Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Self in Art, Artist and Art Piece Triangle

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 87 - 99, 01.11.2011

Öz

What is art, what is called art piece, who is called an artist, these questions were and are always the problems of times which involved art. Specially; relatively advanced technology of today, glamorous results or ways to exucute an art piece, incomprehensibleness or difficulty in comprehension of the technique in an art piece causes an illusion that those properties enough to make something art. Questioning only the technique of art results in ignoring more important problematics of art such as necessity of reflecting ones self in art and sincerity. So art piece, becomes some thing that easily produced and consumed, just a meta which only lives by its shock effect. But also including, ones self in art causes both technique and interpretation to be unique. 

Kaynakça

  • BİLGİN Nuri (1994). Sosyal Bilimlerin Kavşağında Kimlik Sorunu, Ege Yayıncılık: İzmir.
  • ENÇ Mithat (1974). Türk Dil Kurumu Ruh Bilimleri Sözlüğü, TDK: Ankara.
  • DREVER James (1952). A Dictionary of Psychology, Penguin Pres: England.
  • HANÇERLİOĞLU Orhan (1997). Ruhbilim Sözlüğü, Remzi Kitabevi: İstanbul.
  • LUNDAY Elizabeth (2009). Büyük Sanatçıların Gizli Hayatları, (Çev. Sevin Okyay), BKZ Yayıncılık: İstanbul. SÖNMEZ Necmi (2006). Sanat Hayatı İçerir mi?, YKY: İstanbul.
  • STOKSTAD Marilyn (2005). Art History, Pearson Education: New Jersey.
  • THOMSON George (1998). İnsanın Özü, Panel Yayıncılık: İstanbul.
  • TİMUÇİN Afşar (2002). Felsefe Sözlüğü, Bulut Yayınları: İstanbul.

SANAT, SANATÇI, YAPIT ÜÇGENİNDE BENLİĞİN ROLÜ

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 87 - 99, 01.11.2011

Öz

Sanatın ne olduğu, neyin sanat yapıtı olarak nitelendirildiği, kime sanatçı dendiği, sanatın bahsinin geçtiği her dönemin problemleri olmuştur. Özellikle, günümüzün görece ileri teknolojisi, sanatın icrası veya sonucundaki göz alıcılığı, pratik anlamdaki anlaşılmazlığı ya da anlaşılmasının zorluğu, işi sanat eseri kılmaya yetermiş yanılgısı yaratmaktadır. İşin salt tekniği konusunda yapılan sığ sorgulamalar aynı zamanda sanat kavramının problematiği sayılabilecek samimiyet ve bu samimiyetten söz edebilmek için eserin, sanatçının benliğini yansıtması gerekliliği düşüncesini bilerek veya bilmeden ötelemektedir. Eser, kolayca üretilip tüketilebilen, sadece yarattığı şok etkisiyle var olmaya yüz tutan meta haline gelmektedir. Oysa, özbenliğin de yapıta dahil edilmesi, sanatçının tekniğini ve yorumunu benzersiz kılmaktadır. 

Kaynakça

  • BİLGİN Nuri (1994). Sosyal Bilimlerin Kavşağında Kimlik Sorunu, Ege Yayıncılık: İzmir.
  • ENÇ Mithat (1974). Türk Dil Kurumu Ruh Bilimleri Sözlüğü, TDK: Ankara.
  • DREVER James (1952). A Dictionary of Psychology, Penguin Pres: England.
  • HANÇERLİOĞLU Orhan (1997). Ruhbilim Sözlüğü, Remzi Kitabevi: İstanbul.
  • LUNDAY Elizabeth (2009). Büyük Sanatçıların Gizli Hayatları, (Çev. Sevin Okyay), BKZ Yayıncılık: İstanbul. SÖNMEZ Necmi (2006). Sanat Hayatı İçerir mi?, YKY: İstanbul.
  • STOKSTAD Marilyn (2005). Art History, Pearson Education: New Jersey.
  • THOMSON George (1998). İnsanın Özü, Panel Yayıncılık: İstanbul.
  • TİMUÇİN Afşar (2002). Felsefe Sözlüğü, Bulut Yayınları: İstanbul.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökçen Kılınç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılınç, G. (2011). SANAT, SANATÇI, YAPIT ÜÇGENİNDE BENLİĞİN ROLÜ. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(1), 87-99.