Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİSTİK TÜKETİM VE TURİZM FAALİYETLERİNİN TURİZMİ TÜKETMESİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 138 - 149, 30.08.2019

Öz

İnsan, yaşamını sürdürebilmek için bazı gereksinimlere
ihtiyaç duymaktadır. Beslenme ve güvenlik bu ihtiyaçların en temel noktalarını
oluşturmaktadır. Gelişen bilim çağıyla birlikte insan eliyle üretilen ürünlerin
çeşitliliği artmıştır. Bu durum ise insanların daha fazla ürünlere ihtiyaç
duymasına neden olmuştur. İletişim, ulaşım, eğitim ve dinlenme gereksinimleri
yüksek düzeye ulaşarak tatmin olunmadığında eksiklik olarak insan yaşamına etki
etmektedir. 20. yüzyıldan itibaren başlayan seri üretim ve buna bağlı olarak
yoğun tüketimin ortaya çıkmasıyla yönetim teknikleri, insan davranışları ve
tüketim felsefeleri tartışılmaya başlanmıştır. Turizm, bir milyardan fazla
insanın her yıl katıldığı seyahat hareketleri ve bir trilyon dolardan fazla
ekonomik harcama kapasitesinin olduğu bir yapıyı ifade etmektedir. Maddi
boyutunun yanı sıra turizm, insanların dinlenme, rahatlama, enerji kazanma ve
stresten uzaklaşarak yenilenme duyularını harekete geçirmesi nedeniyle önemli
bir faaliyet olduğunu ispatlamaktadır. Esnek yapısı ve öznel olarak
değerlendirilmesinden dolayı kişiden kişiye değişen farklı algılamaları
oluşturması nedeniyle yönetimin, insan davranışlarının ve özellikle felsefenin
dikkatini çekmektedir. Turizm seyahatleri bazı insanlara göre temel ihtiyaç olabilirken
bazı insanlar için en son yapılması gereken faaliyet olarak ifade edilmektedir.
Bu durum turizmin insan hayatı için gerçek bir gereksinim mi yoksa duyguların
güdülenerek ihtiyaç olduğunu iddia etmesiyle mi ortaya çıkıyor sorularını
düşünmemizi sağlamaktadır. Tam da bu noktada Jean Baudrillard’ın ‘Tüketim
Toplumu’ eseriyle turizm tüketimi değerlendirilmeye çalışılarak turizm tüketimi
kavramsal olarak açıklanmaya çalışılacaktır. Bununla birlikte çevreyi, çarpık
yapılaşma, düzensiz ve sistemsiz altyapı, kirlilik ve gürültü ile tahrip eden
turizmin tüketim yoluyla insan hayatında maruz bıraktığı olumsuzluklar
tartışılmaktadır. Turizmin sektör haline gelerek büyük bir ekonomik yapı
meydana getirmesiyle hızlı bir tüketim oluşmuştur. John Urry’nin ‘Mekânları
Tüketmek’ kitabında da benzer sonuçlar yer almaktadır. Bir diğer sonuçta
toplumsal baskının oluşturduğu tüketim furyası ile insan yaşamında ki ekonomik
kayıptır.




Kaynakça

  • Altuntuğ, N. (2009). Sürdürülebilir Müşteri Değerinin Psikolojik ve Sosyolojik Boyutu: Bireysel ve Toplumsal Karakter. C. Ü İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10(2).Aydın, A. E., Marangoz, M., & Fırat, A. (2015). Tüketim Kültürü Çalışmaları Üzerine Bir Literatür Taraması. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi= Journal of Consumer and Consumption Research, 7(1), 23.Bayhan, V. (2011). Tüketim Toplumunda Bireyin Ontolojik Mottosu:“Tüketiyorum Öyleyse Varım”. Sosyoloji Konferansları, (43), 221-248.Baudrillard, J., Deliceçaylı, H., & Keskin, F. (2008). Tüketim toplumu. Ayrıntı Yayınları.Beekhuis, J. V. (1981). Tourism in the Caribbean: impacts on the economic, social and natural environments. Ambio, 325-331.Birol, M. (2014). Tüketim Alışkanlıkları Çerçevesinde Kadınların Giyim Alışverişlerinde Karar Verme Tarzları Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Iletisim, (21).Bounds, J. H. (1978). The Bahamas Tourism Industry: Past, Present, and Future. Revista Geográfica, 167-219.Burgan, B., & Mules, T. (2001). Reconciling Cost—Benefit and Economic Impact Assessment for Event Tourism. Tourism Economics, 7(4), 321-330. Brinkmann, S. (2008). Changing psychologies in the transition from industrial society to consumer society. History of the Human Sciences, 21(2), 85-110.Brown, K., Turner, R. K., Hameed, H., & Bateman, I. A. N. (1997). Environmental carrying capacity and tourism development in the Maldives and Nepal. Environmental Conservation, 24(4), 316-325. Cesarıo, F. J. (1976). Value of time in recreation benefit studies. Land economics, 52(1), 32-41.Chesney, M., & Lind, I. Y. (1986). Visitors as victims crimes against tourists in Hawaii. Annals of Tourism Research, 13(2), 167-191.Coşgun, M. (2012). Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu. Batman University Journal of Life Sciences.Getz, D., & Petersen, T. (2005). Growth and profit-oriented entrepreneurship among family business owners in the tourism and hospitality industry. International journal of hospitality management, 24(2), 219-242.Haralambopoulos, N., & Pizam, A. (1996). Perceived impacts of tourism: The case of Samos. Annals of tourism Research, 23(3), 503-526.Harrıll, R. (2004). Residents’ attitudes toward tourism development: A literature review with implications for tourism planning. Journal of planning literature, 18(3), 251-266.Hız, Ö ve Koşar, H. (2011). Yoksulluk ve Yoksunluk Penceresinden Tüketimi, Lüks Tüketimi ve Tüketim Toplumunu İzleme. Yoksullukla Mücadele Stratejileri Sempozyumu, 145.Jensen, M. C. (1993). The modern industrial revolution, exit, and the failure of internal control systems. the Journal of Finance, 48(3), 831-880.King, B., Pizam, A., & Milman, A. (1993). Social impacts of tourism: Host perceptions. Annals of tourism Research, 20(4), 650-665.Koens, K., Postma, A., & Papp, B. (2018). Is Overtourism Overused? Understanding the Impact of Tourism in a City Context. Sustainability, 10(12), 4384.Lındberg, K., McCool, S., & Stankey, G. (1997). Rethinking carrying capacity. Annals of tourism research, 24(2), 461-465.Meıer, H. E., & Leinwather, M. (2013). Finally a ‘taste for diversity’? National identity, consumer discrimination, and the multi-ethnic German National Football Team. European Sociological Review, 29(6), 1201-1213.Mccracken, G. (1986). Culture and consumption: A theoretical account of the structure and movement of the cultural meaning of consumer goods. Journal of consumer research, 13(1), 71-84.Mcleod, S. (2007). Maslow's hierarchy of needs. Simply Psychology, 1.Modıglıanı, F., & Brumberg, R. (1954). Utility analysis and the consumption function: An interpretation of cross-section data. Franco Modigliani, 1.Olalı, H., & Timur, A. (1988). Turizm Ekonomisi. Ofis Ticaret.Özcan, B. (2007), “Postmodernizmin Tüketim Đmajları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:17,Sayı:1, ss. 261-273.Pollak, R. A. (1969). Conditional demand functions and consumption theory. The Quarterly Journal of Economics, 83(1), 60-78.Ravn, M. O., Schmitt-Grohé, S., & Uribe, M. (2012). Consumption, government spending, and the real exchange rate. Journal of Monetary Economics, 59(3), 215-234.Saverıades, A. (2000). Establishing the social tourism carrying capacity for the tourist resorts of the east coast of the Republic of Cyprus. Tourism management, 21(2), 147-156.Schrage, Dominik. 2012. ‘The Availability Of Things: A Short Geneaology2 ´Krisis - Journal For Contemporary Philosophy (1).Song, H., & Li, G. (2008). Tourism demand modelling and forecasting—A review of recent research. Tourism management, 29(2), 203-220.Şahin, Ç. E. (2009). Tüketim Toplumu: Mükemmele Evrilen Politika. Çev. Banu-Erdal Dağtaş), Ankara: Ütopya Yayınları.Özen, S. (2009). Dünya turizminde tüketici tercihlerinde yaşanan değişimlerin konaklama işletmelerine yansımaları: Antalya'da temalı otel örnekleri (Master's thesis, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).Urry, J., & Öğdül, R. G. (1999). Mekanları tüketmek. Ayrıntı.Usta, Ö. (2001). Genel Turizm. Anadolu Matbaacılık, İzmir, 41.Wang, Y., Yu, Q., & Fesenmaier, D. R. (2002). Defining the virtual tourist community: implications for tourism marketing. Tourism management, 23(4), 407-417.Weber, R. A., & Camerer, C. F. (2003). Cultural conflict and merger failure: An experimental approach. Management science, 49(4), 400-415.UNWTO, 2017. (Tourism-statistics-2017). http://statistics.unwto.org. 10.12.2018

MAKING TOURISM ACTİVITIES and CONSUMING TOURISM

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 138 - 149, 30.08.2019

Öz

Human needs some needs to survive. Nutrition and
safety are the most important points of these needs. The variety of products
produced by human beings increased with the age of developing science. This
situation caused people to need more products. Communication, transportation,
education and recreation requirements reach to a high level and when not
satisfied, it affects human life as a deficiency. Management techniques, human
behaviors and philosophies of consumption started to be discussed with the mass
production starting from 20th century and the emergence of intensive
consumption. Tourism refers to a structure where more than one billion people
participate in annual travel movements and more than a trillion dollars in
economic spending capacity. Alongside its material size, it means to mobilize
the senses of renewal by tourism, rest, relaxation, energy gain and stress.
Because of its flexible structure and subjective evaluation, it draws the
attention of management, human behavior and especially philosophy because it
creates different perceptions that vary from person to person. While tourism
travels may be a basic need for some people, it is expressed as the most
unnecessary activity for some people. This situation allows us to think about
whether tourism is a real necessity for human life or else emotion is motivated
by claiming that it is needed. At this point, by trying to evaluate the
consumption of tourism with the academic study of Consumer Society by jean
Baudrillard's. We will try to explain the concept of tourism consumption. In addition,
the negative effects of tourism on human life through with consumption are
discussed in environmental; distorted construction, irregular and unstructured
infrastructure, pollution and noise. Tourism has become a sector and has
created a big economic structure and a rapid consumption has emerged. Similar
results are found in John Urry's book ‘Consuming Places’. Another consequence
is the economic loss of human life with the consumption of social pressure.

