BibTex RIS Cite

BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE "KIYAFET" ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY

Year 2016, Issue: 18, 133 - 145, 22.01.2017

Abstract

 

 

Öz

 

Bu makalede güncel sanat alanında üretim yapan kadın sanatçılardan, Gülsün Karamustafa ve Gülçin Aksoy’un sanat eserine dönüştürdükleri kıyafetler ile bireysel ve toplumsal  hafıza arasındaki ilişki incelenecektir. Bu sanatçılar kendilerine ya da başkalarına ait bir anıyı, bir hazır nesne (kıyafet) ile  birleştirmekte ve o kıyafeti sanat alanına taşıyarak hem kendi bireysel hafızalarına hem de toplumsal hafızaya dair okumalara imkan vermektedirler.Kendi geçmişlerinin sorgulanması sonucu ortaya çıkan anı ve kıyafet birlikteliği, aynı zamanda bireye ait bir anının, nasıl da topluma ait bir anıya dönüşebileceğini göz önüne sermektedir. Sanatçıların seçtikleri kıyafetler yeniden üretilmiş ve dönüştürülmüş olma özelliklerinin yanında bireysel ve toplumsal olarak göç hikayeleri ile de birleşmekte ve birçok somut ve soyut yeni anlamlara dönüşmektedir. Böylece sanat nesnesine dönüşen kıyafetten yola çıkılarak, bireysel ve toplumsal hafızanın izleri sürülmeye çalışılacaktır.

 

Anahtar Kelimeler: Gülsün Karamustafa, Gülçin Aksoy, kıyafet, anı, bireysel ve toplumsal hafıza

 

 

Year 2016, Issue: 18, 133 - 145, 22.01.2017

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Duygu Sabancılar

Publication Date January 22, 2017
Published in Issue Year 2016 Issue: 18

Cite

APA Sabancılar, D. (2017). BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE "KIYAFET" ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY. Sanat Ve Tasarım Dergisi(18), 133-145.
AMA Sabancılar D. BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE "KIYAFET" ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY. Sanat ve Tasarım Dergisi. January 2017;(18):133-145.
Chicago Sabancılar, Duygu. “BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE ‘KIYAFET’ ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 18 (January 2017): 133-45.
EndNote Sabancılar D (January 1, 2017) BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE "KIYAFET" ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY. Sanat ve Tasarım Dergisi 18 133–145.
IEEE D. Sabancılar, “BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE ‘KIYAFET’ ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 18, pp. 133–145, January 2017.
ISNAD Sabancılar, Duygu. “BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE ‘KIYAFET’ ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY”. Sanat ve Tasarım Dergisi 18 (January 2017), 133-145.
JAMA Sabancılar D. BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE "KIYAFET" ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017;:133–145.
MLA Sabancılar, Duygu. “BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE ‘KIYAFET’ ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 18, 2017, pp. 133-45.
Vancouver Sabancılar D. BİREYSEL VE TOPLUMSAL HAFIZANIN SANAT ESERLERİNDE "KIYAFET" ARACILIĞI İLE KURGULANMASI: GÜLSÜN KARAMUSTAFA VE GÜLÇİN AKSOY. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017(18):133-45.