Ç alışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersinin değerlendirme süreci ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa İli Nilüfer İlçesi’ndeki farklı okullarda öğrenim görmekte olan ve tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 52 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. 52 (n = 33, ncılığı ile 21 beden eğitimi öğretmeninin ders içi değerlendirme yaklaşımları incelenmiştir. Araştırmanın verileri, üç adet açık uçlu soru içeren anket aracılığı ile toplanmıştır. Veriler nitel araştırma tekniklerinden içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, öğrencilerin sadece devinişsel alanla ilgili kazanımlarını değerlendirdikleri, duyuşsal ve bilişsel alanla ilgili kazanımlarını ise değerlendirmedikleri; değerlendirme tekniği olarak beceri testlerine ağırlık verdikleri, bunun yanında fiziksel uygunluk testleri, öğrenci ürün dosyaları, tutum ölçekleri, akran, grup ve öz değerlendirme gibi teknikleri hemen hemen hiç kullanmadıkları belirlenmiştir. Öğrenciler değerlendirme esnasında öğretmenin tarafsız davranmasını ve kendilerini bir birey olarak algılamasını istemektedirler. Araştırma bulgularına dayanarak görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerine yönelik değerlendirme yöntem ve teknikleri ile ilgili hizmet içi eğitim kursları düzenlenmesi önerilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 3 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |