BibTex RIS Cite

PROMOTING THE QUALITY AND GEOGRAPHIC INDICATION CONCEPTS TO SELL PRESTIGIOUS AGRICULTURAL PRODUCTS AND IN THIS CONCEPT THE IMPORTANCE OF AGRICULTURAL SALES COOPERATIVE

Year 2010, Issue: 12, 157 - 170, 01.12.2010

Abstract

Products, which are cultivated in a region with its geographical,ecological and human factors, are known as the name of the regions that theyproduced. Those products are featured and prestigious agricultural productsand they can be sold for a higher price than similar products in other regionsand countries. As a result of customer awareness in the world, quality and confidence became the most important attributes that they want in products. In order to protect regional agricultural and food products, geographical indication, origin and related laws and practices gained more importance in EU in last decade. There are plenty of prestigious agricultural products that are marketed by the agricultural sales cooperatives for many years. Marketing the prestigious and famous agricultural products under their own names with geographical indications will provide significant added value to both cooperatives and the manufacturers.

PRESTİJLİ TARIM ÜRÜNLERİNİN PAZARLANMASINDA KALİTE VE COĞRAFİ İŞARET KAVRAMLARININ TUTUNDURULMASI VE BU BAĞLAMDA TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİNİN ÖNEMİ

Year 2010, Issue: 12, 157 - 170, 01.12.2010

Abstract

Belirli bir bölgede o bölgenin coğrafi, ekolojik ve beşeri faktörleriile yetiştirilip üretilen ürünler o yörenin ismi ile anılmaktadırlar. Bu ürünlerözellikli ve prestijli tarım ürünleri olup diğer ülkelerde ve bölgelerde üretilenbenzer ürünlerden daha yüksek pazar fiyatı bulmaktadır. Dünyadatüketicilerin bilinçlenmesi ile ürünlerde kalite ve güven duygusu aranan enönemli özellikler olmaya başlamıştır. AB’de özellikle tarım ve gıdaürünlerinde yöresel ürünleri korumak ve daha fazla tüketicininyararlanmasını sağlamak için coğrafi işaret , menşe ve mahreç ile ilgiliyasalar ve uygulamalar son on yılda hız kazanmıştır. Türkiye’de de özelliklibir çok tarımsal ürünler olup bir çoğu uzun yıllardır ülkedeki Tarım SatışKooperatifleri ile pazarlanmaktadır. Türkiye’deki bu kooperatiflere prestijlive ünlü olan bu tarım ürünlerimizi kendi markaları adı altında coğrafiişaretlerle pazarlamaları hem kendilerine hem de üreticilere büyük katmadeğerler sağlayacaktır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA28CY48BF
Journal Section Articles
Authors

Adnan Ertan This is me

Publication Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 12

Cite

APA Ertan, A. (2010). PRESTİJLİ TARIM ÜRÜNLERİNİN PAZARLANMASINDA KALİTE VE COĞRAFİ İŞARET KAVRAMLARININ TUTUNDURULMASI VE BU BAĞLAMDA TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİNİN ÖNEMİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(12), 157-170.

Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).