Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması

Yıl 2017, Sayı: 20, 123 - 139, 25.12.2017
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370742

Öz

Sanatın kendine özgü doğasının özne, nesne, teknik, mekan, kurum, tekrar, beğeni, estetik vb. dinamiklerinden biri de kuşkusuz “atölye”dir. Atölyenin 13.yy.’dan günümüze, sanatçıların üretim sürecinde hem maddi, hem de manevi değeri yüksek bir yere sahip  olduğu söylenebilir. Zamanın şartlarına göre kendini sürekli dönüştüren, yenileyen ve günümüze kadar uzanan bir olgu olan atölyenin izlerini yansıtmayı hedefleyen bu yazı, aynı zamanda atölyeye alternatif hamleler olarak da okunabilecek “saha çalışması”nın da hem antropolojik boyutlarını, hem de tarihsel pozisyonunu irdelemeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda hem atölyenin serüvenini, hem de “saha çalışması”nın olası koşullarını ve yöntemlerini tartışmaya açarak alternatif üretme metotlarını inceleyebilir, hem de günümüzde sanatçıların tercih ettikleri yeni alan ve anlam arayışlarını bu metotlar üzerinden değerlendirebiliriz. 

Kaynakça

  • Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Genet, J. (1990). Giacometti’nin Atölyesi (Çev. H. Yumer). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Kahraman, H.B. (2005). Sanatsal Gerçeklikler, olgular ve öteleri…, İstanbul: Agora Yayınları
  • Meschede, F. (2008). Ayşe Erkmen uçucu / şimdi (Çev. O. Duman). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Özata, L. (2016). “Sanatın Araştırma Sahası”, İstanbul Art News, 33 (12).
  • Sennett, R. (2009). Zanaatkar (Çev. M. Pekdemir). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Stein, G. (1995). Picasso (Çev. K. Özsezgin). İstanbul: Gece Yayınları.
  • Thornton, S. (2012). Sanat Dünyasında Yedi Gün (Çev. M. Haydaroğlu). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1. Pablo Picasso, Clichy Bulvarındaki atölyesi. https://americangirlsartclubinparis. com/2014/10/03/madame-picasso-in-paris/. Erişim tarihi:10.07.2017
  • Görsel 2. Andy Warhol’un Fabrika ismini verdiği atölyesi. http://admin.xpatnation.com/ wp-content/uploads/2015/06/Screen-Shot-2015-06-09-at-10.03.24-PM.png. Erişim tarihi: 10.07.2017
  • Görsel 3. Alberto Giacometti Atölyesi. https://www.ernst-scheidegger-archiv.org/en/ photos-of-artists/alberto-giacometti/?id=447. Erişim tarihi: 10.07.2017
  • Görsel 4. Takashi Murakami Atölyesi. http://english.kaikaikiki.co.jp/news/list/art_ autumn_in_miyoshi_1/. Erişim tarihi: 10.07.2017
  • Görsel 5. Paul Gaugain, Parau api,1892, tuvale yağlı boya. http://www. jenniferdeborahwalker.com/blog/gauguin-from-the-exotic-to-the-avant-garde. Erişim tarihi: 10.07.2017
  • Görsel 6. Leo Lunatic Etiketli Graffiti, İstanbul. http://bigumigu.com/haber/yapi-kredisubelerine-leo-lunatic-ten-graffiti/. Erişim tarihi: 10.07.2017
  • Görsel 7. Daniel Buren, Los Angeles Otobüs Bankları, 1970. https://blogs.uoregon.edu/ danielburen/posts/. Erişim tarihi: 10.07.2017
  • Görsel 8. Robert Smithson, Spiral Jetty, Utah, 1970. https://www.khanacademy.org/ humanities/art-1010/minimalism-earthworks/a/smithsons-spiral-jetty. Erişim tarihi: 10.07.2017
  • Görsel 9. Ai Weiwei, Midilli Adasından toplanmış 14.000 Can Yeleği ile gerçekleştirilen Yerleştirme, 2016, Berlin Konser Salonu. http://www.sbs.com.au/news/ article/2016/02/15/ai-weiwei-covers-berlin-landmark-refugee-life-vests. Erişim tarihi: 10.07.2017
  • Görsel 10. Ayşe Erkmen, Ev, 1993, DAAD Galeri, Berlin. https://www.yatzer.com/beyondthese-walls-south-london-gallery. Erişim tarihi: 10.07.2017
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fırat Engin

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Engin, F. (2017). Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması. Sanat Ve Tasarım Dergisi(20), 123-139. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370742
AMA Engin F. Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2017;(20):123-139. doi:10.18603/sanatvetasarim.370742
Chicago Engin, Fırat. “Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 20 (Aralık 2017): 123-39. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370742.
EndNote Engin F (01 Aralık 2017) Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması. Sanat ve Tasarım Dergisi 20 123–139.
IEEE F. Engin, “Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 20, ss. 123–139, Aralık 2017, doi: 10.18603/sanatvetasarim.370742.
ISNAD Engin, Fırat. “Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması”. Sanat ve Tasarım Dergisi 20 (Aralık 2017), 123-139. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370742.
JAMA Engin F. Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017;:123–139.
MLA Engin, Fırat. “Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 20, 2017, ss. 123-39, doi:10.18603/sanatvetasarim.370742.
Vancouver Engin F. Çağdaş Sanatta Yeni Bir Atölye Modeli Olarak Saha Çalışması. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017(20):123-39.