Biyofili kavramı, insanların doğuştan gelen doğa ile bağlantı kurma eğilimidir. Biyofilik tasarım ise sağlıklı mekanlar tasarlama fırsatı sunan, daha düşük stres ve gelişmiş refah sağlayan, yapılı çevre ve doğanın bütünleşmesidir. Su öğeleri, stresin azalması ve ruh halinin iyileştirilmesi yoluyla iç mekanların geliştirilmesi için en etkili biyofilik tasarım unsurlarından biri olarak kabul edilir. Bu makale, eğitim ortamlarına özel olarak odaklanarak, iç mekan su özellikleri aracılığıyla sağlık ve biyofilik tasarım ilkeleri arasındaki ilişkileri incelemektedir. Bir eğitim binasının giriş alanı için çeşitli iç mekan su özelliklerinin etkilerini inceleyen bir vaka çalışması yapılmıştır. Çalışmada, bina sakinlerinin genellikle iç mekan su unsurlarının varlığından memnun olduğu ve doğaya doğrudan erişimin kendilerini onunla daha bağlantılı hissetmelerini sağladığı tespit edilmiştir. Erkeklerin ve kadınların tepkileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olarak, kadınların iç mekanda su unsurları kullanıldığı zaman daha az stres algıladıkları, erkeklerde ise bu durumun daha daha nötr olduğu saptanmıştır (t = -2.041, p = 0.045, p <0.05). Çalışmanın sonuçları, iç mekanlarda su öğelerinin kullanımının stresi azalttığı ve rahatlamayı artırdığı göstermektedir.
Biyofilik Tasarım İçmimarlık İç Mekan Su Öğeleri Eğitim Çevreleri Refah
The concept of biophilia is an innate human tendency to seek connection with nature. Biophilic design is the integration of the built environment and nature, which offers an opportunity to design healthier places, resulting in lower stress and improved well-being. Water elements are considered one of the most effective biophilic design elements for the betterment of the interiors through decreased stress and improved mood. This paper examines the relationships between well-being and principles of biophilic design through indoor water elements, with specific focus on educational environments. A case study was conducted examining the effects of various indoor water elements for an entrance area of an educational building. It was found that occupants were generally content with the presence of interior water elements, and they perceived that direct access to nature made them feel more connected with it. There is a statistically significant difference between the responses of males and females, t = -2.041, p = 0.045 (p<0.05), while females perceived lowered stress when in the presence of interior water elements, males were more neutral. The research study concludes with a discussion on the means by which interior water elements can reduce stress and increase relaxation.
Biophilic Design Interior Architecture Interior Water Elements Educational Environments Well-Being
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |