O limpik Eğitim ilk olarak 1970’li yıllarda “Spor eğitimi ve Olimpiyat Oyunları” ile ilgili yapılan araştırmalar sonucu karşımıza çıkmıştır. Olimpik Hareketin yaratıcısı Coubertin tarafından sürekli bir gelişim içine giren Olimpik Eğitim çalışmaları dünya genelinde destek görmüştür. Olimpik Eğitim programlarının geliştirilmesindeki amaç; Olimpik idealler doğrultusunda insanlığın dayanışma duygusu, hoşgörü ve fairplay’ e dayalı karşılıklı saygıyı geliştirme, farklı kültürlere saygı duyma, çevreyi koruma ile insanın kişiliğinin zenginleştirilmesi gibi değerlerin kazandırılmasıdır. Bu nedenle, Türkiye’de yapılan uzun dönemli Olimpik Eğitim programlarında dünya standartlarında gelişimine devam etmesi sağlanmalıdır. Araştırmanın desenini betimsel tarama modeli oluşturmuştur. Çalışmada; Yunanistan ve Çin gibi, son iki Yaz Olimpiyat Oyunları’nı organize eden ülkeler ile Belçika, Almanya, Japonya ve Yugoslavya gibi spor eğitiminde gelişmiş ülkelerin uzun dönemli Olimpik Eğitim programları incelenmiştir. Ayrıca dünyadaki diğer (Rusya, Kanada, Kore, vb.) ülkelerde uzun dönemli Olimpik Eğitim programları için, genel olarak yapılan çalışmalara değinilmiştir. Bunun sonucunda, Türkiye’deki Olimpik Eğitim programlarının etkin bir şekilde uygulanmasına yönelik öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, ülkelerin uzun dönemli olimpik eğitim programlarının ve çeşitli yaş gruplarına yönelik kullanılan farklı materyal ve projelerin incelenmesi de amaçlanmıştır. Elde edilen araştırma sonucunda: İncelenen ülkelerin uzun dönemli Olimpik Eğitim programlarının uygulamalarında birbirleri arasında benzer yöntemler kullanmakla beraber ülkelerin çeşitli yaş gruplarına yönelik farklı materyaller geliştirdikleri ortaya konmuştur. Ayrıca, geliştirdikleri Olimpik Eğitim konulu proje çalışmaları ile varolan eğitim programlarında sürekli bir gelişim sağlandığı saptanmıştır. Bununla beraber, uzun dönemli Olimpik Eğitim programlarının oluşturulmasında ve uygulanmasında materyal çeşitliliğinin arttırılması ve yeni projelerin üretilmesinin etkili olduğu görülmektedir. Bir başka dikkat çekici bulgu ise, Olimpiyat Oyunlarına ev sahibi olmayı hak eden ülkelerde, bu tür çalışmaların, yatırımların ve projelerin uygulamalarının önemsenmesidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2009 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 4 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |