Günümüzde internetin hızlanması,
uygulamaların birçoğunun internet ortama taşınmasına neden olmuştur. Web sayfalarının bu kadar etkin olarak
kullanılması, her uygulamanın her tarayıcıda herhangi bir plugin gerektirmeden
sorunsuzca çalışması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. İşte bu noktada HTML5,
geliştiricilerin yardımına koşan bir standart olarak ortaya çıkmıştır. HTML5
genel olarak, CSS ve Javascript'in birleşimi ile oluşan yeni bir standartlar
bütünüdür. İnternet ortamına aktarılan uygulamaların bir tanesi de
oyunlardır. Bu noktada, HTML5 için geliştirilen oyun motorları incelenerek;
özellikleri, sundukları olanaklar araştırılmıştır. Bu oyun motorları; popüler
oyun motorlarının seviyesini yakalamaya yakın olmalarına rağmen, herhangi bir
yapay zeka kütüphanesinin şimdiye kadar HTML5 tabanlı oyunlar için
geliştirilmemiş olduğu görülmüştür. Bu çalışmada, söz konusu eksikliği gidermek
amacı ile DignityAI yapay zeka kütüphanesi geliştirilmiştir. Geliştirilen
kütüphane, oyun motorundan bağımsız olarak tüm HTML5 oyunlarına entegre
edilebilen ve bu oyunlara yapay zeka dinamiklerini katabilme yeteneğine sahip
bir kütüphanedir.
Today, acceleration of internet and common use of web pages, revealed the necessity of work with any browser smoothly
for each application without of requirement of any plug-in. Generally, HTML5 is a new body of standards which is formed
with the combination of CSS and JavaScript. In this context, by analysing game engines developed for HTML5, their
features and advantages are investigated. Although, these game engines are close to catch up with the level of popular
game engines, it is seen that none of artificial intelligence library was developed for HTML5 based games up to now. In
this study, DignityAI artificial intelligence library is developed to fill this deficiency. Developed library has ability to be
integrated to all HTML5 games independently from game engine and to add artificial intelligence dynamics to these
games.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2017 |
Submission Date | April 21, 2016 |
Acceptance Date | August 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 21 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.