Küreselleşmenin etkisiyle beraber kurumlar arasında rekabet gözle görülür bir şekilde
artmıştır. Benzerlerinden ayrışmak, fark edilebilmek ve bilinirliliğin artması için çok disiplinli
olarak oluşturulmuş, tutarlı, süreklilik arz eden kurumsal kimlikler, başarılı olmak isteyen
kurumlar için anahtar haline gelmiştir. Üniversiteler de bu rekabetçi akademik ortamda
kurumsal kimliğin öneminin farkına varmıştır. Kurum kimliği sadece logodan, slogandan veya
görsel elemanlardan ibaret olmamakla beraber kurumun felsefesini, kültürünü, ilişkilerini
de yansıtan, çok sayıda bileşeni olan bir çatıdır. Kurumsal görsel kimlik ise, bu unsurlar
arasında hayati bir noktada yer almaktadır. Bu araştırmada üniversitelerde kurumsal kimlik
başlığı altında kurumsal görsel kimliğin önemi konusu irdelenmiş, Ankara Hacı Bayram Veli
Üniversitesi’nin logo tasarım süreci anlatılmıştır. Bu çalışma nitel olmakla beraber betimsel
ve uygulamalı bir araştırmadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 26 |