Bu araştırmanın amacı Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlik Testi’nin 5-6 yaş grubu Türk çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Araştırmanın örneklem grubunu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ankara il merkezinde bulunan iki bağımsız anaokulundan seçilen beş–altı yaş grubu 69 kız ve 59 erkek olmak üzere toplam 128 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlik Testi (BOMYT) ve Okul Öncesi Çocukların Motor Performanslarını Değerlendirme Testi (MPDT) kullanılmıştır. Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlik Testi geçerlik çalışması kapsamında uzman görüşü alınmış, madde-toplam test korelasyonu yapılmış, öğretmen değerlendirmelerine göre iyi ve zayıf olarak iki gruba ayrılan çocukların BOMYT puanlarına t-test uygulanmış ve BOMYT ile MPDT korelasyon analizleri yapılmıştır. BOMYT’i güvenirlik çalışması kapsamında üst ve alt %27’lik grupların t-testi, iç tutarlık, iki yarı test korelasyonu, test – tekrar test ve bağımsız değerlendiriciler arası korelasyon analizleri yapılmıştır. BOMYT puanına göre iyi ve zayıf grupta yer alan çocukların BOMYT puanlarında anlamlı bir şekilde farklılık olduğu tespit edilmiştir (p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Submission Date | January 31, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 23 Issue: 3 |
HACETTEPE JOURNAL OF SPORT SCIENCESCopyright © Hacettepe University Faculty of Sport Sciences |