249.
  • Yücel, S. (2008). Kimya Dersine Yönelik Kaygı Ölçeği Geliştirilmesi Kaygı Ağacı Oluşturma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal Of Education), 35, 406-415.

The Primary School Students’ Anxiety and Attitudes Towards Basic Courses: an investigation of Gender and Academic Achievement

Year 2012, Volume: 23 Issue: 23, 52 - 73, 30.01.2014

Abstract

Bu çalışmada; ilköğretim ikinci kademede okuyan öğrencilerin cinsiyet ve akademik başarı değişkenlerine göre Fen ve Teknoloji, Matematik, Türkçe ve Sosyal Bilgiler derslerindeki durumluk kaygı düzeyleri ve bu derslere yönelik tutumların farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya ilinde bulunan bir devlet okulunun 6, 7 ve 8. sınıflarında okuyan öğrencileri oluşturmaktadır. Uygulama, 2009-2010 öğretim yılının ikinci döneminde, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflarda okuyan 107 (% 43) kız ve 142 (%57) erkek olmak üzere toplam 249 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Fen ve Teknoloji, Türkçe, Matematik ve Sosyal Bilgiler derslerine yönelik tutum ölçekleri, Durumluk Kaygı ölçeği
kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarının belirlenmesinde MEB tarafından yapılan 2010 Seviye Belirleme Sınavı (SBS) sonuçları kullanılmıştır. Araştırma sorularının test edilmesinde, “Tek Yönlü Varyans Analizi” (ANOVA) ve “Bağımsız Örneklemler tTesti” kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin derslere yönelik kaygı düzeyleri, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği, ancak öğrencilerin derslere yönelik tutumlarında ise sadece Türkçe dersi tutum puanlarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca, yapılan analiz sonucunda öğrencilerin Türkçe dersine yönelik kaygı düzeyleri, Fen ve Türkçe derslerine yönelik tutumları, akademik başarılarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.

References

  • Akgül, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinin matematik kaygıları ile algıladıkları öğretmen sosyal desteğinin cinsiyete göre matematik başarılarını yordama gücü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Akgün, A, Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, İ. (2000). Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Faktörler. Milli Eğitim Dergisi, 145, 15-19.
  • Arıkam, G. (2004). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri İle Matematik Başarıları Arasındaki İlişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M. F. (1997). Kimya öğretimi, YÖK/Dünya Bankası Mili Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Anxiety in foreign language learning: A review of literature. The Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Bloom, B. S. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çeviren: D. A. Özçelik) İstanbul: M.E.B. Yayınları.
  • Cüceloğlu, D. (1998). İnsan ve Davranışı, 8. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115–127.
  • Dede, Y. ve Dursun, Ş. (2008).İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI (2).
  • Demirbaş, M. ve Yağbasan, R. (2008). İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Tutumlarının Geliştirilmesinde Sosyal Öğrenme Teorisi Etkinliklerinin Kullanılması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 105-120.
  • Deniz, S. ve Tuna, S. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. Milli Eğitim Dergisi, 35 (170), 339-350.
  • Eagly, A. H. ve Chaiken, S. (2005). Attitude research in the 21st century: The current state of knowledge. in D. Albarracin, B. T. Johnson, & M. P. Zanna (Eds.). The hand book of attitudes, s. 743–767. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press.
  • Erkan, Z. (2002). Sosyal Kaygı Düzeyi Yüksek ve Düşük Ergenlerin Ana Baba Tutumlarına İlişkin Nitel Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (10).
  • Fishbein, M. ve Ajzen, I. (1980). Belief Attitude, İntention and Behavior: An introductiontheorv and research. Reading. M. A: Addison-Wesley.
  • Foster-Deffenbaugh, L. A. (November, 1996). Brain Research and its Implications for Educational Practice. A Dissertation. Brigham Young University, Hawaii.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz, G., Atlan, A. ve Şahpaz, Ö. (1994). Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrencilerin Fen Bilgisi Başarılarına ve Fen Bilgisi İlgilerine Etkisi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, (15-17 Eylül 1994). Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Genç, M., Karlıdağ, R., Eğri, M., Güneş, G., Kurçer, M. A., Pehlivan, E., Özcan, E. ve Ünal, S. (1999). Öğrenci Seçme Sınavına Girecek Öğrencilerin Sınav Kaygısı Düzeyleri. İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi, 6(1), 38-41.
  • Gençtan, E. (1981). Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar. Ankara: Maya Matbaacılık, Eğitim Dizisi.
  • Gömleksiz, M. ve Yüksel,Y. (2003). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine İlişkin Kaygıları. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 3, 71- 81.
  • Güven, B. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 35-54.
  • Jegede, S. A. (2007). Students’ anxiety towards the learning of Chemistry in Some Nigerian Secondary Schools. Educational Research and Review, 2 (7), 193-197.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karaer, H. (2007). İlköğretim İkinci Kademe 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1).
  • Keleş, E. ve Çepni, S. (2006). Beyin ve Öğrenme. Journal of Turkısh ScıenceEducation, 3 (2), 66-82.
  • Koballa, T. R., Jr., ve Crawley, F. E. (1985).The Influence of Attitude on Science Teaching and Learning. School Science and Mathematics, 85, 222-232.
  • Külçe, C. ve Çokadar, H. (2005). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • MEB, (2005). İlköğretim Sosyal Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4.-5. Sınıflar), Ankara.
  • Nazlıçiçek, N. ve Erktin, E. (2002), İlköğretim Matematik Öğretmenleri İçin Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi. ODTÜ, Ankara
  • Oklun, S. ve Aydoğdu, T. (2003). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması(TIMSS) Nedir? Neyi Sorgular? Örnek Geometri Soruları ve Etkinlikler. İlköğretim-online 2(1), 28-35. online.org.tr adresinden erişilmiştir.
  • http://www.ilkogretim
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Papanastasiou, C. (2002). School, Teaching and Family İnfluences on Student Attitudes Toword Science: Based on TIMMS Data for Cyprus. StudiesIn Evaluation, 28, 71-86.
  • PISA, (2003).Değerlendirmesi ve Türk Eğitim Sistemi, www.meb.gov.tr
  • Rachman, S. (1998). Anxiety. East Sussex, UK: Psychology Press Ltd.
  • Reber, A. S. (1985). The Penguin Dictionary of Psychology. Penguin Books, 1.Edition. Newyork.
  • Sapancı, A. (2005). İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Duyuşsal Özelliklerinin Matematik Dersindeki Öğrenme Düzeyi ile İlişkisi (Kayseri Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Sapir, S. ve Aronson, A.E. (1990). The relationship between psychopathology and speech and language disorder in neurological patients. Journal of Speech Hearing Disorders, 55, 503-509.
  • Sarıpınar, E, Güney, E., Ceylan, M., Yalçın, Ö., Soysal, Ş. ve Şener, Ş. (2011). Çocuklarda Değerlendirilmesi, Güncel Psikiyatri ve Psikonörofarmakoloji Dergisi, 1(1), 18-23. Kaygısının Çeşitli Değişkenler Açısından
  • Schibeci, R. A. (1983). Selecting Appropriate Attitudinal Objectives For School Science. Science Education, 67 (5), 595-603.
  • Simpson, R. D., Koballa, T. R. Jr., Oliver, J. S. ve Crawley, F.E. (1994). Research on The Affective Dimension of Science Learning. D. White (Ed). Handbook of Research on Science Teaching and Learning. New York: MacMillan Publishing Company.
  • Smith, M.B. (1968). Attitude change. International Encyclopedia of The Social Sciences. Crowell and Mac Millan.
  • Soylu, H. (2004). Keşif Yoluyla Öğrenme: Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (1. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,
  • Şahin, A. (2011). İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Türkçe Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1), 311-326.
  • Şentürk, B. (2010). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Genel Başarıları, Matematik Başarıları, Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Matematik Kaygıları Arasındaki İlişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Şirin, A., Kavak, O. ve Ertem, G. (2003). Doğumhane Stajına Çıkan Öğrencilerin Durumluk Sürekli Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. C. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 7 (1), 27-32.
  • Tay, B. ve Tay, Akyürek, B. (2006). Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumun Başarıya Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 73-84.
  • Turhan, F., Aydoğdu, M., Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H. (2008). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Gelişim Düzeyleri, Fen Bilgisi Başarıları, Fen Bilgisine Karşı Tutumları ve Cinsiyet Değişkenleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 439-450.
  • Varol, S. (1990). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerini Belirlenip Karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Wortock, J.M.M. (2002). Brain Based Learning Principles Applied to the Teaching of Basic Cardiac Code to Associate Degree Nursing Students Using Human Patient Simulator. Doktora Tezi. University of South Florida, Florida.
  • Yaşar, Ş. ve Anagün, Ş. S. (2008). İlköğretim Beşinci Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2), 223–236.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006). Özel Okul ve Devlet Okulu Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XIX (2), 431-448.
  • Yenilmez, K. (2007).İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 51- 59.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2).
  • Yeşilkayalı, E. (1996), İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Problem Çözme Yönteminin Öğrencilerin Okul Başarıları ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Yetim, H. (2006). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Ve Matematik Derslerine Yönelik Tutumları ile Bu Derslerdeki Başarıları Arasındaki İlişki( Yayınlanmamış Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yılmaz, M. (2006). İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi. 172, 240-249.
  • Yücel, S. (2008). Kimya Dersine Yönelik Kaygı Ölçeği Geliştirilmesi Kaygı Ağacı Oluşturma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal Of Education), 35, 406-415.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatih Zeybek This is me

Namudar İzzet Kurbanoğlu This is me

Publication Date January 30, 2014
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 23 Issue: 23

Cite

APA Zeybek, F., & Kurbanoğlu, N. İ. (2014). The Primary School Students’ Anxiety and Attitudes Towards Basic Courses: an investigation of Gender and Academic Achievement. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 52-73.