Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM FAKÜLTELERİNDE ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Year 2020, Volume: 20 Issue: 2, 175 - 193, 30.12.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı eğitim
fakültesi öğrencilerinin öğretim elemanları, danışmanlık hizmeti, yönetim,
kaynaklar, bilgisayar olanakları ve ders programları ile ilgili
memnuniyetlerinin incelenmesidir. Bununla birlikte eğitim fakültesi
öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin cinsiyete, sınıf düzeyine ve öğrenim
gördükleri bölüme göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.
Araştırmada veriler, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim gören 473
öğrenciye uygulanan Eğitim Fakültesi Memnuniyet Ölçeği ile elde edilmiştir.
Verilerin analizinde Bağımsız Örnekler T-Testi ve ANOVA kullanılmıştır.



Araştırma
sonucunda eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin genel olarak fakültede
aldıkları hizmetten orta düzeyde memnun olduğu ve öğretim elemanlarından,
danışmanlık hizmetinden, yönetimden, kaynaklardan, bilgisayar olanaklarından,
ders ve ders programlarından orta düzeyde memnun olduğu belirlenmiştir.
Araştırma sonucunda öğrencilerin, eğitim fakültesinden memnuniyet düzeylerinin
cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği, sınıf düzeyi ve bölüme göre
anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. 

References

  • Adıgüzel, A. & Sağlam, M. (2009). Öğretmen eğitiminde program standartları ve akreditasyon. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 83-103.
  • Aksu, H. H. (2016). Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin bölümleri hakkındaki görüşleri: Giresun Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 299-316.
  • Aktan, C. C. & Gencel, U. (2007). Yükseköğretimde akreditasyon. Değişim çağında yükseköğretim. İzmir: Yaşar Üniversitesi Yayını. Erişim tarihi: 10.07.2019, http://www.canaktan.org/egitim/akreditasyon/tanim.htm.
  • Alkan, C., Doğan H. & Sezgin, İ. S. (1998). Mesleki ve teknik eğitim esasları: Kavramlar-Gelişmeler-Uygulamalar-Yönelmeler. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Astin, A. W. (1993). What matters in college? Four critical years revisited. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Ataman, A. (1996). Öğretmen yetiştiren eğitim fakültelerine öğretim elemanı yetiştirilmesi ve eğitimde toplam kalite yönetimi. Yeni Türkiye (Eğitim Özel Sayısı), 2(7), 382-389.
  • Ataman, O. & Adıgüzel, A. (2019). Yükseköğretimde kalite algısı: Düzce Üniversitesi örneği. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 39-56. Erişim tarihi: 02.06.2019, https://dergipark.org.tr/download/article-file/687285.
  • Bacıoğlu, S. D. & Vural, L. (2018). Öğretmen adaylarının akademik hizmetlere ilişkin görüşleri ve memnuniyet düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (47), 158-178.
  • Bakır, O. N., Arslan, M. F. & Gegez, E. A. (2016). Üniversite öğrencilerinde memnuniyet oluşturan unsurların saptanması: Marmara Üniversitesi işletme fakültesi öğrencileri ile bir araştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 38(1), 93-125.
  • Bayrak, B. (2007). Yükseköğretim Kurumlarından Beklenen Hizmet Kalitesi ve Hizmet Kalitesinin Algılanmasına Yönelik Bir Araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bektaş, H. & Akman, S. U. (2013). Yükseköğretimde hizmet kalitesi ölçeği: güvenilirlik ve geçerlilik analizi. Ekonometri ve İstatistik e-Dergisi, (18), 116-133.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. (23. Baskı), Ankara: Pegem Yayınları.
  • Çomaklı, K. (2015). Mevlâna’nın Mesnevî Adlı Eserinde Yer Alan Hikâyelerin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Değerlerin Öğretiminde Kullanımının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö. & İmrol, F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130-148.
  • Diktaş, A. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin şehre, üniversiteye ve öğrenim gördükleri bölümlere ilişkin memnuniyet durumları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-77.
  • Doğan, İ. (1999). Eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu: eğitim fakülteleri üzerine bir deneme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(20), 503-519. Erişim tarihi: 11.07.2019, http://dergipark.org.tr/kuey/issue/10376/126977
  • Ekinci, C. E. & Burgaz, B. (2007). Hacettepe üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 120-134.
  • EPDAD. (2019). Akredite Edilen Programlar. Erişim tarihi: 10.07.2019, https://epdad.org/akreditasyon/sistem-ve-epdad/.
  • Görgen, Ö. & Bingöl, G. (2016). Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 5 (3), 116-122
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. (3.Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hesapçıoğlu, M. (1991), Etkin Okul Araştırmaları, Eğitimde Arayışlar 1.Sempozyumu, Nisan.
  • Kabaran, G.G. & Uşun, S. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin fakülte ve öğretim elemanı kavramlarına ilişkin metaforları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3 (2) 35-49.
  • Kantoğlu, B. (2012). E-Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti Ölçümü. Yayımlanmamış doktora tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kara, Ö. T. (2017). Çukurova üniversitesi Türkçe öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin Türkçe öğretmenliği programı ve program dâhilinde sunulan hizmetler konusundaki memnuniyet düzeyleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, Journal of Theory and Practice in Education 13(1), 144-157.
  • Karaman, S. & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. (30.Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Korukoğlu, A. (2003). Üniversite öğrencilerinin eğitimden beklentileri" Ege Üniversitesi İİ BF Örneği". Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1).79-89
  • Koşar, D. (2016). The metaphorical perceptions of teacher candidates towards the concepts “university” and “academic staff”. International Online Journal of Educational Sciences, 8(3), 1-15.
  • Mete, H., Erdem, A., Uzal, G., Hüyük, D. & Altay, S. (2018). Öğrencilerin öğretim elemanı ve danışman memnuniyeti: Tekirdağ NKÜ Teknik Bilimler MYO örneği. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2). Aralık. 27-42
  • Ülker, N. (2015). Yabancı Dil Hazırlık Programlarının Akreditasyonunun Akademik Kaliteye Etkisi Üzerine Uluslararası bir Araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enistitüsü.
  • Okumuş, A. & Duygun, A. (2008). Eğitim hizmetlerinin pazarlanmasında hizmet kalitesinin ölçümü ve algılanan hizmet kalitesi ile öğrenci memnuniyeti arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 17-38.
  • Özdemir, S., Kılınç, A. Ç., Öğdem, Z. & Er, E. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3(3), 228-235.
  • SAÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi. (2019). Ders planı. 03 Haziran 2019 tarihinde https://ebs.sabis.sakarya.edu.tr/ adresinden alındı.
  • SAÜ Kurum içi değerlendirme raporu (2017).12 Haziran 2019 tarihinde http://sakarya.edu.tr/sites/sakarya.edu.tr/file/SAÜ Kurum İç Değerlendirme Raporu.pdf adresinden alındı. Mayıs. 6-7
  • Sümen, Ö. Ö. & Çağlayan, K. T. (2013). Öğretmen adaylarının eğitim fakültesinden memnuniyet düzeyleri ve hayal ettikleri eğitim ortamı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 249-272.
  • Şahin, A. E. (2009). Eğitim fakültesinde hizmet kalitesinin eğitim fakültesi öğrenci memnuniyet ölçeği (EF-ÖMÖ) ile değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 106-122.
  • Şahin, S. & Yıldırım, S. (2010). Öğrenme tercihleri ve ders algısı. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 153-168.
  • Tavmergen, İ. P. (2002), Turizm Sektöründe Kalite Tanımı ve İşletme Verimliliğine Etkileri, Standart Dergisi, (41), 488 28-34
  • Tican, C. (2005). Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Fen-Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin, Eğitim Fakülteleri ile Fen Edebiyat Fakülteleri Hakkındaki Karşılaştırmalı Görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ukav, İ. (2017). Meslek Yüksekokullarında öğrenci memnuniyetine ilişkin bir analiz: Kahta MYO örneği. Mesleki Bilimler Dergisi 6(1),1-9.
  • Varış, F. & Gürkan, T. (1992). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi programlarının değerlendirilmesi. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25(2), 597-616.
  • Woolfolk, A. E. (1998). Readings in educational psychology. New York: Prentice Hall/Allyn & Bacon.
  • YÖK. (1998). T.C. Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari-mart-1998.pdf
  • YÖK. (2009). Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon. www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/akr2/bol1/bolum1_1.html
Year 2020, Volume: 20 Issue: 2, 175 - 193, 30.12.2020

