BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı

Yıl 2016, Sayı: 17, 91 - 105, 29.10.2016
https://doi.org/10.18603/std.73179

Öz

İletişimin gerçekleşme biçiminin değişmesinde önemli rol oynayan teknoloji, aynı zamanda yepyeni bir görsel bellek oluşmasına da katkıda bulunmaktadır. Reklamlarda, görsellerin ve metinlerin bir arada kullanılarak söylemlerin iç içe geçirildiğini ve anlamın bu şekilde üretildiğini gözlemlemek mümkündür. Günümüzde fotografik imgenin ön planda, büyük boyutta yer aldığı; yazının destek amaçlı kullanıldığı reklamlara sıkça rastlanmaktadır. Gerçekliğin yeniden sunumu bağlamında fotoğrafın tanıtım mecralarında kullanımı, daha inandırıcı ve daha çok ikna edebilen reklamlar üretilmesine yardımcı olmaktadır.

Bu çalışmanın amacı, 2010 yılından bu yana Kırmızı- Basında En iyiler Reklam Ödülleri içerisinden büyük ödül olan “Kıpkırmızı” ödülü almış reklamları incelemektir. Verilerin toplanması, analizi, metin ve görsel içeriğin incelenmesinde içerik analizine dayalı nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu reklamlarda fotoğrafın yeri ve görsel iletide bulunan metin oluşturucuları irdelenmiştir. Bu reklamlar, görsel hikâye anlatımı bağlamında ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pelin Öztürk Göçmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Öztürk Göçmen, P. (2016). Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat Ve Tasarım Dergisi(17), 91-105. https://doi.org/10.18603/std.73179
AMA Öztürk Göçmen P. Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. Temmuz 2016;(17):91-105. doi:10.18603/std.73179
Chicago Öztürk Göçmen, Pelin. “Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 17 (Temmuz 2016): 91-105. https://doi.org/10.18603/std.73179.
EndNote Öztürk Göçmen P (01 Temmuz 2016) Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi 17 91–105.
IEEE P. Öztürk Göçmen, “Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 17, ss. 91–105, Temmuz 2016, doi: 10.18603/std.73179.
ISNAD Öztürk Göçmen, Pelin. “Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı”. Sanat ve Tasarım Dergisi 17 (Temmuz 2016), 91-105. https://doi.org/10.18603/std.73179.
JAMA Öztürk Göçmen P. Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016;:91–105.
MLA Öztürk Göçmen, Pelin. “Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 17, 2016, ss. 91-105, doi:10.18603/std.73179.
Vancouver Öztürk Göçmen P. Görsel Hikaye Anlatımı Bağlamında Basılı Reklamlarda Fotoğraf Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016(17):91-105.