Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of Gastronomic Items in the Netflix Platform ‘‘Love 101’’ Tv Series

Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 235 - 257, 31.08.2021

Abstract

Countries mostly use tourism promotional films so that the interesting elements of destinations can be discovered by tourists. On behalf of the delivery of promotional films more quickly to tourists it has begun to benefit from social media platforms. In addition to the cultural and natural beauties of the destinations, showing gastronomic items in tourism promotional films can be effective on the holiday decisions of tourists. In line with this study, it is aimed to in order to analyze the gastronomic elements included in the "Love 101" series on the Netflix platform. The 10 visuals in the series were alayzed using semiotic models. The selected visuals have been analyzed within the scope of the traditions of Turkish cuisine culture by using the semiotic model of Saussure and Barthes. As a result of the study, it was determined that the gastronomic elements included in the series coincided with the elements in the promotional films prepared by the Ministry of Culture and Tourism, and the emotions made to tourists within the scope of the promotion were similar in terms of functioning in the series. Based on the information obtained as a result of this research, various suggestions for academic studies, public and private sector have been developed.

References

  • Abdalla Mikhaeil, C. & Baskerville, R. L. (2019). Using Semiotics to Analyze Representational Complexity in Social Media. Information and Organization, 29(4): 1-19.
  • Akdağ, Ö. ve Özata, E. (2018). Sokak Lezzetlerinin Gastronomik Değeri: İstanbul Sokak Lezzetleri. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1): 589-601.
  • Akkoyunlu, Z. (2012). Türk Mutfağından Kaybolan Kerkük Yemekleri. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 5(9): 326-343.
  • Akşit Aşık, N. (2017). Değişen Kahve Tüketim Alışkanlıkları ve Türk Kahvesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4): 310-325.
  • Albayrak, A. (2013). Farklı Milletlerden Turistlerin Türk Mutfağına İlişkin Görüşlerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Journal of Yaşar University, 30(8): 5049-5063.
  • Altaş, A. (2017). Ülke Tanıtım Çalışmaları Kapsamında Kullanılan Gastronomik Ögeler: Home of Turkey Kampanyası Afişleri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2): 81-102.
  • Aslan, E. Ş. (2018). Şehir Tanıtım Filmleri İzleyici Tepkilerinin Marka Kent İmajına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1): 25-50.
  • Aşan, K. (2014). ‘‘Turizm Pazarlamasında Göstergebilim’’ Bir Turistik Tanıtım Görselinin Göstergebilimsel Analizi. 7. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi 04-05 Nisan, Aydın, Türkiye.
  • Ayvaz, Z. (2018). Geleneksel Bir Ürün Olarak ‘‘Midye Dolma’’ ve Gelecek Önerileri. Ziraat Mühendisliği, 366: 21-27.
  • Ballı, E. (2016). Gastronomi Turizmi Açısından Sokak Lezzetleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, Özel Sayı 4(1): 3-17.
  • Bayraktar, G. ve Zencir, E. (2019). Sokak Satıcılarının Gözünden Sokak Lezzetleri: İzmir Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2): 1367-1382.
  • Beeton, S. (2008). From the Screen to the Field: The Influence of Film on Tourism and Recreation. Tourism Recreaction Research, 33(1): 39-47.
  • Birdir, K. ve Akgöl, Y. (2015). Gastronomi Turizmi ve Türkiye’yi Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Gastronomi Deneyimlerinin Değerlendirilmesi. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 3(2): 57-68.
  • Bouzida, F. (2014). The Semiology Analysis in Media Studies -Roland Barthes Approach. International Conference on Social Sciences and Humanities (SOCIOINT14). 08-10 September, Istanbul, Turkey.
  • Boyne, S., Williams, F. & Hall, D.R. (2002). On the Trail of Regional Success: Tourism, Food Production and the Isle of Arran Taste Trail; In: A. M. Hjalager and G. Richards (Eds), Tourism and Gastronomy. (p. 91-114), Routledge, London, UK.
  • Canbolat, E., Keleş, Y. ve Akbaş, Y. Z. (2016). Gastronomi Turizmi Kapsamında Samsun Mutfağına Özgü Turistik Bir Ürün: Bafra Pidesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(4): 75-87.
  • Chang, R. C. Y. & Mak, A. H. N. (2018). Understanding Gastronomic Image from Tourists’ Perspective: A Repertory Grid Approach. Tourism Management, 68: 89-100.
  • Civelek Oruç, M. ve Türkay, O. (2018). Türkiye Tanıtım Afişlerinin Göstergebilimsel Bir Analizi: Home of Turkey Afişleri Örneği. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 8(2): 312-328.
  • Civelek, M. ve Türkay, O. (2019). Uzay Turizmine İlişkin Uluslararası Turizm Karikatürlerinin Göstergebilimsel Bir Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3): 960-980.
  • Cömert, M. ve Sökmen, A. (2017). Türkiye’de Gastronomi Turizmi: Antalya’da Konaklayan Turistler Üzerine Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(3): 6-26.
  • Çatı, K. ve Tuna, H. (2007). Türkiye’nin Tanıtım Harcamaları İle Turizm Geliri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(15): 13-33.