Kaynakça

  • Altuntuğ, N. (2009). Sürdürülebilir Müşteri Değerinin Psikolojik ve Sosyolojik Boyutu: Bireysel ve Toplumsal Karakter. C. Ü İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10(2).Aydın, A. E., Marangoz, M., & Fırat, A. (2015). Tüketim Kültürü Çalışmaları Üzerine Bir Literatür Taraması. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi= Journal of Consumer and Consumption Research, 7(1), 23.Bayhan, V. (2011). Tüketim Toplumunda Bireyin Ontolojik Mottosu:“Tüketiyorum Öyleyse Varım”. Sosyoloji Konferansları, (43), 221-248.Baudrillard, J., Deliceçaylı, H., & Keskin, F. (2008). Tüketim toplumu. Ayrıntı Yayınları.Beekhuis, J. V. (1981). Tourism in the Caribbean: impacts on the economic, social and natural environments. Ambio, 325-331.Birol, M. (2014). Tüketim Alışkanlıkları Çerçevesinde Kadınların Giyim Alışverişlerinde Karar Verme Tarzları Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Iletisim, (21).Bounds, J. H. (1978). The Bahamas Tourism Industry: Past, Present, and Future. Revista Geográfica, 167-219.Burgan, B., & Mules, T. (2001). Reconciling Cost—Benefit and Economic Impact Assessment for Event Tourism. Tourism Economics, 7(4), 321-330. Brinkmann, S. (2008). Changing psychologies in the transition from industrial society to consumer society. History of the Human Sciences, 21(2), 85-110.Brown, K., Turner, R. K., Hameed, H., & Bateman, I. A. N. (1997). Environmental carrying capacity and tourism development in the Maldives and Nepal. Environmental Conservation, 24(4), 316-325. Cesarıo, F. J. (1976). Value of time in recreation benefit studies. Land economics, 52(1), 32-41.Chesney, M., & Lind, I. Y. (1986). Visitors as victims crimes against tourists in Hawaii. Annals of Tourism Research, 13(2), 167-191.Coşgun, M. (2012). Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu. Batman University Journal of Life Sciences.Getz, D., & Petersen, T. (2005). Growth and profit-oriented entrepreneurship among family business owners in the tourism and hospitality industry. International journal of hospitality management, 24(2), 219-242.Haralambopoulos, N., & Pizam, A. (1996). Perceived impacts of tourism: The case of Samos. Annals of tourism Research, 23(3), 503-526.Harrıll, R. (2004). Residents’ attitudes toward tourism development: A literature review with implications for tourism planning. Journal of planning literature, 18(3), 251-266.Hız, Ö ve Koşar, H. (2011). Yoksulluk ve Yoksunluk Penceresinden Tüketimi, Lüks Tüketimi ve Tüketim Toplumunu İzleme. Yoksullukla Mücadele Stratejileri Sempozyumu, 145.Jensen, M. C. (1993). The modern industrial revolution, exit, and the failure of internal control systems. the Journal of Finance, 48(3), 831-880.King, B., Pizam, A., & Milman, A. (1993). Social impacts of tourism: Host perceptions. Annals of tourism Research, 20(4), 650-665.Koens, K., Postma, A., & Papp, B. (2018). Is Overtourism Overused? Understanding the Impact of Tourism in a City Context. Sustainability, 10(12), 4384.Lındberg, K., McCool, S., & Stankey, G. (1997). Rethinking carrying capacity. Annals of tourism research, 24(2), 461-465.Meıer, H. E., & Leinwather, M. (2013). Finally a ‘taste for diversity’? National identity, consumer discrimination, and the multi-ethnic German National Football Team. European Sociological Review, 29(6), 1201-1213.Mccracken, G. (1986). Culture and consumption: A theoretical account of the structure and movement of the cultural meaning of consumer goods. Journal of consumer research, 13(1), 71-84.Mcleod, S. (2007). Maslow's hierarchy of needs. Simply Psychology, 1.Modıglıanı, F., & Brumberg, R. (1954). Utility analysis and the consumption function: An interpretation of cross-section data. Franco Modigliani, 1.Olalı, H., & Timur, A. (1988). Turizm Ekonomisi. Ofis Ticaret.Özcan, B. (2007), “Postmodernizmin Tüketim Đmajları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:17,Sayı:1, ss. 261-273.Pollak, R. A. (1969). Conditional demand functions and consumption theory. The Quarterly Journal of Economics, 83(1), 60-78.Ravn, M. O., Schmitt-Grohé, S., & Uribe, M. (2012). Consumption, government spending, and the real exchange rate. Journal of Monetary Economics, 59(3), 215-234.Saverıades, A. (2000). Establishing the social tourism carrying capacity for the tourist resorts of the east coast of the Republic of Cyprus. Tourism management, 21(2), 147-156.Schrage, Dominik. 2012. ‘The Availability Of Things: A Short Geneaology2 ´Krisis - Journal For Contemporary Philosophy (1).Song, H., & Li, G. (2008). Tourism demand modelling and forecasting—A review of recent research. Tourism management, 29(2), 203-220.Şahin, Ç. E. (2009). Tüketim Toplumu: Mükemmele Evrilen Politika. Çev. Banu-Erdal Dağtaş), Ankara: Ütopya Yayınları.Özen, S. (2009). Dünya turizminde tüketici tercihlerinde yaşanan değişimlerin konaklama işletmelerine yansımaları: Antalya'da temalı otel örnekleri (Master's thesis, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).Urry, J., & Öğdül, R. G. (1999). Mekanları tüketmek. Ayrıntı.Usta, Ö. (2001). Genel Turizm. Anadolu Matbaacılık, İzmir, 41.Wang, Y., Yu, Q., & Fesenmaier, D. R. (2002). Defining the virtual tourist community: implications for tourism marketing. Tourism management, 23(4), 407-417.Weber, R. A., & Camerer, C. F. (2003). Cultural conflict and merger failure: An experimental approach. Management science, 49(4), 400-415.UNWTO, 2017. (Tourism-statistics-2017). http://statistics.unwto.org. 10.12.2018
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Barakazı 0000-0002-2468-7981

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Barakazı, M. (2019). TURİSTİK TÜKETİM VE TURİZM FAALİYETLERİNİN TURİZMİ TÜKETMESİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 138-149.