Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 3, 310 - 322, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Alyakut, Ö., ve Küçükkömürler, S. (2017). Geleneksel Kartepe Mutfak Kültürü ve Bu Tür Mutfak Kültürü Araştırmalarının Kırsal ve Gastronomi Turizmine Katkısı. International Journal of Social And Economic Sciences (IJSES), (1), 83-90.
  • Au, N., ve Law, R. (2002). Categorical Classification of Tourism Dining. Annals of Tourism Research, 29(3), 819–833.
  • Bahçe, A.S. (2013).Alternatif Turizm, I. Baskı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Bessière, J. (1998). Local Development And Heritage: Traditional Food And Cuisine As Tourist Attractions İn Rural Areas. Sociologia Ruralis, 38(1), 21-34.
  • Birsen, A., ve Dinç, A. (2018). Kırsal Turizm Planlaması Kapsamında Gastronomi Etkinliklerinin Değerlendirilmesi. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 120-132.
  • Bosona, T. G., ve Gebresenbet, G. (2011). Cluster Building And Logistics Network Integration of Local Food Supply Chain. Biosystems Engineering, 108(4), 293-302.
  • Bosona, T. (2013). Integration of Logistics Network In Local Food Supply Chains, 80.
  • Cabael, T. G. (2011). Destinasyon yönetim organizasyonu üzerine bir model önerisi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Çekal, N., ve Aslan, B. (2017). Gastronomik Bir Değer Olarak Tarhana Ve Coğrafi İşaretlemede Tarhananın Yeri ve Önemi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), 124-135.
  • Çeken, H., Karadağ, L., ve Dalgın, T. (2007). Kırsal Kalkınmada Yeni Bir Yaklaşım Kırsal Turizm ve Türkiye’ye Yönelik Teorik Bir Çalışma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Çeken, H., Uçar, M., ve Dalgın, T. (2012). Kırsal Turizmin Gelişimi Konusunda Yerel Halkın Algıları: Fethiye Yöresi Örneği. Turar Turizm & Araştırma Dergisi, 1(1), 4-28.
  • Çolak, O. (2009). Turistik Ürün Çeşitlendirme Kapsamında Kırsal Turizm Ve Kırsal Turizm İşletmeciliği: Şirince Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Çolakoğlu, O. E. ve Er, Ö. (2018). Kırsal Turizmde Yerel Mutfağın Yeri: Edirne Örneği, 2nd. Rural Development Congress.
  • Çulha, O., ve Dağkıran, S. (2016). Restoran İşletmelerinde Üst Düzey Çalışanlar Açısından Yöresel Yiyecekler: Faydalar, Engeller ve Satın Alma Ölçütleri, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), 195-212.
  • Deveci, B., Türkmen, S., ve Avcıkurt, C. (2013). Kırsal Turizm İle Gastronomi Turizmi İlişkisi: Bigadiç Örneği. International Journal of Social And Economic Sciences (IJSES), (2), 29-34.
  • Doğan, N. (2018). Kırsal Turizmde Gastronomik Unsurların Kullanılması Kapadokya’da Bir Çalışma. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Dunne, J. B., Chambers, K. J., Giombolini, K. J., ve Schlegel, S. A. (2011). What Does ‘Local’mean In The Grocery Store? Multiplicity In Food Retailers' Perspectives On Sourcing And Marketing Local Foods. Renewable Agriculture And Food Systems, 26(1), 46-59.
  • Durlu-Özkaya, F., Sünnetçioğlu, S., ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Hareketliliğinde Coğrafi İşaretlemenin Rolü. Journal of Tourism And Gastronomy Studies, 1(1), 13-20.
  • Eriksen, S. N. (2013). Defining Local Food: Constructing A New Taxonomy–Three Domains of Proximity. Acta Agriculturae Scandinavica, Section B–Soil & Plant Science, 63(Sup1), 47-55.
  • Eröz, S. S., ve Bozok, D. (2018). Çay Turizmi ve Rize İli Potansiyeli. Third Sector Social Economic Review, 53(3), 1159.
  • Futamura, T. (2007). Made In Kentucky: The Meaning of ‘Local’food Products In Kentucky’s Farmers’ Markets. The Japanese Journal of American Studies, 18(1), 209-227.
  • Hall, C. M. (2005). Rural Wine And Food Tourism Cluster And Network Development. Rural Tourism And Sustainable Business, 26, 149-164.
  • Hatipoğlu, A., Zengin, B., Batman, O., ve Şengül, S. (2013). Yöresel Yemeklerin, Kırsal Turizm İşletmeleri Mönülerinde Kullanım Düzeyleri: Gelveri Örneği. International Journal of Social And Economic Sciences (IJSES), (1), 6-11.
  • Kan, A. (2012). Kırsal Alanda Tarım İşletmelerinde Yoksulluk ve Yoksulluğun Toplumsal Cinsiyet Çerçevesinde Değerlendirilmesi: Konya İli Hadim İlçesi Örneği, Yayınlanmış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Kan, M.., Gülçubuk, B., ve Küçükçongar, M. (2012). Coğrafi İşaretlerin Kırsal Turizmde Kullanılma Olanakları, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (1), 93-101.
  • Karamustafa, K., ve Ülker, M. (2017). Ticari Mutfaklarda Yerel Yiyecek Satın Alma ve Kullanma Davranışı: Algılanan Engeller ve Faydalar. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(4), 30-42.
  • Kesici, M. (2012). Kırsal Turizme Olan Talepte Yöresel Yiyecek ve İçecek Kültürünün Rolü, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2012(2), 33-37.
  • Kızılırmak, İ., Albayrak, A., Ve Küçükali, S. (2014). Yöresel Mutfağın Kırsal Turizm İşletmelerinde Uygulanması: Uzungöl Örneği. International Journal of Social And Economic Sciences (IJSES), (1), 75-83.
  • Kılıç, D. G. (2017). Turistlerin Her Şey Dahil Otellerde Yerel Yiyecek Tüketim Davranışları: Antalya’da Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kim, Y. G., ve Eves, A. (2012). Construction And Validation of A Scale To Measure Tourist Motivation To Consume Local Food. Tourism Management, 33(6), 1458-1467.
  • Kremer, P., ve Deliberty, T. L. (2011). Local Food Practices And Growing Potential: Mapping The Case of Philadelphia. Applied Geography, 31(4), 1252-1261.
  • Kodaş, D., Ve Dikici, E. (2012). Ahlat, Kırsal Bölgesinde Gastronomi Turizminin Muhtemel Toplumsal Etkileri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 51-68.
  • Kodaş, D. (2013). Yerli Ziyaretçilerin Yerel Yiyecek Tüketim Güdülerinin Belirlenmesi: Beypazarı Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kuşat, N. (2014). Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma İçin Bir Alternatif Olarak Kırsal Turizm Ve Türkiye'de Uygulanabilirliği, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi.
  • Morgül, Ş. M. (2006). Trakya Bölgesinde Kırsal Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesine İlişkin Analiz: Kırklareli Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Morris, C., & Buller, H. (2003). The Local Food Sector: A Preliminary Assessment of İts Form And Impact In Gloucestershire. British Food Journal, 105(8), 559-566.
  • Ohe, Y., ve Kurihara, S. (2013). Evaluating The Complementary Relationship Between Local Brand Farm Products And Rural Tourism: Evidence From Japan. Tourism Management, 35, 278-283.
  • Ongun, U., Gövdere, B., ve Kaygısız, A. D. (2015). Burdur İlinin Kırsal Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi: Sorunları ve Çözüm Önerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(12), 99-116.
  • Özdemir, B., Yılmaz, G., Çalışkan, O., ve Aydın, A. (2015). Şeflerin Yerel Yiyeceğe İlişkin Algılamaları İle Yerel Yiyecek Satın Alma Niyetleri Arasındaki İlişki. 12-15 Kasım, 16. Ulusal Turizm Kongresi, Çanakkale, Türkiye.
  • Özdemir, B., Yılmaz, G., ve Ünal, C. (2016). Fiyat-Kalite İlişkisi Ve Yenilik Merakının Turistlerin Yerel Yiyecek Satın Alma Niyetine Etkisi (Influence of Price-Quality Relationship And Food-Related Personality Traits On Tourists’ Intentions To Purchase Local Food), 20-23 Ekim, 17. Ulusal Turizm Kongresi, Muğla, Türkiye.
  • Öztürk, Y., ve Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 183-195.
  • Pearson, D., Henryks, J., Trott, A., Jones, P., Parker, G., Dumaresq, D., & Dyball, R. (2011). Local Food: Understanding Consumer Motivations İn İnnovative Retail Formats. British Food Journal, 113(7), 886-899.
  • Sarıışık, M., ve Özbay, G. (2015). Gastronomi Turizmi Üzerine Bir Literatür İncelemesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 26(2), 264-278.
  • Selfa, T., ve Qazi, J. (2005). Place, Taste, Or Face-To-Face? Understanding Producer–Consumer Networks İn “Local” Food Systems In Washington State. Agriculture And Human Values, 22(4), 451.
  • Sharma, A., Gregoire, M. B., & Strohbehn, C. (2009). Assessing Costs of Using Local Foods In Independent Restaurants. Journal of Foodservice Business Research, 12(1), 55-71.
  • Sidali, K. L., Spiller, A.,ve Schulze, B. (Eds.). (2011). Food, Agri-Culture And Tourism: Linking Local Gastronomy And Rural Tourism: Interdisciplinary Perspectives. Springer Science & Business Media.
  • Skuras, D., Dimara, E., ve Petrou, A. (2006). Rural Tourism And Visitors' Expenditures For Local Food Products. Regional Studies, 40(7), 769-779.
  • Soykan, F. (1999). Doğal Çevre ve Kırsal Kültürle Bütünleşen Bir Turizm Türü: Kırsal Turizm, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Yıl, 10, 67-75.
  • Suna, B., ve Uçuk, C. (2018). Coğrafi İşaret İle Tescil Edilmiş Ürüne Sahip Olmanın Destinasyon Pazarlamasına. Journal of Tourism And Gastronomy Studies, 100, 118.
  • Şekerli, S. (2018). Tarım Turizmi (Tatuta) Projesi Kapsamında Faaliyet Gösteren Ekolojik Çiftliklerde Bir Araştırma: İzmir İli Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tatar, F., ve Armatlı Köroğlu, B. (2017). Ankara İli Beypazarı İlçesi Kırsal Turizm Gelişimi Ve Yerel Kalkınmaya Etkisi. Planlama Dergisi, 27(2), 115-128.
  • Tokmak, C., ve Sever, Y. (2018). Kırsal Turizm Destinasyonlarında Yerel Kaynak Kullanımı: Bursa Örneği, Journal of Tourism And Gastronomy Studies, 436, 454.
  • Uysal M. ve Baloğlu Ş. (1994). Destinasyonun Yaşam Süresi İle Taşıma Kapasitesi Arasındaki İlişki, Anatolia, 5(1), 36-42.Yarış, A. ve Cömert, M. (2015). Mardin İlindeki Restoranların Yerel Ürün Kullanımındaki Avantaj Ve Dezavantajları İle İlgili Algı Düzeyleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (37): 991-998.
  • Yıldız, Ö. (2015). Turistik Çekim Unsuru Olarak Yerel Yiyecek–İçecek Üretiminin Ekonomik Sürdürülebilirliği– Kazdağı Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Zengin, B., Uyar, H., ve Erkol, G. (2014). Gastronomi Turizmi Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. 15. Ulusal Turizm Araştırmaları Dergisi.