  • Çinay, H. H. ve Sezerel, H. (2020). Ferzan Özpetek Filmlerinde Gösterge Olarak Yemek: Mine Vaganti/Serseri Mayınlar Üzerine Bir İnceleme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1): 111-136.
  • Çulha, O. (2011). Gösterge Bilim (Semiyotik) Tekniği Kullanılarak Kanada Fotoğraflarının İncelenmesi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13): 409-424.
  • Demir, Ş., Akdağ, G., Sormaz, Ü. ve Özata E. (2018). Sokak Lezzetlerinin Gastronomik Değerleri: İstanbul Sokak Lezzetleri. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1): 589-601.
  • Dilek, S. E., Kulakoğlu Dilek, N. ve Babacan Aktaş, E. (2019). Destinasyon Tanıtım Filmleri Ne Anlatır?. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34: 257-272.
  • Dönmez Polat, D. ve Gezen, A. (2017). Gastronomide Sokak Yiyecekleri ve Satıcıları: Teorik Bir Çalışma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, Özel Sayı 5(2): 117-124.
  • Emir, A. ve Avan, A. (2010). Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 203-219.
  • Ergül, M., Johnson, C., Çetinkaya, A. S. & Robertson, J. B. (2011). An Exploratory Study Linking Turkish Regional Food with Cultural Destinations. Academica Turistica, 4(2): 101-109.
  • Erkek, R. (2019). Yeni Medya Teknolojilerinin Film Endüstrisine Etkileri: Netflix Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gilgun, J. F. (1999). Fingernails Painted Red: A Feminist, Semiotic Analysis of A ‘‘Hot’’ Text. Qualitative Inquiry, 5(2): 181-207.
  • Gordin, V. & Trabskaya, J. (2013). The Role of Gastronomic Brands in Tourist Destination Promotion: The Case of St. Petersburg. Place Branding and Public Diplomacy, 9: 189-201.
  • Güler, S. (2010). Türk Mutfak Kültürü ve Yeme İçme Alışkanlıkları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(26): 24-30.
  • Hjalager, A. & Richards, G. (2002). Tourism and Gastronomy. London: Routledge.
  • Hu, Y. & Ritchie, J. R. B. (1993). Measuring Destination Attractiveness: A Contextual Approach. Journal of Travel Research, 32(2): 25-34.
  • Hudson, S. & Ritchie, J. R. B. (2006a). Film Tourism and Destination Marketing: The Case of Captain Corelli's Mandolin. Journal of Vacation Marketing, 12(3): 256-268.
  • Hudson, S. & Ritchie, J. R. B. (2006b). Promoting Destinations via Film Tourism: An Empirical Identification of Supporting Marketing Initiatives. Journal of Travel Research, 44: 378-397.
  • Huertas, A., Miguez-Gonzalez, M. I. & Lozano-Monterrubio, N. (2017). YouTube Usage by Spanish Tourist Destinations as a Tool to Communicate their Identities and Brands. Journal of Brand Management, 24(3): 211-229.
  • Isfandiyary, F. H. (2017). The Aspects of Semiotics Using Barthes’s Theory on A Series of Unfortunate Events Movie Poster. Unpublished Bachelor Thesis, Diponegoro University, Faculty of Humanities, Indonesia.
  • İkikat Tümer, E. (2018). Lise ve Dengi Okullardaki Öğrencilerin Fast Food Tüketim Kararları. KSÜ Doğa Bilimleri Dergisi, 21(1): 1-6.
  • İlban, M. O. ve Liceli, M. T. (2020). Tanıtım Faaliyetlerinin Turizm Üzerine Etkisinin Analizi: ARDL Modelden Kalıntılar. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(1): 178-188.
  • İnanır, A. (2019). Türk Turizminde Tanıtım Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 1(1): 58-65.
  • İrigüler, F. ve Öztürk, B. (2016). Street Food as a Gastronomic Tool in Turkey. II. International Gastronomic Tourism Congress Proceedings, 08-10 December 2016, İzmir, Turkey.
  • Kara, R., Aslan, S., Yaman, H. ve Akkaya, L. (2013). Afyonkarahisar’da Tüketime Sunulan Kokoreçlerin Mikrobiyolojik Kalitesinin Belirlenmesi. Kocatepe Veteriner Dergisi, 6(1): 7-10.
  • Karaman, N., Kılıç, A. ve Avcıkurt, C. (2019). Tüketicilerin Kahve Kafeleri Ziyaret Eğilimlerinin ve Değişen Kahve Alışkanlıklarının Belirlenmesi: Geleneksel Türk Kahvesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3): 612-632.
  • Kayışoğlu, S., Yılmaz, İ., Demirci M. & Yetim, H. (2003). Chemical Composition and Microbioligical Quality of the Doner Kebabs Sold in Tekirdağ Market. Control, 14(7): 469-474.
  • Kaynar, İ. S. (2015). Kültürel Bir Değer Olarak Samsun Pidesinin Tarihsel Kökeni. Köse, O. (Ed.). s: 755-763. Samsun: Kültür Yayınları.
  • Kim, S. S. & Choe, J. Y. (2018). How are Food Value Video Clips Effective in Promoting Food Tourism? Generation Y Versus Non- Generation Y. Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(3): 377-393.
  • Kivela, J. & Crotts, J. C. (2005). Gastronomy Tourism: A Meaningful Travel Market Segment. Journal of Culinary Science & Technology, 4(2/3): 39-55.
  • Kivela, J. & Crotts, J. C. (2006). Tourism and Gastronomy: Gastronomy’s Influence on How Tourists Experience a Destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30(3): 354-377.
  • Kömürcü, S. ve Öter, Z. (2018). Türkiye’nin Destinasyon Olarak Pazarlanmasında Dizi ve Filmlerin Rolü. Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, 11(43): 16-19.
  • Levent, S., Uygun, E., Özkul, E. ve Bilgili, B. (2018). Turizm Tanıtım Filmlerinde Gastronomik Unsurların Kullanımı Üzerine Bir Analiz. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongre. 20-22 Eylül 2018, Kocaeli, Türkiye.
  • Li, Y., Xu, X. & Song, B. (2020). Impact of Short Food Videos on the Tourist Destination Image-Take Chengdu as an Example. Sustainability, 12(17): 1-13.
  • Litvin, S. W. & Hoffman, L. M. (2012). Responses to Consumer- Generated Media in the Hospitality Marketplace. Journal of Vacation Marketing, 18(2): 135-145.
  • Long, L. M. (2004). Culinary Tourism. Lexington: University Press of Kentucky.
  • Losada, N. & Mota, G. (2019). Slow Down, Your Movie is Too Fast: Slow Tourism Representations in the Promotional Videos of the Douro Region (Northern Portugal). Journal of Destination Marketing & Management, 11: 140-149.
  • Mason, M. C. & Paggiaro, A. (2009). Celebrating Local Products: The Role of Food Events. Journal of Foodservice Business Research, 12(4): 364-383.
  • Mcilwain, C. D. (2007). Race, Pigskin, and Politics: A Semiotic Analysis of Racial Images in Political Advertising. Semiotica, 167(1/4): 169-191.
  • Mensah, P., Manu, D. Y., Darko, K. O. & Ablordey, A. (2002). Street Foods in Accra, Ghana: How Safe are They?. Bulletin of the World Health Organization, 80(7): 546-554.
  • Mol, S. ve Varlık, C. (2019). İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli ve Balığın Rolü. Aydın Gastronomy, 3(2): 65-74.
  • Okumuş, B., Okumuş, F. & McKercher, B. (2007). Incorporating Local and International Cuisines in the Marketing of Tourism Destinations: The Cases of Hong Kong and Turkey. Tourism Management, 28: 253-261.
  • Orhan, A. (2014). Aydın İlinde Tüketilen Yemeye Hazır Börek, Lahmacun ve Pidelerde Kullanılan Kıymaların Tür Tayinlerinin ELISA Yöntemi İle Tespiti. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Özcan, C. C. ve Özcan, G. (2016). Tanıtım Harcamaları ve Turizm İlişkinin Ampirik Bir Analizi: Türkiye Örneği. Journal of Economics, Finance and Accounting, 3(3): 201-208.
  • Özer, N. P. ve Yarar, A. E. (2019). Göstergebilimsel Bir Reklam Analizi: Burger King ‘‘Ateş Seni Çağırıyor’’. Atatürk İletişim Dergisi, 18: 105-124.
  • Özsaraç, N., Kolsarici, N., Demirok Soncu, E. & Haskaraca, G. (2019). Formation of Heterocyclic Aromatic Amines in Doner Kebab Cooked with Different Methods at Varying Degrees of Doneness. Food Addit Contam Part A Chem Anal Control Expo Risk Assesss, 36(2): 225-235.
  • Pan, S. (2011). The Role of TV Commercial Visuals in Forming Memorable and Impressive Destination Images. Journal of Travel Research, 50(2): 171-185.
  • Randall, S. (1999). Television Representations of Food: A Case Study. International Journal of Tourism and Hospitality Research, 1(1): 41-54.
  • Rewtrakunphaiboon, W. (2009). Film-Induced Tourism: Inventing a Vacation to a Location. Bangkok University.
  • Rimmington, M. & Yüksel, A. (1998). Tourist Satisfaction and Food Service Experience: Results and Implications of an Empirical Investigation. Anatolia, 9(1): 37-57.
  • Ritchie, J. R. B. & Zins, M. (1978). Culture as Determinant of the Attractiveness of a Tourism Region. Annals of Tourism Research, 5(2): 252-267.
  • Salehi, H. & Farahbakhsh, M. (2014). Tourism Advertisement Management and Effective Tools in Tourism Industry. International Journal of Geography and Geology, 3(10): 124-134.
  • Saltık, I. A., Çoşar, Y. ve Kozak, M. (2010). Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(1): 41-50.
  • Sanlier, N., Sezgin, A. C., Sahin, G. & Yassibas, E. (2018). A Study About the Young Cosumers’ Consumption Behaviors of Street Foods. Ciencia & Saude Coletiva, 23(5): 1647-1656.
  • Santich, B. (2004). The Study of Gastronomy and its Relevance to Hospitality Education and Training. International Journal of Hospitality Management, 23(1): 15-24.
  • Sarıkaya, G. S. ve Düşmezkalander, E. (2020). Gastronomik Öğelerin Turizm Tanıtım Faaliyetlerindeki Yeri: Tanıtım Bültenleri Üzerine Bir Araştırma. Business & Management Studies An International Journal, 8(2): 2431-2448.
  • Sert, S. ve Kapusuz, F. (2010). Açıkta Satılan Gıdalar: Öğrencilerin Görüşleri ve Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma. Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, 5(3): 25-35.
  • Sevimli, Y. ve Sönmezdağ, A. S. (2017). Özel Gün Tatlıları: Kültür Turizmi Açısından Önemi. Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 1(2): 18-28.
  • Shani, A., Chen, P., Wang, Y. & Hua, N. (2010). Testing the Impact of a Promotional Video on Destinaion Image Change: Application of China as a Tourism Destination. International Journal of Tourism Research, 12(2): 116-133.
  • Steyn, N. P. & Labadarios, D. (2011). Street Foods and Fast Foods: How Much do South Africans of Different Ethnic Groups Consume?. Ethniticy & Disease, 21(4): 462-466.
  • Strielkowski, W. (2017). Promoting Tourism Destination Through Film-Induced Tourism: The Case of Japan. Market-Triste, 29(2): 193-203.
  • Şahbaz, R. P. ve Kılıçlar, A. (2009). Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri. İşletme Araştırmaları Dergileri, 1(1): 31-52.
  • Şakı Aydın, O. (2019). Yeni İzleme Biçimleri ve Netflix İçerikleri: Ritzer’in Mcdonaldlaşma Tezi Ekseninde Bir Değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(63): 1168-1172.
  • Tarbuck, D. (2011). Kahvehanelerin Avrupa Düşünce Tarihindeki Yeri Üzerine. Cogito, 68-69: 317-326.
  • Taş, S., Başkan, K. ve Kamber Taş, S. S. (2017). Turistik Destinasyon Tercihlerinde Filmlerin ve TV Dizilerinin Etkisi: Doğu Karadeniz Bölgesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(54): 1135-1145.
  • Toprak, A. (2019). Türk Kültüründe Misafirperverlik ve Sofra Açmak/ Sofra Çekmek (Samsun Örneği). Mecmua, 4(7): 74-81.
  • Tuna, M., Konuk, N. ve Çelen, O. (2018). Pide Mi Pizza Mı Yoksa Pi(De)zza Mı?. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongre Kitabı. 20-22 Eylül 2018, Kocaeli, Türkiye.
  • Tussyadiah, I. P. & Fesenmaier, D. R. (2009). Mediating Tourist Experiences: Access to Places Via Shared Videos. Annals of Tourism Research, 36(1): 24-40.
  • Ünüvar, Ş. ve Şimşek, S. (2012). Kültür ve Turizm Bakanlığının Yurtdışı Tanıtım Filmlerinde Kültürel İmge Kullanımı. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(24): 305-330.
  • Wang, Y. C. (2015). A Study on the Influence of Electronic Word of Mouth and the Image of Gastronomy Tourism on the Intentions of Tourists Visiting Macau. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 63(1): 67- 80.
  • Wen, H., Josiam, B. M., Spears, D. L. & Yang, Y. (2018). Influence of Movies and Television on Chinese Tourists Perception Toward International Tourism Destinations. Tourism Management Perspectives, 28: 211-219.
  • Yanmaz, P. (2006). Turizm Tanıtımında Sinemanın Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Yıldırım Saçılık, M. (2020). Beş Yıllık Kalkınma Planlarında Turizm Tanıtım Politikaları ve Bir Örnek Olay İncelemesi (2020 Türkiye Turizm Tanıtım Filmi Çözümlemesi). Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 1778-1793.
  • Yıldırım, Ö. ve Albayrak, A. (2019). Yabancı Turistlerin İstanbul Sokak Yemeklerini Değerlendirmeleri Üzerine Bir Çalışma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2): 1077-1092.
  • Yılmaz, G. (2017). Gastronomi ve Turizm İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2): 171-191.
  • Yılmaz, H. ve Yolal, M. (2008). Film Turizmi: Destinasyonların Pazarlamasında Filmlerin Rolü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1): 175-192.
  • Yılmaz, I., Yetim, H. & Ockerman, H. W. (2002). The Effect of Different Cooking Procedures on Microbiological and Chemical Quality Characteristics of Tekirdağ Meatballs. Nahrung, 46(4): 276-278.

NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ

Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 235 - 257, 31.08.2021

Abstract

Destinasyonlara ait ilgi çekici unsurların turistler tarafından keşfedilebilmesi için ülkeler çoğunlukla turizm tanıtım filmlerini kullanmaktadır. Tanıtım filmlerinin turistlere daha hızlı bir biçimde ulaştırılması adına sosyal medya platformlarından yararlanılmaya başlanmıştır. Turizm tanıtım filmleri içerisinde destinasyonların kültürel ve doğal güzelliklerine yer verilmesinin yanı sıra gastronomik ögelerin de gösterilmesi turistlerin tatil kararları üzerinde etkili olabilmektedir. Bu doğrultuda çalışmada, Netflix platformundaki “Aşk 101” dizisi içerisinde yer verilen gastronomik ögelerin çözümlenmesi amaçlanmaktadır. Dizide yer alan 10 adet görsel göstergebilimsel model kullanılarak analiz edilmiştir. Seçilen görseller, Saussure ve Barthes’in göstergebilimsel modelinden yararlanılarak Türk mutfak kültürünün içerdiği gelenekler kapsamında çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda, dizi içerisinde yer verilen gastronomik ögelerin Kültür ve Turizm Bakanlığının hazırladığı tanıtım filmlerinde bulunan ögeler ile örtüşmesi, turistlere tanıtım kapsamında hissettirilen duyguların dizide de işleyiş bakımından benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir. Bu araştırma sonucunda elde edilen bilgilerden hareketle akademik çalışmalara, kamu ve özel sektöre yönelik çeşitli öneriler geliştirilmiştir.

References

  • Abdalla Mikhaeil, C. & Baskerville, R. L. (2019). Using Semiotics to Analyze Representational Complexity in Social Media. Information and Organization, 29(4): 1-19.
  • Akdağ, Ö. ve Özata, E. (2018). Sokak Lezzetlerinin Gastronomik Değeri: İstanbul Sokak Lezzetleri. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1): 589-601.
  • Akkoyunlu, Z. (2012). Türk Mutfağından Kaybolan Kerkük Yemekleri. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 5(9): 326-343.
  • Akşit Aşık, N. (2017). Değişen Kahve Tüketim Alışkanlıkları ve Türk Kahvesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4): 310-325.
  • Albayrak, A. (2013). Farklı Milletlerden Turistlerin Türk Mutfağına İlişkin Görüşlerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Journal of Yaşar University, 30(8): 5049-5063.
  • Altaş, A. (2017). Ülke Tanıtım Çalışmaları Kapsamında Kullanılan Gastronomik Ögeler: Home of Turkey Kampanyası Afişleri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2): 81-102.
  • Aslan, E. Ş. (2018). Şehir Tanıtım Filmleri İzleyici Tepkilerinin Marka Kent İmajına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1): 25-50.
  • Aşan, K. (2014). ‘‘Turizm Pazarlamasında Göstergebilim’’ Bir Turistik Tanıtım Görselinin Göstergebilimsel Analizi. 7. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi 04-05 Nisan, Aydın, Türkiye.
  • Ayvaz, Z. (2018). Geleneksel Bir Ürün Olarak ‘‘Midye Dolma’’ ve Gelecek Önerileri. Ziraat Mühendisliği, 366: 21-27.
  • Ballı, E. (2016). Gastronomi Turizmi Açısından Sokak Lezzetleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, Özel Sayı 4(1): 3-17.
  • Bayraktar, G. ve Zencir, E. (2019). Sokak Satıcılarının Gözünden Sokak Lezzetleri: İzmir Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2): 1367-1382.
  • Beeton, S. (2008). From the Screen to the Field: The Influence of Film on Tourism and Recreation. Tourism Recreaction Research, 33(1): 39-47.
  • Birdir, K. ve Akgöl, Y. (2015). Gastronomi Turizmi ve Türkiye’yi Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Gastronomi Deneyimlerinin Değerlendirilmesi. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 3(2): 57-68.
  • Bouzida, F. (2014). The Semiology Analysis in Media Studies -Roland Barthes Approach. International Conference on Social Sciences and Humanities (SOCIOINT14). 08-10 September, Istanbul, Turkey.
  • Boyne, S., Williams, F. & Hall, D.R. (2002). On the Trail of Regional Success: Tourism, Food Production and the Isle of Arran Taste Trail; In: A. M. Hjalager and G. Richards (Eds), Tourism and Gastronomy. (p. 91-114), Routledge, London, UK.
  • Canbolat, E., Keleş, Y. ve Akbaş, Y. Z. (2016). Gastronomi Turizmi Kapsamında Samsun Mutfağına Özgü Turistik Bir Ürün: Bafra Pidesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(4): 75-87.
  • Chang, R. C. Y. & Mak, A. H. N. (2018). Understanding Gastronomic Image from Tourists’ Perspective: A Repertory Grid Approach. Tourism Management, 68: 89-100.
  • Civelek Oruç, M. ve Türkay, O. (2018). Türkiye Tanıtım Afişlerinin Göstergebilimsel Bir Analizi: Home of Turkey Afişleri Örneği. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 8(2): 312-328.
  • Civelek, M. ve Türkay, O. (2019). Uzay Turizmine İlişkin Uluslararası Turizm Karikatürlerinin Göstergebilimsel Bir Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3): 960-980.
  • Cömert, M. ve Sökmen, A. (2017). Türkiye’de Gastronomi Turizmi: Antalya’da Konaklayan Turistler Üzerine Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(3): 6-26.
  • Çatı, K. ve Tuna, H. (2007). Türkiye’nin Tanıtım Harcamaları İle Turizm Geliri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(15): 13-33.
  • Çinay, H. H. ve Sezerel, H. (2020). Ferzan Özpetek Filmlerinde Gösterge Olarak Yemek: Mine Vaganti/Serseri Mayınlar Üzerine Bir İnceleme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1): 111-136.
  • Çulha, O. (2011). Gösterge Bilim (Semiyotik) Tekniği Kullanılarak Kanada Fotoğraflarının İncelenmesi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13): 409-424.
  • Demir, Ş., Akdağ, G., Sormaz, Ü. ve Özata E. (2018). Sokak Lezzetlerinin Gastronomik Değerleri: İstanbul Sokak Lezzetleri. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1): 589-601.
  • Dilek, S. E., Kulakoğlu Dilek, N. ve Babacan Aktaş, E. (2019). Destinasyon Tanıtım Filmleri Ne Anlatır?. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34: 257-272.
  • Dönmez Polat, D. ve Gezen, A. (2017). Gastronomide Sokak Yiyecekleri ve Satıcıları: Teorik Bir Çalışma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, Özel Sayı 5(2): 117-124.
  • Emir, A. ve Avan, A. (2010). Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 203-219.
  • Ergül, M., Johnson, C., Çetinkaya, A. S. & Robertson, J. B. (2011). An Exploratory Study Linking Turkish Regional Food with Cultural Destinations. Academica Turistica, 4(2): 101-109.
  • Erkek, R. (2019). Yeni Medya Teknolojilerinin Film Endüstrisine Etkileri: Netflix Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gilgun, J. F. (1999). Fingernails Painted Red: A Feminist, Semiotic Analysis of A ‘‘Hot’’ Text. Qualitative Inquiry, 5(2): 181-207.
  • Gordin, V. & Trabskaya, J. (2013). The Role of Gastronomic Brands in Tourist Destination Promotion: The Case of St. Petersburg. Place Branding and Public Diplomacy, 9: 189-201.
  • Güler, S. (2010). Türk Mutfak Kültürü ve Yeme İçme Alışkanlıkları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(26): 24-30.
  • Hjalager, A. & Richards, G. (2002). Tourism and Gastronomy. London: Routledge.
  • Hu, Y. & Ritchie, J. R. B. (1993). Measuring Destination Attractiveness: A Contextual Approach. Journal of Travel Research, 32(2): 25-34.
  • Hudson, S. & Ritchie, J. R. B. (2006a). Film Tourism and Destination Marketing: The Case of Captain Corelli's Mandolin. Journal of Vacation Marketing, 12(3): 256-268.
  • Hudson, S. & Ritchie, J. R. B. (2006b). Promoting Destinations via Film Tourism: An Empirical Identification of Supporting Marketing Initiatives. Journal of Travel Research, 44: 378-397.
  • Huertas, A., Miguez-Gonzalez, M. I. & Lozano-Monterrubio, N. (2017). YouTube Usage by Spanish Tourist Destinations as a Tool to Communicate their Identities and Brands. Journal of Brand Management, 24(3): 211-229.
  • Isfandiyary, F. H. (2017). The Aspects of Semiotics Using Barthes’s Theory on A Series of Unfortunate Events Movie Poster. Unpublished Bachelor Thesis, Diponegoro University, Faculty of Humanities, Indonesia.
  • İkikat Tümer, E. (2018). Lise ve Dengi Okullardaki Öğrencilerin Fast Food Tüketim Kararları. KSÜ Doğa Bilimleri Dergisi, 21(1): 1-6.
  • İlban, M. O. ve Liceli, M. T. (2020). Tanıtım Faaliyetlerinin Turizm Üzerine Etkisinin Analizi: ARDL Modelden Kalıntılar. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(1): 178-188.
  • İnanır, A. (2019). Türk Turizminde Tanıtım Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 1(1): 58-65.
  • İrigüler, F. ve Öztürk, B. (2016). Street Food as a Gastronomic Tool in Turkey. II. International Gastronomic Tourism Congress Proceedings, 08-10 December 2016, İzmir, Turkey.
  • Kara, R., Aslan, S., Yaman, H. ve Akkaya, L. (2013). Afyonkarahisar’da Tüketime Sunulan Kokoreçlerin Mikrobiyolojik Kalitesinin Belirlenmesi. Kocatepe Veteriner Dergisi, 6(1): 7-10.
  • Karaman, N., Kılıç, A. ve Avcıkurt, C. (2019). Tüketicilerin Kahve Kafeleri Ziyaret Eğilimlerinin ve Değişen Kahve Alışkanlıklarının Belirlenmesi: Geleneksel Türk Kahvesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3): 612-632.
  • Kayışoğlu, S., Yılmaz, İ., Demirci M. & Yetim, H. (2003). Chemical Composition and Microbioligical Quality of the Doner Kebabs Sold in Tekirdağ Market. Control, 14(7): 469-474.
  • Kaynar, İ. S. (2015). Kültürel Bir Değer Olarak Samsun Pidesinin Tarihsel Kökeni. Köse, O. (Ed.). s: 755-763. Samsun: Kültür Yayınları.
  • Kim, S. S. & Choe, J. Y. (2018). How are Food Value Video Clips Effective in Promoting Food Tourism? Generation Y Versus Non- Generation Y. Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(3): 377-393.
  • Kivela, J. & Crotts, J. C. (2005). Gastronomy Tourism: A Meaningful Travel Market Segment. Journal of Culinary Science & Technology, 4(2/3): 39-55.
  • Kivela, J. & Crotts, J. C. (2006). Tourism and Gastronomy: Gastronomy’s Influence on How Tourists Experience a Destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30(3): 354-377.
  • Kömürcü, S. ve Öter, Z. (2018). Türkiye’nin Destinasyon Olarak Pazarlanmasında Dizi ve Filmlerin Rolü. Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, 11(43): 16-19.
  • Levent, S., Uygun, E., Özkul, E. ve Bilgili, B. (2018). Turizm Tanıtım Filmlerinde Gastronomik Unsurların Kullanımı Üzerine Bir Analiz. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongre. 20-22 Eylül 2018, Kocaeli, Türkiye.
  • Li, Y., Xu, X. & Song, B. (2020). Impact of Short Food Videos on the Tourist Destination Image-Take Chengdu as an Example. Sustainability, 12(17): 1-13.
  • Litvin, S. W. & Hoffman, L. M. (2012). Responses to Consumer- Generated Media in the Hospitality Marketplace. Journal of Vacation Marketing, 18(2): 135-145.
  • Long, L. M. (2004). Culinary Tourism. Lexington: University Press of Kentucky.
  • Losada, N. & Mota, G. (2019). Slow Down, Your Movie is Too Fast: Slow Tourism Representations in the Promotional Videos of the Douro Region (Northern Portugal). Journal of Destination Marketing & Management, 11: 140-149.
  • Mason, M. C. & Paggiaro, A. (2009). Celebrating Local Products: The Role of Food Events. Journal of Foodservice Business Research, 12(4): 364-383.
  • Mcilwain, C. D. (2007). Race, Pigskin, and Politics: A Semiotic Analysis of Racial Images in Political Advertising. Semiotica, 167(1/4): 169-191.
  • Mensah, P., Manu, D. Y., Darko, K. O. & Ablordey, A. (2002). Street Foods in Accra, Ghana: How Safe are They?. Bulletin of the World Health Organization, 80(7): 546-554.
  • Mol, S. ve Varlık, C. (2019). İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli ve Balığın Rolü. Aydın Gastronomy, 3(2): 65-74.
  • Okumuş, B., Okumuş, F. & McKercher, B. (2007). Incorporating Local and International Cuisines in the Marketing of Tourism Destinations: The Cases of Hong Kong and Turkey. Tourism Management, 28: 253-261.
  • Orhan, A. (2014). Aydın İlinde Tüketilen Yemeye Hazır Börek, Lahmacun ve Pidelerde Kullanılan Kıymaların Tür Tayinlerinin ELISA Yöntemi İle Tespiti. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Özcan, C. C. ve Özcan, G. (2016). Tanıtım Harcamaları ve Turizm İlişkinin Ampirik Bir Analizi: Türkiye Örneği. Journal of Economics, Finance and Accounting, 3(3): 201-208.
  • Özer, N. P. ve Yarar, A. E. (2019). Göstergebilimsel Bir Reklam Analizi: Burger King ‘‘Ateş Seni Çağırıyor’’. Atatürk İletişim Dergisi, 18: 105-124.
  • Özsaraç, N., Kolsarici, N., Demirok Soncu, E. & Haskaraca, G. (2019). Formation of Heterocyclic Aromatic Amines in Doner Kebab Cooked with Different Methods at Varying Degrees of Doneness. Food Addit Contam Part A Chem Anal Control Expo Risk Assesss, 36(2): 225-235.
  • Pan, S. (2011). The Role of TV Commercial Visuals in Forming Memorable and Impressive Destination Images. Journal of Travel Research, 50(2): 171-185.
  • Randall, S. (1999). Television Representations of Food: A Case Study. International Journal of Tourism and Hospitality Research, 1(1): 41-54.
  • Rewtrakunphaiboon, W. (2009). Film-Induced Tourism: Inventing a Vacation to a Location. Bangkok University.
  • Rimmington, M. & Yüksel, A. (1998). Tourist Satisfaction and Food Service Experience: Results and Implications of an Empirical Investigation. Anatolia, 9(1): 37-57.
  • Ritchie, J. R. B. & Zins, M. (1978). Culture as Determinant of the Attractiveness of a Tourism Region. Annals of Tourism Research, 5(2): 252-267.
  • Salehi, H. & Farahbakhsh, M. (2014). Tourism Advertisement Management and Effective Tools in Tourism Industry. International Journal of Geography and Geology, 3(10): 124-134.
  • Saltık, I. A., Çoşar, Y. ve Kozak, M. (2010). Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(1): 41-50.
  • Sanlier, N., Sezgin, A. C., Sahin, G. & Yassibas, E. (2018). A Study About the Young Cosumers’ Consumption Behaviors of Street Foods. Ciencia & Saude Coletiva, 23(5): 1647-1656.
  • Santich, B. (2004). The Study of Gastronomy and its Relevance to Hospitality Education and Training. International Journal of Hospitality Management, 23(1): 15-24.
  • Sarıkaya, G. S. ve Düşmezkalander, E. (2020). Gastronomik Öğelerin Turizm Tanıtım Faaliyetlerindeki Yeri: Tanıtım Bültenleri Üzerine Bir Araştırma. Business & Management Studies An International Journal, 8(2): 2431-2448.
  • Sert, S. ve Kapusuz, F. (2010). Açıkta Satılan Gıdalar: Öğrencilerin Görüşleri ve Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma. Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, 5(3): 25-35.
  • Sevimli, Y. ve Sönmezdağ, A. S. (2017). Özel Gün Tatlıları: Kültür Turizmi Açısından Önemi. Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 1(2): 18-28.
  • Shani, A., Chen, P., Wang, Y. & Hua, N. (2010). Testing the Impact of a Promotional Video on Destinaion Image Change: Application of China as a Tourism Destination. International Journal of Tourism Research, 12(2): 116-133.
  • Steyn, N. P. & Labadarios, D. (2011). Street Foods and Fast Foods: How Much do South Africans of Different Ethnic Groups Consume?. Ethniticy & Disease, 21(4): 462-466.
  • Strielkowski, W. (2017). Promoting Tourism Destination Through Film-Induced Tourism: The Case of Japan. Market-Triste, 29(2): 193-203.
  • Şahbaz, R. P. ve Kılıçlar, A. (2009). Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri. İşletme Araştırmaları Dergileri, 1(1): 31-52.
  • Şakı Aydın, O. (2019). Yeni İzleme Biçimleri ve Netflix İçerikleri: Ritzer’in Mcdonaldlaşma Tezi Ekseninde Bir Değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(63): 1168-1172.
  • Tarbuck, D. (2011). Kahvehanelerin Avrupa Düşünce Tarihindeki Yeri Üzerine. Cogito, 68-69: 317-326.
  • Taş, S., Başkan, K. ve Kamber Taş, S. S. (2017). Turistik Destinasyon Tercihlerinde Filmlerin ve TV Dizilerinin Etkisi: Doğu Karadeniz Bölgesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(54): 1135-1145.
  • Toprak, A. (2019). Türk Kültüründe Misafirperverlik ve Sofra Açmak/ Sofra Çekmek (Samsun Örneği). Mecmua, 4(7): 74-81.
  • Tuna, M., Konuk, N. ve Çelen, O. (2018). Pide Mi Pizza Mı Yoksa Pi(De)zza Mı?. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongre Kitabı. 20-22 Eylül 2018, Kocaeli, Türkiye.
  • Tussyadiah, I. P. & Fesenmaier, D. R. (2009). Mediating Tourist Experiences: Access to Places Via Shared Videos. Annals of Tourism Research, 36(1): 24-40.
  • Ünüvar, Ş. ve Şimşek, S. (2012). Kültür ve Turizm Bakanlığının Yurtdışı Tanıtım Filmlerinde Kültürel İmge Kullanımı. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(24): 305-330.
  • Wang, Y. C. (2015). A Study on the Influence of Electronic Word of Mouth and the Image of Gastronomy Tourism on the Intentions of Tourists Visiting Macau. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 63(1): 67- 80.
  • Wen, H., Josiam, B. M., Spears, D. L. & Yang, Y. (2018). Influence of Movies and Television on Chinese Tourists Perception Toward International Tourism Destinations. Tourism Management Perspectives, 28: 211-219.
  • Yanmaz, P. (2006). Turizm Tanıtımında Sinemanın Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Yıldırım Saçılık, M. (2020). Beş Yıllık Kalkınma Planlarında Turizm Tanıtım Politikaları ve Bir Örnek Olay İncelemesi (2020 Türkiye Turizm Tanıtım Filmi Çözümlemesi). Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 1778-1793.
  • Yıldırım, Ö. ve Albayrak, A. (2019). Yabancı Turistlerin İstanbul Sokak Yemeklerini Değerlendirmeleri Üzerine Bir Çalışma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2): 1077-1092.
  • Yılmaz, G. (2017). Gastronomi ve Turizm İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2): 171-191.
  • Yılmaz, H. ve Yolal, M. (2008). Film Turizmi: Destinasyonların Pazarlamasında Filmlerin Rolü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1): 175-192.
  • Yılmaz, I., Yetim, H. & Ockerman, H. W. (2002). The Effect of Different Cooking Procedures on Microbiological and Chemical Quality Characteristics of Tekirdağ Meatballs. Nahrung, 46(4): 276-278.
There are 95 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Büşra Şahin 0000-0003-2486-7154

Emre Uygun 0000-0002-2204-1378

Nazlı Sipahi 0000-0002-8914-3686

Publication Date August 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Şahin, B., Uygun, E., & Sipahi, N. (2021). NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 235-257.
AMA Şahin B, Uygun E, Sipahi N. NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ. saktad. August 2021;4(2):235-257.
Chicago Şahin, Büşra, Emre Uygun, and Nazlı Sipahi. “NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 4, no. 2 (August 2021): 235-57.
EndNote Şahin B, Uygun E, Sipahi N (August 1, 2021) NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 4 2 235–257.
IEEE B. Şahin, E. Uygun, and N. Sipahi, “NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ”, saktad, vol. 4, no. 2, pp. 235–257, 2021.
ISNAD Şahin, Büşra et al. “NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 4/2 (August 2021), 235-257.
JAMA Şahin B, Uygun E, Sipahi N. NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ. saktad. 2021;4:235–257.
MLA Şahin, Büşra et al. “NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 4, no. 2, 2021, pp. 235-57.
Vancouver Şahin B, Uygun E, Sipahi N. NETFLİX PLATFORMU ‘‘AŞK 101’’ DİZİSİNDE YER VERİLEN GASTRONOMİK ÖGELERİN İNCELENMESİ. saktad. 2021;4(2):235-57.