BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİ DEĞERLENDİRME SÜRECİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ.

Yıl 2009, Cilt: 20 Sayı: 3, 81 - 89, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • Adıyaman Y. (2005).İlköğretim 4., 6. ve 8. Sınıflarında Türkçe Değerlendirme Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Öğretmenlerin Ölçme
  • Arık RS. (2006).Ölçme Değerlendirme Alanında İlköğretim Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bahar M. (2006).Geleneksel Alternatif Ölçme ve Değerlendirme . Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başoğlu B. (1995). Ankara İli Devlet Liselerinde Görev Yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleki Sorunları Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Baykul Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme, klasik test teorisi ve uygulaması . Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Boud D, Falchikov N. (1989).Quantitative studies of student self-assessment in higher education: A critical analysis of findings. Higher Education, 18, 529-549. 7. Demirel Ö. (1999).Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirhan G. (2009).II . Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu: Beden eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Demirhan G, Çamur H. (2000).Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri I . Kongresi: Beden eğitimi öğretmenlerinin tutumları. Ankara: Gazi Üniversitesi. mesleğine ilişkin
  • Erdemir AZ. (2007). İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Tekniklerini Etkin (Kahramanmaraş Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Araştırılması
  • Eyitmiş NA. (2007). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Tekniklerini Etkin Kullanabilme Yeterliliklerinin Araştırılması (Kahramanmaraş Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Falchikov N. (1995).
  • Peer feedback marking:
  • Developing peer assessment.Innovations in Education
  • and Training International, 32, 175-187.
  • Güneş A. (2007).Sınıf Öğretmenlerinin Kendi Algılarına Göre Ölçme ve Değerlendirme Yeterlikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Harris M. (1997). Self-assessment of language learning in formal settings.ELT Journal, 51(1), 12-20.
  • Hergüner G, Arslan S, Dündar H. (2002).Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri.Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi . 1 (11).30 Haziran 2009, egitimdergi .pamukkale .edu .tr/makale/sayı11/4- gülten%20hergüner .pdf
  • Kanatlı F. (2008).Alternatif Ölçme Değerlendirme Teknikleri Görüşlerinin Yüksek Lisans Tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sınıf
  • Öğretmenlerinin Yayımlanmamış Değerlendirilmesi.
  • Klenowski V. (1995).Student self-evaluation processes in student-centered teaching and learning contexts of Australia and England.Assessment in Education, 2 (2), 145-163.
  • Koca C, Güven B, Bulgu N, Demirhan G. (2003). İlköğretim 8. sınıf kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ders ortamındaki beden yaşantıları.Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 162- 174.
  • Linn RI. (1995).Measurement and Assesment in Teaching(7nci baskı). NJ: Merrill.
  • McNamara MJ, Deane D. (1995).Self-assessment activities: Toward autonomy in language learning. TESOL Journal, 5, 17-21.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2006a).İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı (1-8 . sınıflar) .23 Aralık 2008, php?name= Downloads&d_op=viewdownload&cid=74
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2006b).Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri .Ankara: MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Nunan D. (1988). The Learner Centered Curriculum . Cambridge: CUP.
  • Oskarsson M. (1981).Subjective and objective assessment of foreign language performance. (J Read, Ed.) Directions in Language Testing (s. 225-239) Singapore: Seameo Regional Language Centre.
  • Senemoğlu N. (2004).Gelişim Öğrenme ve Öğretim- Kuramdan Uygulamaya .Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Tekin M, Taşğın Ö. (2009).II . Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu: Beden eğitimi öğretmenlerini kendi algılarına göre ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin incelenmesi (Karaman İl Örneği). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Temel C. (2009).II . Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu: İlköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin yeni öğretim programının ölçme değerlendirme bölümü ile ilgili görüşleri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Topping K. (1998).Peer assessment between students and in colleges and universities. Review of Educational Research, 68(3), 249-276.
  • Yıldırım A, Şimşek H. (2003).Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz G, Gündüz N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre-Beden eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VI (3).12 Mayıs 2009, http://dergiler. ankara.edu.tr/dergiler/17/889/11169.pdf

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİ DEĞERLENDİRME SÜRECİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ.

