BibTex RIS Cite

Çağdaş Alışveriş Merkezlerinde, Rekreasyonel İç Mekan Organizasyonu Önerileri

Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 14, 01.11.2011

Abstract

Değişen toplumsal yapı, sosyal yaşam ve yeni ekonomik sistemlerin de etkisiyle bireylerin sosyalleşme ve rekreasyon kavramları da değişime uğramıştır. Bireylerin rekreasyon biçimleri tüketimi esas alan aktivitelere dönüşmüştür. Bu toplumsal olgunun, mekansal karşılığı da alışveriş merkezleri olarak ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, çağdaş alışveriş merkezlerindeki rekreasyonel unsurları mekansal olarak incelemeyi ve bunlarla ilgili iç mekan tasarım önerileri getirmeyi amaçlamaktadır. 

References

  • AKTAŞ Gözen (2009). Rekreasyon Amaçlı Ortak Mekanların Alışveriş Merkezleri Örneğinde İç Mekan Oluşumla- rının Analizi , Sanatta Yeterlilik Tezi, Hacettepe Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Ana Sanat Dalı. Yayınlan- mamış Doktora Tezi.
  • ALTUNIŞIK R., MERT K. (2008). Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Satınalma Davranışları Üzerine Bir Saha Çalış- ması: Tüketiciler Kontrolü Yitiriyor mu? ( Erişim Tarihi: 17.12.2008).
  • ATKİN Ross (2001). Alışveriş Merkezlerinde Yeni Akımlar (Yönelimler), Christian Science Monitor, Sayı 75,
  • Sayfa 16- 20.
  • BAUDRİLLARD Jean (1997). Tüketim Toplumu, Çev. H.Deliçaylı, F. Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1997.
  • BAYRAKTAR Nuray (2005). Alışveriş Merkezlerinin Kentsel-Kamusal Mekan Özellikleri / Ankara Örneği,G.Ü Fen Bilimleri Dergisi, Sayı:18(2), Sayfa 289-301.
  • BEATY Sharon (1994). A Cross- National- Study of Leisure Activities, Journal of Cross-Cultual Psychology, Sayı:25(3), Sayfa 409- 422.
  • Birol Gaye (2005). An Alternative Approach for Analysis of Traditional Shopping Spaces and a Case Study on Balıkesir, Trakya University Journal of Science, Sayı:6, No 1, Sayfa 63- 75.
  • CORDES K. ve İBRAHİM H. (1996). Applications in Recreation and Leisure for Today and the Future, Missouri:
  • Mosby- Year Book, Inc.
  • CROSS Gary (1987) Leisure in Historical Perspective, Recreation and Leisure: An Introductory Handbook. Ed. A. Graefe, and S. Parker. Londra: Venture Publishing Inc., Sayfa 25-29.
  • CROZİER Ray (1994). Manufactured Pleasures: Psychological Responses to Design, Manchester University Press. FRANCIS Mark (1989). Control as a Dimenson of Public- Space Quality, Public Places and Spaces. Ed. I. Altman ve E.
  • Zube. New York: Plenium Press, Sayfa 147-169.
  • HİLLİER Bill (1996). Space is The Machine, Cambridge University Press, Cambridge.
  • KOSTOF Sipiro (1992). The City Assembled:The Elements of Urban Form Through History, Thames and Hudson,
  • Londra.
  • KRAUS Richard (1991). Recreation in Modern Society, NewYork: Appleton-Centruy-Crofts.
  • OLMSTED Adam (1991). Collecting - Leisure, Investment or Obsesssion, Journal of Social Behavior and Personality, Sayı: 6(6), Sayfa 287-306.
  • REEKİE Gail (1992). Changes in the Adamless Eden, Lifestyle Shopping. Ed. Rob Shilds. Londra: Routledge, Sayfa 170-192.
  • RİTZER George (2000). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • RUSSEL Ruth (1996). Pastimes: The Context of Contemporary Leisure, Brown and Benchmark,Dubuque.
  • SAYAR Y. SÜER, D. (2001). Değişen Tüketim Örüntüleri – Alışveriş Mekanları, Arrademento,sayfa 1-5, Kasım.
  • SHİELDS Rob (1992). Lifesyle Shopping: The Subject of Consumption, Londra: Routledge.
  • STEWARD Benjamin (1991). Dictionary of Concepts in Recreation and Leisure Studies, Rural Sociology,Sayı: 56(3), Sayfa 502-504.
  • TOKYAY Vedat (2005). Çağdaş Alışveriş Merkezlerine Eleştirel Bir Bakış http://www.oranmimarlik.com.tr/dokuman/ alisveris merkezleri.pdf.
  • TORKİLDSEN George (1992). Leisure and Recreation Management, Chapman and Hall, Londra.
  • UNDERHİLL Paco (2005). Alışveriş Merkezleri Nereye Kadar?, Çev. B. Akgönül, Soysal Yayınları, İstanbul.
  • VURAL T. ve YÜCEL A. (2006). Çağımızın Yeni Kamusal Mekanları Olan Alışveriş Merkezlerine Eleştirel Bir Bakış, İTÜ Dergisi, Cilt:5, Sayı: 2, Kısım: 1, Sayfa 97-106
  • WHİTE R. ve SUTTON A. (2001). Social Planning for Mall Redevelopment: An Australian Case-Study, Local Envi- ronment, Cilt:6, Sayı:1, Sayfa 65-80.
  • WİLİAMSON Janice (1992). Notes From Storyville North; Circling the Mall, Lifestyle Shopping. Ed. Rob Shields, Routledge, Londra, Sayfa 216- 230.
  • WİLSON John (1987). The Sociology of Leisure, Recreation and Leisure: An Introductory Handbook. Ed. A.Graefe and S. Parker, Londra: Venture Publishing, Inc., Sayfa 49-54.

Recreational Interiors Space Organization ProposalsinContemporary Shopping Centers

Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 14, 01.11.2011

Abstract

Changing aspects of social life and new economic systems have affected public socialization and recreation concepts. Personal recreation activities have changed towards taking on a more consumptional route. Contemporary shopping centers are the new spatial reflections of these new recreational forms. This study aims to analyze the recreational spaces in shopping centers and to bring forth some design proposals for the further studies. 

References

  • AKTAŞ Gözen (2009). Rekreasyon Amaçlı Ortak Mekanların Alışveriş Merkezleri Örneğinde İç Mekan Oluşumla- rının Analizi , Sanatta Yeterlilik Tezi, Hacettepe Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Ana Sanat Dalı. Yayınlan- mamış Doktora Tezi.
  • ALTUNIŞIK R., MERT K. (2008). Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Satınalma Davranışları Üzerine Bir Saha Çalış- ması: Tüketiciler Kontrolü Yitiriyor mu? ( Erişim Tarihi: 17.12.2008).
  • ATKİN Ross (2001). Alışveriş Merkezlerinde Yeni Akımlar (Yönelimler), Christian Science Monitor, Sayı 75,
  • Sayfa 16- 20.
  • BAUDRİLLARD Jean (1997). Tüketim Toplumu, Çev. H.Deliçaylı, F. Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1997.
  • BAYRAKTAR Nuray (2005). Alışveriş Merkezlerinin Kentsel-Kamusal Mekan Özellikleri / Ankara Örneği,G.Ü Fen Bilimleri Dergisi, Sayı:18(2), Sayfa 289-301.
  • BEATY Sharon (1994). A Cross- National- Study of Leisure Activities, Journal of Cross-Cultual Psychology, Sayı:25(3), Sayfa 409- 422.
  • Birol Gaye (2005). An Alternative Approach for Analysis of Traditional Shopping Spaces and a Case Study on Balıkesir, Trakya University Journal of Science, Sayı:6, No 1, Sayfa 63- 75.
  • CORDES K. ve İBRAHİM H. (1996). Applications in Recreation and Leisure for Today and the Future, Missouri:
  • Mosby- Year Book, Inc.
  • CROSS Gary (1987) Leisure in Historical Perspective, Recreation and Leisure: An Introductory Handbook. Ed. A. Graefe, and S. Parker. Londra: Venture Publishing Inc., Sayfa 25-29.
  • CROZİER Ray (1994). Manufactured Pleasures: Psychological Responses to Design, Manchester University Press. FRANCIS Mark (1989). Control as a Dimenson of Public- Space Quality, Public Places and Spaces. Ed. I. Altman ve E.
  • Zube. New York: Plenium Press, Sayfa 147-169.
  • HİLLİER Bill (1996). Space is The Machine, Cambridge University Press, Cambridge.
  • KOSTOF Sipiro (1992). The City Assembled:The Elements of Urban Form Through History, Thames and Hudson,
  • Londra.
  • KRAUS Richard (1991). Recreation in Modern Society, NewYork: Appleton-Centruy-Crofts.
  • OLMSTED Adam (1991). Collecting - Leisure, Investment or Obsesssion, Journal of Social Behavior and Personality, Sayı: 6(6), Sayfa 287-306.
  • REEKİE Gail (1992). Changes in the Adamless Eden, Lifestyle Shopping. Ed. Rob Shilds. Londra: Routledge, Sayfa 170-192.
  • RİTZER George (2000). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • RUSSEL Ruth (1996). Pastimes: The Context of Contemporary Leisure, Brown and Benchmark,Dubuque.
  • SAYAR Y. SÜER, D. (2001). Değişen Tüketim Örüntüleri – Alışveriş Mekanları, Arrademento,sayfa 1-5, Kasım.
  • SHİELDS Rob (1992). Lifesyle Shopping: The Subject of Consumption, Londra: Routledge.
  • STEWARD Benjamin (1991). Dictionary of Concepts in Recreation and Leisure Studies, Rural Sociology,Sayı: 56(3), Sayfa 502-504.
  • TOKYAY Vedat (2005). Çağdaş Alışveriş Merkezlerine Eleştirel Bir Bakış http://www.oranmimarlik.com.tr/dokuman/ alisveris merkezleri.pdf.
  • TORKİLDSEN George (1992). Leisure and Recreation Management, Chapman and Hall, Londra.
  • UNDERHİLL Paco (2005). Alışveriş Merkezleri Nereye Kadar?, Çev. B. Akgönül, Soysal Yayınları, İstanbul.
  • VURAL T. ve YÜCEL A. (2006). Çağımızın Yeni Kamusal Mekanları Olan Alışveriş Merkezlerine Eleştirel Bir Bakış, İTÜ Dergisi, Cilt:5, Sayı: 2, Kısım: 1, Sayfa 97-106
  • WHİTE R. ve SUTTON A. (2001). Social Planning for Mall Redevelopment: An Australian Case-Study, Local Envi- ronment, Cilt:6, Sayı:1, Sayfa 65-80.
  • WİLİAMSON Janice (1992). Notes From Storyville North; Circling the Mall, Lifestyle Shopping. Ed. Rob Shields, Routledge, Londra, Sayfa 216- 230.
  • WİLSON John (1987). The Sociology of Leisure, Recreation and Leisure: An Introductory Handbook. Ed. A.Graefe and S. Parker, Londra: Venture Publishing, Inc., Sayfa 49-54.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gözen Güner Aktaş

Publication Date November 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Güner Aktaş, G. (2011). Çağdaş Alışveriş Merkezlerinde, Rekreasyonel İç Mekan Organizasyonu Önerileri. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(1), 1-14.