KIRSAL TURİZMDE YEREL YİYECEK VE İÇECEKLERİN ROLÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 3, 310 - 322, 31.12.2019

Öz

Kıyı
turizminde belirli doyum noktasına ulaşan kişiler alternatif turizm türlerine
yönelmektedirler. Kırsal turizm alternatif turizm türlerinden biridir. Doğa ve
toprakla bütünleşen kırsal alanlarda bölgelere has yetişen yerel / yöresel
ürünlerin varlığı bahsedilen şekliyle kırsal bölgeleri diğerlerinden ayıran
önemli kimlik faktörleri arasında yer almaktadır. Çalışmada nitel araştırma
yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Bu yolla kırsal turizmde yerel
yiyecek ve içeceğin rolü kavramsal şekilde analiz edilmiştir. Yerel yiyecek ve
içeceklerin, bölgenin tanıtılması ve yerel halkın kalkınmasına yardımcı olması
açısından oldukça önemli oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alyakut, Ö., ve Küçükkömürler, S. (2017). Geleneksel Kartepe Mutfak Kültürü ve Bu Tür Mutfak Kültürü Araştırmalarının Kırsal ve Gastronomi Turizmine Katkısı. International Journal of Social And Economic Sciences (IJSES), (1), 83-90.
  • Au, N., ve Law, R. (2002). Categorical Classification of Tourism Dining. Annals of Tourism Research, 29(3), 819–833.
  • Bahçe, A.S. (2013).Alternatif Turizm, I. Baskı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Bessière, J. (1998). Local Development And Heritage: Traditional Food And Cuisine As Tourist Attractions İn Rural Areas. Sociologia Ruralis, 38(1), 21-34.
  • Birsen, A., ve Dinç, A. (2018). Kırsal Turizm Planlaması Kapsamında Gastronomi Etkinliklerinin Değerlendirilmesi. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 120-132.
  • Bosona, T. G., ve Gebresenbet, G. (2011). Cluster Building And Logistics Network Integration of Local Food Supply Chain. Biosystems Engineering, 108(4), 293-302.
  • Bosona, T. (2013). Integration of Logistics Network In Local Food Supply Chains, 80.
  • Cabael, T. G. (2011). Destinasyon yönetim organizasyonu üzerine bir model önerisi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Çekal, N., ve Aslan, B. (2017). Gastronomik Bir Değer Olarak Tarhana Ve Coğrafi İşaretlemede Tarhananın Yeri ve Önemi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), 124-135.
  • Çeken, H., Karadağ, L., ve Dalgın, T. (2007). Kırsal Kalkınmada Yeni Bir Yaklaşım Kırsal Turizm ve Türkiye’ye Yönelik Teorik Bir Çalışma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Çeken, H., Uçar, M., ve Dalgın, T. (2012). Kırsal Turizmin Gelişimi Konusunda Yerel Halkın Algıları: Fethiye Yöresi Örneği. Turar Turizm & Araştırma Dergisi, 1(1), 4-28.
  • Çolak, O. (2009). Turistik Ürün Çeşitlendirme Kapsamında Kırsal Turizm Ve Kırsal Turizm İşletmeciliği: Şirince Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Çolakoğlu, O. E. ve Er, Ö. (2018). Kırsal Turizmde Yerel Mutfağın Yeri: Edirne Örneği, 2nd. Rural Development Congress.
  • Çulha, O., ve Dağkıran, S. (2016). Restoran İşletmelerinde Üst Düzey Çalışanlar Açısından Yöresel Yiyecekler: Faydalar, Engeller ve Satın Alma Ölçütleri, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), 195-212.
  • Deveci, B., Türkmen, S., ve Avcıkurt, C. (2013). Kırsal Turizm İle Gastronomi Turizmi İlişkisi: Bigadiç Örneği. International Journal of Social And Economic Sciences (IJSES), (2), 29-34.
  • Doğan, N. (2018). Kırsal Turizmde Gastronomik Unsurların Kullanılması Kapadokya’da Bir Çalışma. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Dunne, J. B., Chambers, K. J., Giombolini, K. J., ve Schlegel, S. A. (2011). What Does ‘Local’mean In The Grocery Store? Multiplicity In Food Retailers' Perspectives On Sourcing And Marketing Local Foods. Renewable Agriculture And Food Systems, 26(1), 46-59.
  • Durlu-Özkaya, F., Sünnetçioğlu, S., ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Hareketliliğinde Coğrafi İşaretlemenin Rolü. Journal of Tourism And Gastronomy Studies, 1(1), 13-20.
  • Eriksen, S. N. (2013). Defining Local Food: Constructing A New Taxonomy–Three Domains of Proximity. Acta Agriculturae Scandinavica, Section B–Soil & Plant Science, 63(Sup1), 47-55.
  • Eröz, S. S., ve Bozok, D. (2018). Çay Turizmi ve Rize İli Potansiyeli. Third Sector Social Economic Review, 53(3), 1159.
  • Futamura, T. (2007). Made In Kentucky: The Meaning of ‘Local’food Products In Kentucky’s Farmers’ Markets. The Japanese Journal of American Studies, 18(1), 209-227.
  • Hall, C. M. (2005). Rural Wine And Food Tourism Cluster And Network Development. Rural Tourism And Sustainable Business, 26, 149-164.
  • Hatipoğlu, A., Zengin, B., Batman, O., ve Şengül, S. (2013). Yöresel Yemeklerin, Kırsal Turizm İşletmeleri Mönülerinde Kullanım Düzeyleri: Gelveri Örneği. International Journal of Social And Economic Sciences (IJSES), (1), 6-11.
  • Kan, A. (2012). Kırsal Alanda Tarım İşletmelerinde Yoksulluk ve Yoksulluğun Toplumsal Cinsiyet Çerçevesinde Değerlendirilmesi: Konya İli Hadim İlçesi Örneği, Yayınlanmış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Kan, M.., Gülçubuk, B., ve Küçükçongar, M. (2012). Coğrafi İşaretlerin Kırsal Turizmde Kullanılma Olanakları, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (1), 93-101.
  • Karamustafa, K., ve Ülker, M. (2017). Ticari Mutfaklarda Yerel Yiyecek Satın Alma ve Kullanma Davranışı: Algılanan Engeller ve Faydalar. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(4), 30-42.
  • Kesici, M. (2012). Kırsal Turizme Olan Talepte Yöresel Yiyecek ve İçecek Kültürünün Rolü, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2012(2), 33-37.
  • Kızılırmak, İ., Albayrak, A., Ve Küçükali, S. (2014). Yöresel Mutfağın Kırsal Turizm İşletmelerinde Uygulanması: Uzungöl Örneği. International Journal of Social And Economic Sciences (IJSES), (1), 75-83.
  • Kılıç, D. G. (2017). Turistlerin Her Şey Dahil Otellerde Yerel Yiyecek Tüketim Davranışları: Antalya’da Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kim, Y. G., ve Eves, A. (2012). Construction And Validation of A Scale To Measure Tourist Motivation To Consume Local Food. Tourism Management, 33(6), 1458-1467.
  • Kremer, P., ve Deliberty, T. L. (2011). Local Food Practices And Growing Potential: Mapping The Case of Philadelphia. Applied Geography, 31(4), 1252-1261.
  • Kodaş, D., Ve Dikici, E. (2012). Ahlat, Kırsal Bölgesinde Gastronomi Turizminin Muhtemel Toplumsal Etkileri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 51-68.
  • Kodaş, D. (2013). Yerli Ziyaretçilerin Yerel Yiyecek Tüketim Güdülerinin Belirlenmesi: Beypazarı Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kuşat, N. (2014). Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma İçin Bir Alternatif Olarak Kırsal Turizm Ve Türkiye'de Uygulanabilirliği, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi.
  • Morgül, Ş. M. (2006). Trakya Bölgesinde Kırsal Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesine İlişkin Analiz: Kırklareli Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Morris, C., & Buller, H. (2003). The Local Food Sector: A Preliminary Assessment of İts Form And Impact In Gloucestershire. British Food Journal, 105(8), 559-566.
  • Ohe, Y., ve Kurihara, S. (2013). Evaluating The Complementary Relationship Between Local Brand Farm Products And Rural Tourism: Evidence From Japan. Tourism Management, 35, 278-283.
  • Ongun, U., Gövdere, B., ve Kaygısız, A. D. (2015). Burdur İlinin Kırsal Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi: Sorunları ve Çözüm Önerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(12), 99-116.
  • Özdemir, B., Yılmaz, G., Çalışkan, O., ve Aydın, A. (2015). Şeflerin Yerel Yiyeceğe İlişkin Algılamaları İle Yerel Yiyecek Satın Alma Niyetleri Arasındaki İlişki. 12-15 Kasım, 16. Ulusal Turizm Kongresi, Çanakkale, Türkiye.
  • Özdemir, B., Yılmaz, G., ve Ünal, C. (2016). Fiyat-Kalite İlişkisi Ve Yenilik Merakının Turistlerin Yerel Yiyecek Satın Alma Niyetine Etkisi (Influence of Price-Quality Relationship And Food-Related Personality Traits On Tourists’ Intentions To Purchase Local Food), 20-23 Ekim, 17. Ulusal Turizm Kongresi, Muğla, Türkiye.
  • Öztürk, Y., ve Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 183-195.
  • Pearson, D., Henryks, J., Trott, A., Jones, P., Parker, G., Dumaresq, D., & Dyball, R. (2011). Local Food: Understanding Consumer Motivations İn İnnovative Retail Formats. British Food Journal, 113(7), 886-899.
  • Sarıışık, M., ve Özbay, G. (2015). Gastronomi Turizmi Üzerine Bir Literatür İncelemesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 26(2), 264-278.
  • Selfa, T., ve Qazi, J. (2005). Place, Taste, Or Face-To-Face? Understanding Producer–Consumer Networks İn “Local” Food Systems In Washington State. Agriculture And Human Values, 22(4), 451.
  • Sharma, A., Gregoire, M. B., & Strohbehn, C. (2009). Assessing Costs of Using Local Foods In Independent Restaurants. Journal of Foodservice Business Research, 12(1), 55-71.
  • Sidali, K. L., Spiller, A.,ve Schulze, B. (Eds.). (2011). Food, Agri-Culture And Tourism: Linking Local Gastronomy And Rural Tourism: Interdisciplinary Perspectives. Springer Science & Business Media.
  • Skuras, D., Dimara, E., ve Petrou, A. (2006). Rural Tourism And Visitors' Expenditures For Local Food Products. Regional Studies, 40(7), 769-779.
  • Soykan, F. (1999). Doğal Çevre ve Kırsal Kültürle Bütünleşen Bir Turizm Türü: Kırsal Turizm, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Yıl, 10, 67-75.
  • Suna, B., ve Uçuk, C. (2018). Coğrafi İşaret İle Tescil Edilmiş Ürüne Sahip Olmanın Destinasyon Pazarlamasına. Journal of Tourism And Gastronomy Studies, 100, 118.
  • Şekerli, S. (2018). Tarım Turizmi (Tatuta) Projesi Kapsamında Faaliyet Gösteren Ekolojik Çiftliklerde Bir Araştırma: İzmir İli Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tatar, F., ve Armatlı Köroğlu, B. (2017). Ankara İli Beypazarı İlçesi Kırsal Turizm Gelişimi Ve Yerel Kalkınmaya Etkisi. Planlama Dergisi, 27(2), 115-128.
  • Tokmak, C., ve Sever, Y. (2018). Kırsal Turizm Destinasyonlarında Yerel Kaynak Kullanımı: Bursa Örneği, Journal of Tourism And Gastronomy Studies, 436, 454.
  • Uysal M. ve Baloğlu Ş. (1994). Destinasyonun Yaşam Süresi İle Taşıma Kapasitesi Arasındaki İlişki, Anatolia, 5(1), 36-42.Yarış, A. ve Cömert, M. (2015). Mardin İlindeki Restoranların Yerel Ürün Kullanımındaki Avantaj Ve Dezavantajları İle İlgili Algı Düzeyleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (37): 991-998.
  • Yıldız, Ö. (2015). Turistik Çekim Unsuru Olarak Yerel Yiyecek–İçecek Üretiminin Ekonomik Sürdürülebilirliği– Kazdağı Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Zengin, B., Uyar, H., ve Erkol, G. (2014). Gastronomi Turizmi Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. 15. Ulusal Turizm Araştırmaları Dergisi.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burhanettin Zengin 0000-0002-6368-0969

Mustafa İnanç Kapucuoğlu 0000-0002-1051-1934

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Zengin, B., & Kapucuoğlu, M. İ. (2019). KIRSAL TURİZMDE YEREL YİYECEK VE İÇECEKLERİN ROLÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(3), 310-322.