Yıl 2009, Cilt: 20 Sayı: 3, 81 - 89, 01.06.2009

Öz

Ç alışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersinin değerlendirme süreci ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa İli Nilüfer İlçesi’ndeki farklı okullarda öğrenim görmekte olan ve tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 52 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. 52 (n = 33, ncılığı ile 21 beden eğitimi öğretmeninin ders içi değerlendirme yaklaşımları incelenmiştir. Araştırmanın verileri, üç adet açık uçlu soru içeren anket aracılığı ile toplanmıştır. Veriler nitel araştırma tekniklerinden içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, öğrencilerin sadece devinişsel alanla ilgili kazanımlarını değerlendirdikleri, duyuşsal ve bilişsel alanla ilgili kazanımlarını ise değerlendirmedikleri; değerlendirme tekniği olarak beceri testlerine ağırlık verdikleri, bunun yanında fiziksel uygunluk testleri, öğrenci ürün dosyaları, tutum ölçekleri, akran, grup ve öz değerlendirme gibi teknikleri hemen hemen hiç kullanmadıkları belirlenmiştir. Öğrenciler değerlendirme esnasında öğretmenin tarafsız davranmasını ve kendilerini bir birey olarak algılamasını istemektedirler. Araştırma bulgularına dayanarak görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerine yönelik değerlendirme yöntem ve teknikleri ile ilgili hizmet içi eğitim kursları düzenlenmesi önerilmektedir

Kaynakça

  • Adıyaman Y. (2005).İlköğretim 4., 6. ve 8. Sınıflarında Türkçe Değerlendirme Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Öğretmenlerin Ölçme
  • Arık RS. (2006).Ölçme Değerlendirme Alanında İlköğretim Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bahar M. (2006).Geleneksel Alternatif Ölçme ve Değerlendirme . Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başoğlu B. (1995). Ankara İli Devlet Liselerinde Görev Yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleki Sorunları Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Baykul Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme, klasik test teorisi ve uygulaması . Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Boud D, Falchikov N. (1989).Quantitative studies of student self-assessment in higher education: A critical analysis of findings. Higher Education, 18, 529-549. 7. Demirel Ö. (1999).Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirhan G. (2009).II . Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu: Beden eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Demirhan G, Çamur H. (2000).Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri I . Kongresi: Beden eğitimi öğretmenlerinin tutumları. Ankara: Gazi Üniversitesi. mesleğine ilişkin
  • Erdemir AZ. (2007). İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Tekniklerini Etkin (Kahramanmaraş Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Araştırılması
  • Eyitmiş NA. (2007). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Tekniklerini Etkin Kullanabilme Yeterliliklerinin Araştırılması (Kahramanmaraş Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Falchikov N. (1995).
  • Peer feedback marking:
  • Developing peer assessment.Innovations in Education
  • and Training International, 32, 175-187.
  • Güneş A. (2007).Sınıf Öğretmenlerinin Kendi Algılarına Göre Ölçme ve Değerlendirme Yeterlikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Harris M. (1997). Self-assessment of language learning in formal settings.ELT Journal, 51(1), 12-20.
  • Hergüner G, Arslan S, Dündar H. (2002).Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri.Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi . 1 (11).30 Haziran 2009, egitimdergi .pamukkale .edu .tr/makale/sayı11/4- gülten%20hergüner .pdf
  • Kanatlı F. (2008).Alternatif Ölçme Değerlendirme Teknikleri Görüşlerinin Yüksek Lisans Tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sınıf
  • Öğretmenlerinin Yayımlanmamış Değerlendirilmesi.
  • Klenowski V. (1995).Student self-evaluation processes in student-centered teaching and learning contexts of Australia and England.Assessment in Education, 2 (2), 145-163.
  • Koca C, Güven B, Bulgu N, Demirhan G. (2003). İlköğretim 8. sınıf kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ders ortamındaki beden yaşantıları.Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 162- 174.
  • Linn RI. (1995).Measurement and Assesment in Teaching(7nci baskı). NJ: Merrill.
  • McNamara MJ, Deane D. (1995).Self-assessment activities: Toward autonomy in language learning. TESOL Journal, 5, 17-21.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2006a).İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı (1-8 . sınıflar) .23 Aralık 2008, php?name= Downloads&d_op=viewdownload&cid=74
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2006b).Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri .Ankara: MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Nunan D. (1988). The Learner Centered Curriculum . Cambridge: CUP.
  • Oskarsson M. (1981).Subjective and objective assessment of foreign language performance. (J Read, Ed.) Directions in Language Testing (s. 225-239) Singapore: Seameo Regional Language Centre.
  • Senemoğlu N. (2004).Gelişim Öğrenme ve Öğretim- Kuramdan Uygulamaya .Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Tekin M, Taşğın Ö. (2009).II . Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu: Beden eğitimi öğretmenlerini kendi algılarına göre ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin incelenmesi (Karaman İl Örneği). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Temel C. (2009).II . Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu: İlköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin yeni öğretim programının ölçme değerlendirme bölümü ile ilgili görüşleri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Topping K. (1998).Peer assessment between students and in colleges and universities. Review of Educational Research, 68(3), 249-276.
  • Yıldırım A, Şimşek H. (2003).Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz G, Gündüz N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre-Beden eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VI (3).12 Mayıs 2009, http://dergiler. ankara.edu.tr/dergiler/17/889/11169.pdf
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Züleyha Avşar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Avşar, Z. (2009). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİ DEĞERLENDİRME SÜRECİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 81-89.

9551


SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ


Yayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi