Bilinçaltının bilinmeyen yönlerini keşfetme arzusu Sürrealizm akımı dâhilinde çalışan
sanatçıların başlıca ilgi alanı olmuştur. Gerçek sanatın yalnızca bilinç dışı bir durum ile
ortaya çıkabileceğini belirten Sürrealist sanatçılar bilinçaltını serbest bırakmanın çeşitli
yollarını aramışlardır. Fotoğrafı resmin ana konusu olarak ele almak ise pop eğilimli sanatçılardan
sonra gerçekleşmiştir. Objektif lensinden çıkan görüntüye birebir sadık kalarak
kendi duygu durumlarını reddeden Fotorealist ve Hiperrealist sanatçılar sadece fotoğraf
görüntüsünü çalışmalarına taşımışlardır. Bu iki yaklaşımdan yola çıkan Eddy Stevens olağanüstü
durumları fotoğraf gerçekçiliğine yakın bir dilde ele alarak Sürrealist yaklaşıma
yeni bir soluk getirmiştir. Sanatçının geliştirmiş olduğu bu yeni tekniğin tanımlanması ve
geleneksel Sürrealizm akımına getirmiş olduğu yenilikçi yaklaşımın tartışılması bu araştırmanın
temel problemini oluşturmaktadır. Fotoğraf gerçekliğine yakın olan fırça sürüşleri
ve köklerinin Belçika Sürrealizm’ine dayanması sanatçının bu araştırma içerisinde örneklem
olarak seçilmesinde etkili olmuştur. Betimsel analiz yöntemi çerçevesinde gerçekleştirilen
araştırmada, Eddy Stevens’ın sanat anlayışı ve yapıtları ile ilgili literatür taraması
yapılmıştır. Sürrealist ve Hiperrealist etkiler gösteren çalışmalarından ilk dönem üç eserine
odaklanılmıştır. Aynı zamanda araştırma içerisinde sanatçının çalışmaları Sürrealizm
akımında bulunan bazı ressamların çalışmaları ile karşılaştırılmıştır. Sanatçı eserlerinde
ele aldığı rüya ve doğaüstü konularını fotoğraf gerçekliğinde bir teknik ile uygulamıştır. Bu
bağlamda Sürrealist ve Hiperrealist üsluplarına yeni bir soluk getirmiştir.
The desire to explore the emerging attraction of the subconscious has been the main interest
of the artists working within the Surrealism movement. Stating that real art can only
emerge with an unconscious situation, Surrealist artists sought various ways to release the
subconscious. Taking the photograph as the main subject of the painting was realized after
the pop artists. Photorealist and Hiperrrealist artists, who rejected their own emotional
states by being faithful to the image coming out of the objective lens, only carried the photographic
image to their work. Based on these two approaches, Eddy Stevens brought a new
breath to the Surrealist approach by handling extraordinary situations in a manner close to
photographic realism. tDefining this new technique developed by the artist and discussing
the innovative approach he brought to the traditional Surrealism movement constitute the
main problem of this research. His brush strokes, which are close to photographic reality,
and his roots in Belgian Surrealism, were effective in choosing the artist as a sample in this
research. In the research carried out within the framework of the descriptive analysis method,
a literature review was conducted regarding Eddy Stevens’ understanding of art and
his works. Focus is on three of his early works, which show Surrealist and Hyperrealist influences.
At the same time, the artist’s works were compared with the works of some painters
in the Surrealism movement. The artist applied a photorealistic technique to the dream and
supernatural subjects he addressed in his works. In this context, he brought a new breath to
the Surrealist and Hyperrealist styles.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Painting |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 1 |