Sosyal
medyada çevrim içi yorum sitelerinin popülerleşmesiyle birlikte çevrim içi tüketici
yorumları tüketici satın alma kararında oldukça önemli bir rol oynayan bir
pazarlama olgusu haline gelmiştir. TripAdvisor.com web sitesi gibi çevrim içi
yorumların yapıldığı web sitelerinde yer alan olumlu ve olumsuz yorumlar
turistik hizmet satın alma niyetinde olan kişileri oldukça etkilemektedir.
Araştırmanın
amacı TripAdvisor web sitesinde Kastamonu’da yöresel yemek hizmeti sunan
restoranlarla ilgili yapılan olumsuz yorumların değerlendirilmesidir.
Kastamonu’da yöresel yemek hizmeti sunan 10 işletmeye yönelik olumsuz yorumlar
içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Tripadvisor.com sitesinde 31.12.2018
tarihine kadar yapılan yorumlar içerik analizine tabi tutulmuş, yapılan 760
yorumun 448’inin olumsuz yönde olduğu tespit edilmiştir. Kastamonu’da yöresel
yemek hizmeti sunan restoranlarla ilgili olumsuz yorumlar sırasıyla yiyecek
içecekle ilgili şikâyetler, servisle ilgili şikâyetler, fiyatla ilgili
şikâyetler, hizmet ortamıyla ile ilgili şikâyetler, personel ile ilgili
şikâyetler ve menüyle ilgili şikâyetler olmak üzere 6 ana kategori 16 alt
kategoriden oluşmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |