Matbaa ve bilgisayar teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak değişen yayıncılık biçimleri,
günümüzde kâğıda bağımlı olmaktan çıkarak bilginin işlenmesinde, depolanmasında veya dağıtımında
elektronik ortam araçlarının etkin kullanıldığı bir yapıya dönüşmüştür. Bunun yanı sıra hızlı tüketim
alışkanlıkları, mobil cihazların artışı bir çok kitap, gazete, dergi gibi basılı ürünün, elektronik ortamda
izlenmek üzere taşınabilir cihazlara ve akıllı telefonlara özel biçimde tasarlanması gerekliliğini de
doğurmuştur. Dünyada giderek artan pazar payı ile elektronik kitaplar, basılı sürümlerine ciddi rakip
oluşturacağı öngörülen yayıncılık sektörünün geleceği parlak mecrası olarak nitelendirilmektedir.
E-kitap okuma cihazlarının çeşitliliği, donanım ve yazılım açısından sürekli eklenen gelişmiş
özellikler sayesinde okuma alışkanlıkları biçim değiştirmiştir. Yetişkinlere yönelik çok sayıdaki e-kitap
örneğinin yanı sıra özellikle çocuk okurları merkezine alan yayınevleri, edebiyat klasiklerinden eğitim
içerikli öğretici yayınlara kadar bir çok kitabın etkileşimli tasarlanmış yeni uygulamalarını piyasaya
sürmektedir. Alanın en dikkat çeken örnekleri, özellikle okul öncesi çocuklara yönelik hazırlanan
etkileşimli hikaye kitapları ve öğretici dijital uygulamalardır. Bu çalışma alana yönelik tasarlanan
örneklerin grafik tasarım ilkeleri çerçevesinde incelenmesini içermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |