Research Article
BibTex RIS Cite

In Terms of Commenting About Verse Baqarah /184 a View of Hüseyin Kazım Kadri's Nuru’l-Beyan

Year 2014, Volume: 16 Issue: 29, 89 - 106, 15.06.2014
https://doi.org/10.17335/sakaifd.219846

Abstract

Early years of republic very hard criticm were done about verse baqarah/14 by a committee its' president was Hüseyin Kazım Kadri. That periods religious affairs president participated to discussions. In this article after talking about the discussions on translation of this verse , we try to exhibit how to explicator comment on this verse. In this article we advert to the critism about translation of this verse. Than; we try to anchoring the verse's meaning in Islamic interpretion.

BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ

Year 2014, Volume: 16 Issue: 29, 89 - 106, 15.06.2014
https://doi.org/10.17335/sakaifd.219846

Abstract

Cumhuriyetin ilk yıllarında başkanlığınıHüseyin Kazım Kadri’nin (ö. 1934) yaptığıbir heyet tarafından kaleme alınan Nûru’l BeyânadlıKur’an tercümesinde, Bakara Suresi’nin 184. ayetine verilen anlam, o dönemde ciddi tartışmalara konu olmuş, hatta tartışmaya dönemin Diyanet İşleri  Başkanıda katılmıştır. İşte bu yazısöz konusu tartışmalarımerkeze alarak Bakara 2/184 ayetinin mana ve medlulünü tespite çalışmayıhedeflemektedir. Bu yüzden makalede evvelemirde söz konusu ayetin tercümesi etrafında gündeme gelen tartışmalarızikredeceğiz, akabinde de İslam tefsir geleneğinde bu ayet çerçevesinde serdedilen mana takdirlerini ve yorumlarınıkaydetmeye çalışacağız, buradan hareketle de ayetin mana ve medlulünü tespite çalışacağız.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Osman Kara

Publication Date June 15, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 16 Issue: 29

Cite

APA Kara, O. (2014). BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 16(29), 89-106. https://doi.org/10.17335/sakaifd.219846
AMA Kara O. BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. June 2014;16(29):89-106. doi:10.17335/sakaifd.219846
Chicago Kara, Osman. “BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16, no. 29 (June 2014): 89-106. https://doi.org/10.17335/sakaifd.219846.
EndNote Kara O (June 1, 2014) BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16 29 89–106.
IEEE O. Kara, “BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 16, no. 29, pp. 89–106, 2014, doi: 10.17335/sakaifd.219846.
ISNAD Kara, Osman. “BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/29 (June 2014), 89-106. https://doi.org/10.17335/sakaifd.219846.
JAMA Kara O. BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;16:89–106.
MLA Kara, Osman. “BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 16, no. 29, 2014, pp. 89-106, doi:10.17335/sakaifd.219846.
Vancouver Kara O. BAKARA/184. AYETİN MEÂLİ ÜZERİNDEN HÜSEYİN KAZIM KADRİ’NİN NÛRU’L‐BEYÂN’INA BİR BAKIŞ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;16(29):89-106.

INDEXING & ABSTRACTING & ARCHIVING


    5bd95eb5f3a21.jpg    67922fef55177.jpg  67923180250dc.jpg  679232578db69.png  6792331c55131.png 679233cb1e838. 679234335ac6c.jpg
6792349f931a9.png  679235c855604.jpg    21040  11366  17440  33101  33100

  
 Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

SAUIFD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.