BibTex RIS Cite

Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı

Year 2016, Issue: 17, 91 - 105, 29.10.2016
https://doi.org/10.18603/std.73179

Abstract

İletişimin gerçekleşme biçiminin değişmesinde önemli rol oynayan teknoloji, aynı zamanda yepyeni bir görsel bellek oluşmasına da katkıda bulunmaktadır. Reklamlarda, görsellerin ve metinlerin bir arada kullanılarak söylemlerin iç içe geçirildiğini ve anlamın bu şekilde üretildiğini gözlemlemek mümkündür. Günümüzde fotografik imgenin ön planda, büyük boyutta yer aldığı; yazının destek amaçlı kullanıldığı reklamlara sıkça rastlanmaktadır. Gerçekliğin yeniden sunumu bağlamında fotoğrafın tanıtım mecralarında kullanımı, daha inandırıcı ve daha çok ikna edebilen reklamlar üretilmesine yardımcı olmaktadır.

Bu çalışmanın amacı, 2010 yılından bu yana Kırmızı- Basında En iyiler Reklam Ödülleri içerisinden büyük ödül olan “Kıpkırmızı” ödülü almış reklamları incelemektir. Verilerin toplanması, analizi, metin ve görsel içeriğin incelenmesinde içerik analizine dayalı nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu reklamlarda fotoğrafın yeri ve görsel iletide bulunan metin oluşturucuları irdelenmiştir. Bu reklamlar, görsel hikâye anlatımı bağlamında ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. 

Year 2016, Issue: 17, 91 - 105, 29.10.2016
https://doi.org/10.18603/std.73179

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Pelin Öztürk Göçmen This is me

Publication Date October 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 17

Cite

APA Öztürk Göçmen, P. (2016). Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat Ve Tasarım Dergisi(17), 91-105. https://doi.org/10.18603/std.73179
AMA Öztürk Göçmen P. Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. July 2016;(17):91-105. doi:10.18603/std.73179
Chicago Öztürk Göçmen, Pelin. “Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 17 (July 2016): 91-105. https://doi.org/10.18603/std.73179.
EndNote Öztürk Göçmen P (July 1, 2016) Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi 17 91–105.
IEEE P. Öztürk Göçmen, “Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 17, pp. 91–105, July 2016, doi: 10.18603/std.73179.
ISNAD Öztürk Göçmen, Pelin. “Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı”. Sanat ve Tasarım Dergisi 17 (July 2016), 91-105. https://doi.org/10.18603/std.73179.
JAMA Öztürk Göçmen P. Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016;:91–105.
MLA Öztürk Göçmen, Pelin. “Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 17, 2016, pp. 91-105, doi:10.18603/std.73179.
Vancouver Öztürk Göçmen P. Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016(17):91-105.