Abstract

References

  • Adıgüzel, A. & Sağlam, M. (2009). Öğretmen eğitiminde program standartları ve akreditasyon. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 83-103.
  • Aksu, H. H. (2016). Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin bölümleri hakkındaki görüşleri: Giresun Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 299-316.
  • Aktan, C. C. & Gencel, U. (2007). Yükseköğretimde akreditasyon. Değişim çağında yükseköğretim. İzmir: Yaşar Üniversitesi Yayını. Erişim tarihi: 10.07.2019, http://www.canaktan.org/egitim/akreditasyon/tanim.htm.
  • Alkan, C., Doğan H. & Sezgin, İ. S. (1998). Mesleki ve teknik eğitim esasları: Kavramlar-Gelişmeler-Uygulamalar-Yönelmeler. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Astin, A. W. (1993). What matters in college? Four critical years revisited. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Ataman, A. (1996). Öğretmen yetiştiren eğitim fakültelerine öğretim elemanı yetiştirilmesi ve eğitimde toplam kalite yönetimi. Yeni Türkiye (Eğitim Özel Sayısı), 2(7), 382-389.
  • Ataman, O. & Adıgüzel, A. (2019). Yükseköğretimde kalite algısı: Düzce Üniversitesi örneği. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 39-56. Erişim tarihi: 02.06.2019, https://dergipark.org.tr/download/article-file/687285.
  • Bacıoğlu, S. D. & Vural, L. (2018). Öğretmen adaylarının akademik hizmetlere ilişkin görüşleri ve memnuniyet düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (47), 158-178.
  • Bakır, O. N., Arslan, M. F. & Gegez, E. A. (2016). Üniversite öğrencilerinde memnuniyet oluşturan unsurların saptanması: Marmara Üniversitesi işletme fakültesi öğrencileri ile bir araştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 38(1), 93-125.
  • Bayrak, B. (2007). Yükseköğretim Kurumlarından Beklenen Hizmet Kalitesi ve Hizmet Kalitesinin Algılanmasına Yönelik Bir Araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bektaş, H. & Akman, S. U. (2013). Yükseköğretimde hizmet kalitesi ölçeği: güvenilirlik ve geçerlilik analizi. Ekonometri ve İstatistik e-Dergisi, (18), 116-133.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. (23. Baskı), Ankara: Pegem Yayınları.
  • Çomaklı, K. (2015). Mevlâna’nın Mesnevî Adlı Eserinde Yer Alan Hikâyelerin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Değerlerin Öğretiminde Kullanımının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö. & İmrol, F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130-148.
  • Diktaş, A. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin şehre, üniversiteye ve öğrenim gördükleri bölümlere ilişkin memnuniyet durumları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-77.
  • Doğan, İ. (1999). Eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu: eğitim fakülteleri üzerine bir deneme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(20), 503-519. Erişim tarihi: 11.07.2019, http://dergipark.org.tr/kuey/issue/10376/126977
  • Ekinci, C. E. & Burgaz, B. (2007). Hacettepe üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 120-134.
  • EPDAD. (2019). Akredite Edilen Programlar. Erişim tarihi: 10.07.2019, https://epdad.org/akreditasyon/sistem-ve-epdad/.
  • Görgen, Ö. & Bingöl, G. (2016). Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 5 (3), 116-122
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. (3.Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hesapçıoğlu, M. (1991), Etkin Okul Araştırmaları, Eğitimde Arayışlar 1.Sempozyumu, Nisan.
  • Kabaran, G.G. & Uşun, S. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin fakülte ve öğretim elemanı kavramlarına ilişkin metaforları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3 (2) 35-49.
  • Kantoğlu, B. (2012). E-Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti Ölçümü. Yayımlanmamış doktora tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kara, Ö. T. (2017). Çukurova üniversitesi Türkçe öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin Türkçe öğretmenliği programı ve program dâhilinde sunulan hizmetler konusundaki memnuniyet düzeyleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, Journal of Theory and Practice in Education 13(1), 144-157.
  • Karaman, S. & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. (30.Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Korukoğlu, A. (2003). Üniversite öğrencilerinin eğitimden beklentileri" Ege Üniversitesi İİ BF Örneği". Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1).79-89
  • Koşar, D. (2016). The metaphorical perceptions of teacher candidates towards the concepts “university” and “academic staff”. International Online Journal of Educational Sciences, 8(3), 1-15.
  • Mete, H., Erdem, A., Uzal, G., Hüyük, D. & Altay, S. (2018). Öğrencilerin öğretim elemanı ve danışman memnuniyeti: Tekirdağ NKÜ Teknik Bilimler MYO örneği. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2). Aralık. 27-42
  • Ülker, N. (2015). Yabancı Dil Hazırlık Programlarının Akreditasyonunun Akademik Kaliteye Etkisi Üzerine Uluslararası bir Araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enistitüsü.
  • Okumuş, A. & Duygun, A. (2008). Eğitim hizmetlerinin pazarlanmasında hizmet kalitesinin ölçümü ve algılanan hizmet kalitesi ile öğrenci memnuniyeti arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 17-38.
  • Özdemir, S., Kılınç, A. Ç., Öğdem, Z. & Er, E. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3(3), 228-235.
  • SAÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi. (2019). Ders planı. 03 Haziran 2019 tarihinde https://ebs.sabis.sakarya.edu.tr/ adresinden alındı.
  • SAÜ Kurum içi değerlendirme raporu (2017).12 Haziran 2019 tarihinde http://sakarya.edu.tr/sites/sakarya.edu.tr/file/SAÜ Kurum İç Değerlendirme Raporu.pdf adresinden alındı. Mayıs. 6-7
  • Sümen, Ö. Ö. & Çağlayan, K. T. (2013). Öğretmen adaylarının eğitim fakültesinden memnuniyet düzeyleri ve hayal ettikleri eğitim ortamı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 249-272.
  • Şahin, A. E. (2009). Eğitim fakültesinde hizmet kalitesinin eğitim fakültesi öğrenci memnuniyet ölçeği (EF-ÖMÖ) ile değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 106-122.
  • Şahin, S. & Yıldırım, S. (2010). Öğrenme tercihleri ve ders algısı. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 153-168.
  • Tavmergen, İ. P. (2002), Turizm Sektöründe Kalite Tanımı ve İşletme Verimliliğine Etkileri, Standart Dergisi, (41), 488 28-34
  • Tican, C. (2005). Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Fen-Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin, Eğitim Fakülteleri ile Fen Edebiyat Fakülteleri Hakkındaki Karşılaştırmalı Görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ukav, İ. (2017). Meslek Yüksekokullarında öğrenci memnuniyetine ilişkin bir analiz: Kahta MYO örneği. Mesleki Bilimler Dergisi 6(1),1-9.
  • Varış, F. & Gürkan, T. (1992). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi programlarının değerlendirilmesi. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25(2), 597-616.
  • Woolfolk, A. E. (1998). Readings in educational psychology. New York: Prentice Hall/Allyn & Bacon.
  • YÖK. (1998). T.C. Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari-mart-1998.pdf
  • YÖK. (2009). Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon. www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/akr2/bol1/bolum1_1.html
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Maleyka Jafarova This is me

Zeynep Demirtaş

Publication Date December 30, 2020
Submission Date November 21, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 20 Issue: 2

Cite

APA Jafarova, M., & Demirtaş, Z. (2020). EĞİTİM FAKÜLTELERİNDE ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 175-193.