Bu araştırma Tanzimatla başlayan, Cumhuriyetin ilanı birlikte artarak devam eden Türksanatının batılılaşma serüveninin izlerini, sanatçılarımızın eserlerinde takip edebilmekamacıyla yapılmıştır. Çeşitli ulusların kültürleri ile buluşulduğu bu dönemde, Avrupa’danülkemize gelen sanatçıların etkilerinin yanı sıra Paris’e ve Almanya’ya eğitim almayagiden sanatçılarımızın burada aldıkları eğitim ve sanat anlayışını ülkemize getirmeleri deÇağdaş Türk Resim Sanatının gelişmesine önemli katkılarda bulunmuştur. Bu katkılarresim sanatının yanı sıra sanat eğitimimize de yansımıştır. Ressamlarımız, Paris’teki sanatakademilerinde iyi bir resim eğitimi almışlardır. Eğitim veren hocalardan bazıları doğanıniyi bir eğitimci olduğunu savunurlarken, bazıları da öğrencilerin serbest fırça darbeleriyleresimler yapmalarına tahammül bile edememişlerdir. 1900' lü yıllarda özellikle Paris'tebirçok yeni akım uygulanmaya başlanmış ve resim sanatı gelişimine devam etmiştir. Buakımlar Empresyonizm, Post Empresyonizm ve Sembolizm'dir. 1930’larda ise Kübizm iletanışacaklardır. Türk ressamlarımız ise, bu farklı akımları doğrudan sanatçısından eğitimalarak, onların yaptıkları desenleri, yağlı boyaları taklit ederek ve müzelerde bulunanresimleri kopya ederek öğrenmeye çalışmışlardır. Avrupa akademilerinin ülkemizde kitek etkisi resim sanatındaki anlayış ve teknik değişikliklerle sınırlı kalmamış ayrıcaülkemizdeki çeşitli eğitim kurumlarının yönlendirilmesinde de etkileri olmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 7 |