The principle of subsidiarity in service has caused the services offered to citizens to shift from local management to the center over time. This has made the social municipality phenomenon important and included it among the priorities of today’s municipalities. However, e-municipality applications emerged as a concept later than the social municipalities in order to provide services to citizens more effectively by using information technologies. It is obvious that the use of these two mechanisms in combination, rather than the use of these services on their own grounds, will make the quality of service more effective, more efficient and more convenient. For this reason, the introduction of social municipality approach in an integrated manner with e-municipal applications and new examples of this have been recognized as developments that will benefit all actors operating and living in this area
Hizmette halka yakınlık anlayışı, vatandaşa sunulan hizmetlerin zamanla merkezi idareden yerel idarelere kaymasına neden olmuştur. Bu durum ise sosyal belediyecilik olgusunu önemli hale getirerek, günümüz belediyelerinin öncelikleri arasına dâhil etmiştir. Sosyal belediyecilikten daha sonra ortaya çıkan bir kavram olarak e-Belediye uygulamaları ise enformasyon teknolojileri kullanılarak vatandaşa daha etkin bir biçimde hizmet sunma amacıyla ortaya çıkmıştır. Söz konusu bu iki mekanizmanın hizmet sunumuna sağladığı faydaların sadece kendi zeminlerinde kullanılmasından ziyade, bir arada kullanılmasının hizmet kalitesini daha verimli, daha etkin ve daha kullanışlı hale getireceği izahtan varestedir. Bu nedenle sosyal belediyecilik anlayışının e-Belediye uygulamalarıyla entegre bir şekilde sunulması ve buna ilişkin yeni birtakım örnekler, bu alanda faaliyet gösteren ve yaşayan tüm aktörlerin fayda sağlayacağı gelişmeler olarak kabul görmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 102 |