İnsan, yaşamını sürdürebilmek için bazı gereksinimlere
ihtiyaç duymaktadır. Beslenme ve güvenlik bu ihtiyaçların en temel noktalarını
oluşturmaktadır. Gelişen bilim çağıyla birlikte insan eliyle üretilen ürünlerin
çeşitliliği artmıştır. Bu durum ise insanların daha fazla ürünlere ihtiyaç
duymasına neden olmuştur. İletişim, ulaşım, eğitim ve dinlenme gereksinimleri
yüksek düzeye ulaşarak tatmin olunmadığında eksiklik olarak insan yaşamına etki
etmektedir. 20. yüzyıldan itibaren başlayan seri üretim ve buna bağlı olarak
yoğun tüketimin ortaya çıkmasıyla yönetim teknikleri, insan davranışları ve
tüketim felsefeleri tartışılmaya başlanmıştır. Turizm, bir milyardan fazla
insanın her yıl katıldığı seyahat hareketleri ve bir trilyon dolardan fazla
ekonomik harcama kapasitesinin olduğu bir yapıyı ifade etmektedir. Maddi
boyutunun yanı sıra turizm, insanların dinlenme, rahatlama, enerji kazanma ve
stresten uzaklaşarak yenilenme duyularını harekete geçirmesi nedeniyle önemli
bir faaliyet olduğunu ispatlamaktadır. Esnek yapısı ve öznel olarak
değerlendirilmesinden dolayı kişiden kişiye değişen farklı algılamaları
oluşturması nedeniyle yönetimin, insan davranışlarının ve özellikle felsefenin
dikkatini çekmektedir. Turizm seyahatleri bazı insanlara göre temel ihtiyaç olabilirken
bazı insanlar için en son yapılması gereken faaliyet olarak ifade edilmektedir.
Bu durum turizmin insan hayatı için gerçek bir gereksinim mi yoksa duyguların
güdülenerek ihtiyaç olduğunu iddia etmesiyle mi ortaya çıkıyor sorularını
düşünmemizi sağlamaktadır. Tam da bu noktada Jean Baudrillard’ın ‘Tüketim
Toplumu’ eseriyle turizm tüketimi değerlendirilmeye çalışılarak turizm tüketimi
kavramsal olarak açıklanmaya çalışılacaktır. Bununla birlikte çevreyi, çarpık
yapılaşma, düzensiz ve sistemsiz altyapı, kirlilik ve gürültü ile tahrip eden
turizmin tüketim yoluyla insan hayatında maruz bıraktığı olumsuzluklar
tartışılmaktadır. Turizmin sektör haline gelerek büyük bir ekonomik yapı
meydana getirmesiyle hızlı bir tüketim oluşmuştur. John Urry’nin ‘Mekânları
Tüketmek’ kitabında da benzer sonuçlar yer almaktadır. Bir diğer sonuçta
toplumsal baskının oluşturduğu tüketim furyası ile insan yaşamında ki ekonomik
kayıptır.
Human needs some needs to survive. Nutrition and
safety are the most important points of these needs. The variety of products
produced by human beings increased with the age of developing science. This
situation caused people to need more products. Communication, transportation,
education and recreation requirements reach to a high level and when not
satisfied, it affects human life as a deficiency. Management techniques, human
behaviors and philosophies of consumption started to be discussed with the mass
production starting from 20th century and the emergence of intensive
consumption. Tourism refers to a structure where more than one billion people
participate in annual travel movements and more than a trillion dollars in
economic spending capacity. Alongside its material size, it means to mobilize
the senses of renewal by tourism, rest, relaxation, energy gain and stress.
Because of its flexible structure and subjective evaluation, it draws the
attention of management, human behavior and especially philosophy because it
creates different perceptions that vary from person to person. While tourism
travels may be a basic need for some people, it is expressed as the most
unnecessary activity for some people. This situation allows us to think about
whether tourism is a real necessity for human life or else emotion is motivated
by claiming that it is needed. At this point, by trying to evaluate the
consumption of tourism with the academic study of Consumer Society by jean
Baudrillard's. We will try to explain the concept of tourism consumption. In addition,
the negative effects of tourism on human life through with consumption are
discussed in environmental; distorted construction, irregular and unstructured
infrastructure, pollution and noise. Tourism has become a sector and has
created a big economic structure and a rapid consumption has emerged. Similar
results are found in John Urry's book ‘Consuming Places’. Another consequence
is the economic loss of human life with the consumption of social pressure.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |