Sanat; bireyin
varoluşunda güzel olan ne varsa ortaya çıkarmaya yarayan en etkili yoldur.
Doğru sanat eğitimi alan birey doğal bir süreç ile ilk önce yakın çevresini
sonrasında da toplumu daha iyi olana taşır. Bu bağlam ile sanat eğitimi içinde
yaşadığımız çağın en önemli eğitim alanlarından birini oluşturur. Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye’deki Görsel
İletişim Tasarımı Bölümü öğretim elemanlarının özel yetenek sınavı ve merkezi
sınav sistemi ile öğrenci alımları hakkındaki görüşlerini öğrenmektir.
Araştırmanın problemini çözmeye yönelik 5’li likert tipi anket uygulaması
yapılmıştır. Özel Yetenek Sınavı ve Merkezi Sınav Sistemi ile yerleştirilen
öğrencilerin mevcut durumları ile ilgili öğretim elemanı görüşlerinin
belirlenmesi amacı kapsamında, Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümü
öğretim elemanlarından veriler toplanmış ve bu veriler betimsel yöntemle ele
alınmış ve frekans analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma ile
Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğretim elemanlarının bölümün
vizyon ve amaçları göz önüne alındığında öğrenci alımlarının yetenek sınavı ile
gerçekleşmesinin daha başarılı sonuçlar elde edileceği görüşünde olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 19 |