Araştırmanın amacı, ailelerin okul algısı ve katılım düzeyini belirlemektir. Çalışma, kesitsel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Ankara il merkezinde yer alan ilçelerdeki okullarda bulunan toplam 408 öğrencinin velisi oluşturmaktadır. Çalışmada, “Aile okul algısı ve katılımı ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, ailelerin okul algısı ve katılımının yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ailelerin okul algısı ve katılımı, ebeveynlik tipi ve meslek sektörü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterirken; öğrenim durumu, aile gelir durumu ve öğrenci okul türü değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Eğitime katılımı etkin biçimde sağlamak için Millî Eğitim Bakanlığı okul aile iş birliğini artıracak seminer, konferans, veli toplantıları gibi faaliyetlerin daha sık yapılmasını desteklemelidir.
The aim of the study is to determine the perception of school and the level of participation of families. The study is in the cross-sectional scanning model. The sample of the research consists of the parents of 408 students in schools in the districts of Ankara city center in the 2021-2022 academic year. In the study, "Family school perception and participation scale" was used. In the study, it was concluded that the perception and participation of families in school is at a high level. While there is a significant difference according to the school perception and participation of families, parenting type and occupational sector variables; however, there was no significant difference in terms of educational status, family income and student school type variables. In order to ensure effective participation in education, the Ministry of National Education should support more frequent activities such as seminars, conferences and parent meetings that will increase school-family cooperation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 10, 2023 |
Publication Date | July 3, 2023 |
Acceptance Date | June 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 15 Issue: 1 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.